کد خبر: 959182
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
یک مشتری رستورانی در تهران گفت: «از رستوران به صورت تلفنی سفارش غذا دادم و پس از حضور پیک موتوری رستوران، غذا را تحویل گرفتم و هنگام پرداخت هزینه آن با کارت عابر بانک پیک موتوری به طرزی ماهرانه کارت عابر بانک بنده را با کارت عابر بانک دیگری تعویض کرد. آن زمان متوجه نشدم، اما لحظاتی بعد متوجه شدم ٨٠٠ میلیون ریال از حسابم برداشت شده است.»
سرویس اجتماعی جوان آنلاین: سرهنگ کارآگاه کامیار چهری در تشریح یک کلاهبرداری گفت: اواخر سال گذشته مرد جوانی به دادسرای ناحیه ۳ تهران رفت و از سرقت کارت عابر بانکش توسط پیک رستوران خبر داد.

وی گفت: از رستوران به صورت تلفنی سفارش غذا دادم و پس از حضور پیک موتوری رستوران، غذا را تحویل گرفتم و هنگام پرداخت هزینه آن با کارت عابر بانک پیک موتوری به طرزی ماهرانه کارت عابر بانک بنده را با کارت عابر بانک دیگری تعویض کرد. آن زمان متوجه نشدم، اما لحظاتی بعد متوجه شدم ٨٠٠ میلیون ریال از حسابم برداشت شده است.

با شکایت مالباخته پرونده‌ای جهت رسیدگی تخصصی به پایگاه سوم پلیس آگاهی ارجاع شد.

دستگیری کلاهبردار

کارآگاهان با توجه به اظهارات مالباخته بلافاصله با هماهنگی بازپرس شعبه ۱۲ دادسرای ناحیه ۳ تهران نسبت به دستگیری پیک موتوری رستوران مذکور اقدام کردند.

بلافاصله پیک رستوران بازداشت شد و پس از انتقال به پایگاه طی مواجهه حضوری با شاکی مشخص شد پیک موتوری رستوران آن شخص کلاهبردار که از رستوران به درب منزل شاکی مراجعه و اقدام به کلاهبرداری کرده است، نیست.

در ادامه تحقیقات مشخص شد شخص دیگری در بین راه و جلوی درب منزل شاکی غذا‌ها را از پیک رستوران تحویل و مبلغ آنرا پرداخت کرده است.

بعد از آن مرد کلاهبردار با مراجعه نزد شاکی خود را پیک موتوری رستوران معرفی کرده و کارت عابر بانک شاکی را تعویض کرده است.

با مشخص شدن این موضوع، دستگیری کلاهبردار در دستور کار کارآگاهان تیم مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت که با تلاش‌های انجام شده و با اقدامات پلیسی موفق به شناسایی محل‌های برداشت از کارت توسط متهم شد.

بررسی‌ها نشان می‌داد که پیک موتوری قلابی اقدام به خرید گوشی تلفن همراه کرده است.

از همین رو با بهره گیری از روش‌های علمی کشف جرم کارآگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه وی در یکی از مناطق شرق تهران شدند که با انعکاس موضوع به بازپرس پرونده در اواسط خردادماه سال جاری طی یک عملیات پلیسی متهم "نادر، ۳۵ ساله " دستگیر و به پایگاه منتقل شد.

در تحقیقات اولیه از متهم مشخص شد شخصی که نزد شاکی بعنوان پیک موتوری مراجعه و اقدام به تعویض کارت عابر بانک کرده است برادرش بنام "سجاد" بوده و با همدستی برادرانشان به نام‌های سجاد و سعید اقدام به کلاهبرداری از این طریق کرده و با پول حاصله اقدام به خرید موبایل و صرف خوشگذرانی و مصرف مواد مخدر کرده‌اند.

سرهنگ کارآگاه کامیار چهری، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به دستگیری یکی از اعضای این باند و اعتراف به کلاهبرداری از مالباخته، متهم با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای دستگیری سایر اعضای باند و کشف سایر جرائم احتمالی در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار