کد خبر: 959155
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
گزارش فروش سینمای ایران در هفته پایانی خرداد
در هفته پایانی خرداد فیلم سینمایی «زهرمار» به کارگردانی جواد رضویان شروع ضعیفی در گیشه داشت، در مقابل فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» توانست از پس ستاره‌های فیلم «ما همه باهم هستیم» بر بیاید و به صدر جدول فروش برسد.
سرويس فرهنگ و هنر جوان آنلاين: این روز‌ها سینمای ایران شاهد چند دستگی میان مخاطبان سینماست و هر سمتی را که نگاه می‌کنیم طرفداران یک فیلم در حال تبلیغ فیلم خود و تا حدودی تخریب سایر فیلم‌های روی پرده هستند. با این حال نکته قابل توجه این است که تا به امروز این تنوع سلیقه نه تنها آسیبی به سینما نزده بلکه عامل رونق آن هم شده است.

در آخرین هفته خرداد فروش نسبتا خوبی عاید سینمای ایران شد که بخش عمده آن را مدیون سه فیلم «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار، «ما همه باهم هستیم» ساخته کمال تبریزی و «سرخپوست» به کارگردانی نیما جاویدی است، در واقع سهم این سه فیلم از فروش هفت میلیارد و ۷۴۸ میلیون تومانی این هفته نزدیک به شش میلیارد تومان بوده است.

در سمت دیگر جدول هم اسامی تکراری به چشم می‌خورد، «غلامرضا تختی» به کارگردانی بهرام توکلی که چند هفته از قعر جدول فاصله گرفته بود برای دومین هفته پیاپی کمترین میزان فروش گیشه هفتگی را به خود اختصاص داد.

فروش هفتگی روی هفت میلیارد ماند

فروش این هفته سینمای ایران در مقایسه با هفته گذشته که هفت میلیارد و ۵۵۳ میلیون تومان بود، تنها ۲۰۰ میلیون تومان افزایش داشته است. با این حال سهم تهرانی‌ها از فروش هفت میلیارد و ۷۴۸ میلیون تومانی این هفته چهار میلیارد و ۷۴۱ میلیون تومان بوده است.

همچنین ۶۹۷ هزار و ۳۶۵ نفر در هفته پایانی خرداد به سینما‌های کشور رفته و به تماشای فیلم‌های روی پرده نشستند که ۳۴۶ هزار و ۶۴۸ نفرشان از اهالی تهران بودند.
 
«شبی که ماه کامل شد»، ستاره‌های سینما را پشت سرگذاشت


«زهرمار»، پدیده گیشه یا ناکام بزرگ؟

از روز چهارشنبه ۲۹ خرداد به جمع ۱۷ فیلمی که روی پرده سینما‌های کشور هستند، فیلم جدیدی اضافه شد، «زهرمار» نخستین ساخته سینمایی جواد رضویان با بازی سیامک انصاری و شبنم مقدمی. فیلمی که برای نخستین بار در سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر به نمایش درآمد و با نظرات متفاوتی رو به رو شد و بسیاری معتقد بودند که سوژه فیلم تکرار «رسوایی» ده‌نمکی است و برخی هم از آن لذت بردند.

«زهرمار» ابتدا قرار بود در اکران عید فطر روی پرده برود، اما به دلیل آنکه یک هفته از اکران فیلم «نبات» ساخته پگاه ارضی مانده بود اکران این فیلم به تاخیر افتاد.

رضویان در «زهرمار» داستان رضا که به عنوان یک فرد ارزشی شناخته می‌شود را روایت می‌کند که ماجرایی در گذشته دارد که او را رها نمی‌کند و همین گذشته برای او ایجاد دردسر می‌کند...
 
«شبی که ماه کامل شد»، ستاره‌های سینما را پشت سرگذاشت

این فیلم در دو روزی که روی پرده رفته است، توانسته ۱۹۹ میلیون و ۴۹ هزار تومان فروش داشته باشد که میزان قابل قبولی برای فیلم رضویان به شمار نمی‌آید. البته این در حالیست که اخبار کذبی مبنی بر فروش دو میلیارد و ۷۶۱ میلیون تومانی این فیلم در پایان نخستین روز اکران با تیتر شکستن رکورد فروش روزانه سینمای ایران منتشر و در آن علت این میزان فروش را اعتماد مردم به کارگردان و بازیگر اصلی فیلم عنوان شده بود.

حال باید دید که انتشار این خبر از کجا آب خورده بوده است، در این روز‌ها که سامانه فروش سینمای ایران به صورت روزانه به اعلام آمار می‌پردازد اخباری از این دست خیلی زود اعتبار خود را از دست می‌دهند.

سبقت «شبی که ماه کامل شد» از «ما همه باهم هستیم»

مهم‌ترین اتفاق این هفته اکران سینما، موفقیت فیلم «شبی که ماه کامل شد» در گیشه بود که در نهایت منجر به کنار گذاشتن فیلم پرستاره و پربازیگر «ما همه باهم هستیم» تبریزی شد و این فیلم را به صدر گیشه رساند.

فیلم آبیار با وجود آنکه از فضای کمدی که مورد پسند مخاطبان سینمای ایران است برخوردار نیست، اما از نعمت حضور بازیگری، چون الناز شاکردوست بهره برده است که می‌توان گفت: متفاوت‌ترین بازی خود را در دوران فعالیتش به نمایش گذاشته است و این مسئله هم در فروش این فیلم مطمئنا بی‌تاثیر نبوده است.

فیلم «شبی که ماه کامل شد» این هفته تنها فیلمی بود که از مرز دو میلیارد تومان فروش عبور کرد تا بدین ترتیب رقابت صدرنشینی را حسابی داغ کند.
 
«شبی که ماه کامل شد»، ستاره‌های سینما را پشت سرگذاشت

در مقابل فیلم کمال تبریزی رقابت سختی با «سرخپوست» برای کسب جایگاه دوم جدول فروش داشت و در نهایت با اختلافی حدود ۱۰۰ میلیون تومان توانست به برتری دست یابد. «ما همه باهم هستیم» این هفته یک میلیارد و ۸۸۱ میلیون تومان فروش داشت و یک میلیارد و ۷۳۸ میلیون تومان هم عایدی «سرخپوست» نیما جاویدی بود.

در این بین مطمئنا فیلم تبریزی که هفته پیش دو میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان فروش داشته، این هفته افت فروش را تجربه کرده است، اما فیلم آبیار و جاویدی در این هفته شیب فروششان صعودی باقی مانده است.

رقابت نزدیک به هم این سه فیلم در صدر گیشه باعث شده تا این فضای رقابتی به میان طرفدارانشان هم راه پیدا کند و در گوشه و کنار شاهد تبلیغ گسترده برای هر فیلم باشیم و در مقابل بوی تخریب دو فیلم دیگر هم گاهی به مشام برسد.

«دختر شیطان»، هزینه زیاد و فروش کم

دیگر فیلمی که دومین هفته اکرانش را سپری کرد، «دختر شیطان» به کارگردانی قربان محمدپور بود. فیلمی که به واقع می‌توان عنوان ناکام بزرگ گیشه را برایش به کار برد، چرا که با توجه به هزینه بالایی که صرف ساخت آن شد، اما نتوانست مخاطبان سینمای ایران را با خود همراه کند و در گیشه به توفیقی دست پیدا نکرد.
 
«شبی که ماه کامل شد»، ستاره‌های سینما را پشت سرگذاشت

در واقع تجربه موفق «سلام بمبئی» عاملی شد تا محمدپور به دنبال تکرار آن باشد و «دختر شیطان» را بسازد، اما این فیلم از پتانسیل‌هایی آن فیلم برخوردار نبود. البته محمدپور به تازگی به اشتباه خود اعتراف کرد و معتقد است که زمان نامناسبی را برای اکران این فیلم در نظر گرفته‌اند. دلیلی که البته چندان به نظر صحیح نمی‌آید چرا که اکران عید فطر یکی از بهترین بازه‌های زمانی سینمای ایران برای اکران است و بسیاری از فیلم‌ها دنبال آن هستند، شاید اگر سازندگان «زهرمار» چنین حرفی را بزنند بیراه نگفته باشند، اما توجیه قابل قبولی برای فروش کم «دختر شیطان» نیست.

فیلم محمدپور این هفته هم نتوانست به فروش بالاتر از ۲۰۸ میلیون و ۲۶۰ هزار تومانی دست پیدا کند که در مقایسه با هفته گذشته حدود ۷۰ میلیون تومان بیشتر بوده است.

حال به سراغ آمار فروش فیلم‌های روی پرده به تفکیک فروش هفتگی و کل می‌رویم. (فروش هفتگی از روز ۲۴ خرداد تا پیش از روز جمعه ۳۱ خرداد محاسبه شده و آمار از سامانه فروش سینمای ایران استخراج شده است.)
 
«شبی که ماه کامل شد»، ستاره‌های سینما را پشت سرگذاشت
 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رامین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
1
0
خیلی بده که یه تحلیل درست از آمار فروش هم ندارید
و از خبرانلاین ی کپی میکنید که خودش کپی کاری اینستاگرام بازیگراس
کجاس اون جوانی که تحلیلهای بنیادی میداد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار