کد خبر: 959265
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
بازداشت 150 نفر در اجرای احکام مدنی در تبریز
رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب تبریز گفت: اغلب دعاوی ناشی از سوءرفتار، عدم تفاهم و ناهنجاری است که ریشه آن به نبود اطلاعات کافی از مهارت‌های زندگی بازمی گردد.

 رضا محمودیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اغلب دعاوی ناشی از سوءرفتار، عدم تفاهم و ناهنجاری است که ریشه آن به نبود اطلاعات کافی از مهارت‌های زندگی می‌باشد.

وی با بیان اینکه جوانان ما به هیچ‌وجه در مدرسه و خانواده آموزش مهارت زندگی دریافت نمی‌کنند، افزود: این عدم نبود مهارت زندگی منجر می‌شود تا زوجین در اولین مشاجره خود اقدام به طلاق و جدایی کنند.

رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب تبریز با تاکید بر اینکه مهریه به جای دوام خانواده به بلای خانواده‌ها تبدیل شده است، تصریح کرد: پرونده‌ای داشتیم که مرد جوان یک کارگر بود و مهریه همسرش را ۹۰۰ سکه طلا تعیین کرده بود و خود اذعان می‌کرد که اگر همه فامیل و نزدیکان اموالشان را بدهند باز نمی‌توانیم ۱۰۰ سکه را تهیه کنیم.

وی متذکر شد: اگر مشکلات مهریه‌ای در جامعه به صورت فرهنگ‌سازی حل شود قطعا ۶۰ درصد مشکلات حل خواهد شد.

محمودیان در تشریح عملکرد یک‌ساله محاکم تبریز گفت: در طول یک‌سال اخیر ۵۰ هزار و ۳۲۰ فقره پرونده واصله داشتیم که برای ۴۹ هزار و ۹۲۰ فقره رسیدگی و رای صادر شده است، به عبارتی ۹۰ درصد پرونده‌ها مورد بررسی قرار گرفته است و مدت زمان رسیدگی ۱۱۰ روز می‌باشد.

وی به پرونده‌های ارجاعی به مجتمع قضایی خانواده اشاره کرد و گفت: ۱۹ هزار و ۶۶۲ فقره پرونده ارجاعی وجود داشت که  ۱۹ هزار و ۳۴۰ فقره از آنها مختومه اعلام شده است که در حدود ۹۸ درصد پرونده‌ها را شامل شده و مدت زمان رسیدگی به صورت میانگین ۴۷ روز است. 

رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب تبریز در توضیح عملکرد محاکم کیفری 2 یادآور شد: ۳۹ هزار و ۷۶۷ فقره پرونده وارد شده است که از آن تعداد ۳۹ هزار و ۸۱۸ فقره مختومه اعلام شده است که تعدادی از آنها مربوط به پرونده‌ سال‌های پیش است که متوسط زمان رسیدگی در این بخش ۷۰ روز است.

وی در تشریح عملکرد یک‌ساله بخش شورای حل اختلاف بیان داشت: ۹۸ هزار و ۷۳۷ فقره پرونده وارد شده است که حدود ۱۰۰ هزار فقره مختومه اعلام شده است.

محمودیان توضیح داد: سخت‌ترین بخش کاری ما مربوط به اجرای احکام است، از این‌رو این بخش را از لحاظ نیروی انسانی متخصص تقویت کردیم.

وی عملکرد بخش احکام مدنی را مورد اشاره قرار داد و گفت: ۱۳ هزار و ۵۳۸ فقره وارد بخش شده است که ۹ هزار فقره مختومه اعلام شد.

رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب تبریز ادامه داد: تعداد بازداشت ناشی از  اجرای احکام مدنی ۱۵۰ نفر است که البته تعدادی از افراد بازداشت شده سنوات گذشته نیز آزاد شده‌اند.

وی متذکر شد: ۵۲ نفر دستگیر شده به خاطر مهریه در سطح شهر تبریز وجود دارد که ۲۸ مورد از آنها با اعسار به تقسیط و رضایت آزاد شده‌اند و تلاش بر آزادی مابقی افراد داریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر