کد خبر: 959391
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۴
شیلی در اندیشه هت تریک قهرمانی
با پیروزی جمعه شب شیلی برابر اکوادور این تیم نیز مانند کلمبیا شش امتیازی شد و در پایان بازی‌های دوم رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا صعود خود به مرحله بعد را قطعی کرد. مدافع عنوان قهرمانی حالا با توجه به عملکرد نه‌چندان قابل قبول مدعیانی، چون برزیل، آرژانتین و اروگوئه بسیار امیدوار است که بتواند از عنوان خود دفاع کرده و هت‌تریک کند. شیلی در دو دوره گذشته کوپا قهرمان شده و با قطعی‌کردن صعود خود به مرحله بعد از همین حالا خود را برای سومین قهرمانی پی‌در‌پی در امریکای جنوبی آماده می‌کند.
فريدون حسن
سرویس ورزشی جوان آنلاین: دیشب در آخرین بازی‌های مرحله مقدماتی گروه اول مسابقات و در حساس‌ترین بازی برزیل میزبان با پرو دیدار کرد و بولیوی هم به مصاف ونزوئلا رفت تا تکلیف تیم‌های صعودکننده از این گروه مشخص شود.
امشب و در آخرین بازی‌های گروه دوم مسابقات آرژانتین با لیونل مسی در برابر قهرمان آسیا قرار می‌گیرد. شاید اگر شرایط عادی و قطر هم تیم چند سال قبل بود، می‌شد به راحتی حکم به پیروزی بدون دردسر و حتی پرگل آلبی سلسته داد، اما...

امید آرژانتین به کی‌روش
شرایط آرژانتین اصلاً خوب نیست. مسی و یارانش اولین بازی را به کلمبیای کی‌روش باختند و در دومین بازی هم بدون اینکه کوچک‌ترین نشانی از بزرگی داشته باشند با بخت و اقبال مقابل پاراگوئه از شکست گریختند و مساوی کردند و حالا همه امیدشان به درخشش شاگردان کی‌روش در بازی امشب‌شان مقابل پاراگوئه است، چراکه هم مسی و هم بقیه آرژانتینی‌ها خوب می‌دانند قطری که امشب مقابلشان صف‌آرایی می‌کند با تیم چند سال قبل تفاوت‌های زیادی دارد.
قطر حالا هم قهرمان آسیا و هم میزبان جام جهانی ۲۰۲۰ است و اصلاً نمی‌خواهد چهره یک شکست خورده را داشته باشد. آن‌ها در دو بازی اول تیمی سختکوش نشان دادند و امشب هم برای صعود از این گروه مقابل آرژانتین تمام تلاش خود را به کار می‌بندند.
در گروه دوم، کلمبیا با شش امتیاز صدرنشین است و صعودش را قطعی کرده، پاراگوئه حریف امشب این تیم دو امتیازی است و برای مسجل‌شدن صعودش به عنوان تیم دوم نیاز به پیروزی دارد. قطر و آرژانتین هم با یک امتیاز با هم بازی می‌کنند و هر دو امیدوار هستند تا با پیروزی در بازی امشب و شکست یا امتیاز از دست‌دادن پاراگوئه تیم دوم گروه شوند و صعود کنند. البته این دو تیم یک شانس دیگر هم دارند و آن اینکه با کسب یک پیروزی خوب و پرگل چهار امتیازی شده و این شانس را داشته باشند تا در پایان رقابت‌های گروهی به عنوان یکی از دو تیم برتر سوم گروه‌ها به مرحله حذفی صعود کنند.

اوج‌گیری دوباره انتقاد‌ها
در حالی که به نظر می‌رسید با بازگشت مسی به تیم ملی و اظهارات بازیکنان آرژانتین پیش از شروع مسابقات که همه از قهرمانی حرف می‌زدند، انتقاد‌ها به نوع عملکرد تیم به‌خصوص مسی کم شود، اما عدم نتیجه‌گیری در دو بازی اول و خطر حذف از کوپا حالا باعث اوج‌گیری دوباره انتقادات شده است.
دیگو مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتین این بازیکن‌ها را مستحق پوشیدن پیراهن «آلبی سلسته» ندانست، اما به رغم این انتقاد‌ها برخی بزرگان فوتبال هنوز هم از مسی حمایت می‌کنند و ایراد کار تیم‌ملی کشورشان را مربوط به او نمی‌دانند. به اعتقاد فابیو کاپلو، تیم‌ملی آرژانتین در خط حمله، از مهره‌های خوبی در کنار مسی سود می‌برد، اما خط هافبک و خط دفاعی این تیم دچار مشکل است. به اعتقاد دیگو سیمئونه نیز، مشکل تیم ملی آرژانتین مربوط به مسی نیست و یک مشکل تیمی و دسته‌جمعی است، زیرا مسی در هر بازی، می‌تواند گره‌ها را باز کرده و مشکلات را حل کند، ولی به شرطی که یک تیم خوب را در کنار خود داشته باشد. به اعتقاد سیمئونه، بازیکن‌هایی که با مسی بازی می‌کنند، باید پتانسیل‌های موجود را درک کنند و این مسئله به شخصیت هر بازیکن مرتبط است. به گفته سیمئونه، اگر بازیکن‌های آرژانتین بتوانند در اطراف مسی به خوبی عمل کنند، او نیز احساس امنیت و اطمینان کرده و قادر است خود را با هر شرایطی سازگار کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار