کد خبر: 959321
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه سیگار جزو کالا‌هایی نیست که نیاز به ارز دولتی داشته باشد، اعلام کرد که واگذاری دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا تا سال ۱۳۹۹ به بخش خصوصی واقعی انجام می‌شود.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: امروز (شنبه) مراسم روز ملی اصناف با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت)، رئیس اتاق اصناف ایران و رئیس فراکسیون اصناف و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در محل سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.

در حاشیه این مراسم رضا رحمانی - وزیر صنعت، معدن و تجارت - در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود بیش از ۶۶۰ هزار تولیدی در کشور، یکی از مشکلات اصناف تولیدی را تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش عنوان کرد و گفت: با توجه به افزایش قیمت‌ها، نیاز به نقدینگی چندین برابر شده و این مشکل در کل حوزه تولید کشور وجود دارد بنابراین طی مذاکراتی که با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد دارایی صورت گرفته، وزارت صنعت درخواست کرده که تمهیداتی برای این مشکل در نظر گرفته شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه منابع موجود باید با اولویت در اختیار تولید قرار بگیرد، تصریح کرد: در حال حاضر برای تأمین نقدینگی واحد‌های تولیدی تنها متکی به بانک‌ها هستیم، اما باید از ساز و کار‌ها و منابع جدیدی مانند بازار سرمایه و اوراق استفاده کنیم.

وی افزود: با تأمین نقدینگی علاوه بر حفظ تولید موجود، فرصت خوبی برای توسعه بسیاری از رشته‌های صنعتی نیز فراهم خواهد شد.

رحمانی درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تصریح کرد که نظر وزارت صنعت همان چیزی است که سخنگوی دولت دیروز در این باره اعلام کرده است.

وزیر صنعت معدن و تجارت در ادامه در پاسخ به احتمال ورشکستگی ایران خودرو و سایپا به دلیل زیان انباشته، اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ها و محصولات جدیدی که در نظر گرفته شده، اصلاح ساختار و فروش اموال مازاد این شرکت‌ها آغاز شده و در آینده این خودروسازان به شرکت‌های چابک و فعال تبدیل خواهند شد.

وی با بیان اینکه واگذاری اموال غیرتولیدی، شرکت‌های وابسته و خود شرکت‌های ایران خودرو و سایپا آغاز شده، اظهار کرد: برنامه‌ریزی که برای واگذاری ایران خودرو و سایپا در نظر گرفته شده این است که واگذاری این دو خودروسازی تا سال ۱۳۹۹ انجام شود.

این مقام مسئول در ادامه درباره اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کاغذ سیگار، تصریح کرد: احتمالاً رقم تخصیص داده شده قابل توجه نبوده یا واحد تولیدی به آن نیاز داشته است، اما در کل هر کالایی که در داخل کشور تولید می‌شود، اجازه واردات ندارد.

وی همچنین با تأکید بر اینکه سیگار جزو کالا‌های نیست که نیاز به ارز دولتی داشته باشد، گفت: بعد از ابلاغ سیاست‌های جدید ارزی هیچ ارز دولتی در حوزه سیگار تخصیص داده نشده و درباره تخصیص ارز به کاغذ سیگار باید تاریخ آن را بررسی کنید.

همچنین در این مراسم وزیر صنعت، معدن و تجارت از ایجاد ۲۵۰ هزار شغل جدید در حوزه اصناف در سال گذشته خبر داد و گفت: رونق تولید راهبرد اصلی امروز برای حل مشکلات کشور است و این راهکار در تمام دنیا تجربه شده است.

وی افزود: اصناف به عنوان حلقه واسط تولیدکننده و مصرف‌کننده، نقدینگی را از مصرف‌کننده دریافت کرده و به چرخه باز می‌گردانند و اگر بخشی از این چرخه معیوب باشد، تولید با مشکل مواجه می‌شود.
منبع: ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
0
0
همانند تیم های برسبولیس و استقلال که 30 سال است میخواهند واگزار کنند.
این حرف های ....قیمت و کیفیت ماشین های داخلی را تغییر نمیدهد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
0
0
امیدوارم این واگذاری به مشتریان واقعی ومردم ومتخصصین انجام بگیرد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار