کد خبر: 959350
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۴
معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی اعلام کرد
پس از آنکه در برخی رسانه‌ها مطالبی در مورد فیلم «دختر شیطان» با بازی ایشا گوپتا بازیگر زن خارجی و عدم ساز و کار مناسب در رابطه با شرایط به کار‌گیری بازیگران خارجی منتشر و در آن‌ها نسبت به مدل بودن و انتشار عکس‌های غیر اخلاقی از او انتقاد شد
سیدمرتضی ذاکر
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: پس از آنکه در برخی رسانه‌ها مطالبی در مورد فیلم «دختر شیطان» با بازی ایشا گوپتا بازیگر زن خارجی و عدم ساز و کار مناسب در رابطه با شرایط به کار‌گیری بازیگران خارجی منتشر و در آن‌ها نسبت به مدل بودن و انتشار عکس‌های غیر اخلاقی از او انتقاد شد، ابراهیم داروغه‌زاده معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی از ضابطه‌مند شدن حضور بازیگران خارجی در فیلم‌های ایرانی خبر داد.

ابراهیم اصغری تهیه‌کننده سینما درباره ضابطه‌مند شدن حضور بازیگران خارجی در فیلم‌های ایرانی گفت: به نظرم اگر این اتفاق رخ دهد، به نفع همه خواهد بود به‌خصوص برای صنف سرمایه‌گذار و تولیدکننده خارجی که برای انجام کار صنعتی در ایران، باید طبق ضوابط و اقتصاد کشور و با در نظر گرفتن تولید و سرمایه ایرانی شروع به فعالیت کند. قطعاً هنرمندان هم باید طبق ضوابطی که به نوعی عرف شده است کار کنند. به لحاظ صنفی حقوق همکاران ایرانی هم که هموطن هستند و زحمات زیادی کشیدند و اصطلاحاً خاک صحنه خوردند، رعایت می‌شود.
این تهیه‌کننده بیان کرد: اگر تمامی حقوق رعایت شود و طبق قانون کشور پیش برود، اشتراک بین‌المللی خوبی بین سینمای ما و دیگر کشور‌ها به وجود می‌آید. همچنین شاهد ارتقای سطح فرهنگی سینمایی کشور‌ها هم خواهیم بود. در کل من با گفته ابراهیم داروغه‌زاده برای ضابطه‌مند کردن حضور بازیگران خارجی در فیلم‌های ایرانی موافق هستم.

محسن محسنی‌نسب تهیه‌کننده و کارگردان سینما هم درباره صحبت‌های ابراهیم داروغه‌زاده مبنی بر ضابطه‌مند شدن حضور بازیگران خارجی در فیلم‌های ایرانی گفت: مسئله‌ای که داروغه‌زاده در مورد آن گفته پخته و درست است و جزو خواسته‌های فیلمسازان و کسانی است که در فضای سینمای ایران کار می‌کنند، چراکه ما نمی‌توانیم هرکسی را از خارج به فیلم‌های خود بیاوریم.
وی افزود: من از این گفته داروغه‌زاده حمایت می‌کنم؛ زمانی که برای کار خارج از کشور می‌روم کاملاً طبق قانون کار‌ها را انجام می‌دهم. چنانچه خواسته‌ام از بازیگر نقش اصلی زن «شاخ کرگدن» این بود که طبق ضوابط کشور ما بازی کند. نکته جالب اینجاست که خود او نیز تمایل به انجام چنین کاری داشت.

این کارگردان ادامه داد: صحبت‌های داروغه‌زاده بسیار متین و قابل احترام است و به نظرم باید گفته می‌شد. البته نباید به نحوی باشد که دست و پای فیلمسازان ما را ببندد. راهش این است که تهیه‌کننده فیلمی که خارج از کشور ساخته می‌شود، طبق قرارداد و تعهدی که با وزارت ارشاد بسته است پیش برود. در غیر این صورت وزارت ارشاد به راحتی می‌تواند در صورت تخلف، تولید یا اکران آن را متوقف کند.
محسنی‌نسب درباره مشکل پیش آمده برای فیلم قربان محمدپور در خصوص استفاده از بازیگر زن خارجی بیان کرد: به نظرم قربان محمدپور ندانسته پیش رفت و قطعاً اگر می‌دانست این کار را نمی‌کرد. اقدام داروغه‌زاده جلوی مشکلات احتمالی اینچنینی را می‌گیرد و اتفاق خوبی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار