کد خبر: 959314
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
یک مقام انگلیسی اطلاع داد که یکی از مقامات اطلاعاتی عربستان برای قانع کردن لندن به اقدام نظامی علیه ایران تلاش کرده اما با بی‌اعتنایی بریتانیا روبه‌رو شده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: یکی از مقامات ارشد انگلیس در گفتگو با پایگاه تحلیلی «میدل ایست آی» اعلام کرد که یکی از مقامات ارشد اطلاعاتی عربستان سعودی خواستار حمله بریتانیا به ایران شده است.

طبق گفته این مقام آگاه انگلیس، درست چند ساعت بعد از منصرف شدن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از اقدام نظامی علیه ایران، این مقام سعودی از مقامات بریتانیا درخواست کرده است تا حملات محدودی به اهداف نظامی ایران صورت دهد.

این منبع آگاه ادامه داد که یکی از افسران اطلاعاتی عربستان سعودی، «عادل الجبیر» وزیر مشاور امور خارجی سعودی را در سفر به «لندن» همراهی می‌کرده است.

با اینحال این منبع آگاه انگلیسی که خواست نامش به واسطه حساسیت موضوع، فاش نشود، ادامه داد که لابی‌گری سعودی‌ها با بی‌اعتنایی مقامات انگلیسی روبرو شد.

وی توضیح داد: «مردم ما (در خصوص ادعا‌های مقامات آمریکایی مبنی بر ساقط شدن پهپاد جاسوسی در حریم بین‌المللی) تردید دارند» و بنابراین یک پاسخ «خیر» به درخواست سعودی‌ها دادند.

طبق این گزارش، این مقام سعودی همچنین با ارائه یکسری اطلاعات تکمیلی، حادثه اخیر دریای عمان برای دو نفتکش را به ایران نسبت داد، اما مقامات انگلیسی به هیچ عنوان «تحت تأثیر» این شواهد قرار نگرفتند.

طبق گفته این منبع انگلیسی، این رئیس اطلاعات سعودی اوایل هفته جاری عازم قدس می‌شود و قرار است لابی‌گری مشابهی را در خصوص اقدام نظامی علیه ایران با مقامات صهیونیستی و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا که قصد سفر به فلسطین اشغالی را دارد، صورت دهد.

سفارت عربستان در لندن به درخواست پایگاه میدل ایست آی برای اظهارنظر درباره این خبر پاسخ نداده است.

اوایل روز پنجشنبه هفته گذشته، یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی «گلوبال هاوک» پس از ورود به آسمان ایران هدف سامانه پدافندی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت.

بر اساس بیانیه سپاه پاسداران، این پهپاد پس از پرواز از جنوب خلیج فارس، «بر خلاف قوانین هوانوردی، کلیه تجهیزات مربوط به معرفی خود را خاموش کرده و در نهایت پنهان‌کاری، از تنگه هرمز به سمت چابهار ادامه مسیر می‌دهد» و نهایتا درون فضای سرزمینی ایران هدف قرار گرفته و ساقط شده است.

مقامات آمریکایی مدعی بودند که این پهپاد جاسوسی در حریم بین‌المللی و نه حریم ایران مورد هدف قرار گرفته است.

رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته (جمعه) در یک پیام توییتری در خصوص انصراف از پاسخ به این اقدام ایران نوشت: «شب گذشته آماده شلیک به سه سایت مختلف برای تلافی بودیم که پرسیدم چند نفر کشته خواهند شد؟ پاسخ یک ژنرال این بود: "۱۵۰ نفر قربان". ده دقیقه قبل از حمله، آن را متوقف کردم، چون متناسب با ساقط کردن یک پهپاد بدون سرنشین نبود.»

با اینحال، روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» به نقل از یکی از مقامات ارشد دولت ترامپ گزارش کرد که نگرانی‌هایی در دولت آمریکا در خصوص این مسئله وجود دارد که آیا پهپاد جاسوسی آمریکا واقعاً در لحظه ساقط شدن، حریم هوایی ایران را نقض کرده بوده است یا خیر و این یکی از تردید‌های اصلی ترامپ برای لغو حمله به ایران بوده است.

مقامات آمریکایی مدعی بودند که این پهپاد جاسوسی در حریم بین‌المللی و نه حریم ایران مورد هدف قرار گرفته است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
0
0
مقامات عربستان " واقعا احمق به تمام معنا
می باشند " انگلیس سه سال ست مشگل برگزیت خودرا با اتحادیه اروپا نتوانسته حل کند " چند نخست وزیر عوض شده ست " انوقت با مشگل داخلی وبین المللی که کشورش درگیر انست " قادرست به ایران حمله نظامی کند؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار