کد خبر: 959134
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۷
در میان تمام شهر‌ها و روستا‌ها می‌توان رتبه بیشتر شهر از نظر جذب گردشگر را ابتدا به مشهد، شهر‌های شمالی، کیش، اصفهان، قشم و شیراز دانست.
ایران کشوری چهار فصل با آب و هوای بسیار متفاوت در تمام سال است. کشوری با جاذبه‌های گردشگری بسیار برای تمام افراد و با سلیقه‌های گوناگون. در میان تمام شهر‌ها و روستا‌ها می‌توان رتبه بیشتر شهر از نظر جذب گردشگر را ابتدا به مشهد، شهر‌های شمالی، کیش، اصفهان، قشم و شیراز دانست. در این مقاله تعدادی از جاذبه‌های گردشگری این شهر‌ها را بررسی می‌کنیم.
 
بهترین شهر‌های ایران از نظر تعداد جذب گردشگر

مشهد

شهر مشهد بدلیل وجود بارگاه ملکوتی امام هشتم شیعیان رتبه نخست جذب مسافر و زائر را در ایران به خود اختصاص داده است. مسافران تور مشهد ابتدا به زیارت حرم امام رضا که در مرکز شهر قرار دارد می‌روند که برای دیدن شکوه و عظمت آن نیازی به چندین بازدید دارد. این بزرگترین مسجد در جهان با هفت حیاط وسیع و مساحت ششصد هزار متر مربع است.

پارک کوه سنگی: کوه سنگی بهترین پارک مشهد است و یک مکان عالی برای یک پیک نیک بعد از ظهر یا عصر است و می‌تواند یکی از بهترین مکان‌های گردشگری مشهد باشد. جریان کوچکی از طریق مرکز آن می‌گذرد. بازدید کننده می‌تواند از طریق صعود از سنگ‌ها و یا پریدن از طریق سنگ‌های قیمتی عبور کند.

بازار مشهد: مشهد مرکز زعفران جهان است و بهترین مکان برای نگهداری این بازار‌ها در اطراف میدان فاکله آب است. فرش‌های مشهد نمایش مهارت‌های هنری پیچیده‌ای دارند و شما می‌توانید آن‌ها را در قیمت خوبی به دست آورید.

خواجه ربی: این یک مأموریت محرمانه برای یکی از رسولان پیامبر محمد است. بازدید کننده می‌تواند در بخش شمال شرقی مشهد، فقط از خیابان خجره دیدن کند.

پارک آبی: چند پارک آب گرم در مشهد وجود دارد. این یک مکان است که شما می‌توانید یک کل روز تجربه‌های جذاب داشته باشید. با این حال، مقررات جداگانه‌ای برای مردان و زنان وجود دارد. با این حال، مردان و زنان باید در روز‌های متناوب به عنوان برنامه در پارک بازدید کنند.

پارک جنگلی وکیل آباد: واقع در بلوک وکیل آباد. این یکی از مکان‌های تفریحی باستانی مشهد است. این پارک شامل تعداد زیادی از درختان مانند کاج، سیرپرس و کاهو است. اینجا یک باغ وحش وجود دارد که انواع پستانداران، پرندگان و خزندگان نگهداری می‌شود، این پارک یکی از جاهای دیدنی مشهد است که بسیار محبوب است.

کان: روستای تاریخی کانگ به معنای "یک پنجه قوی در کوه ها" در گویش محلی و قلعه قوی در برابر دیگران است. این روستا دارای خانه‌های گل آهکی در نزدیکی کوه‌ها است. این فرصت شگفت انگیز برای توریست فراهم می‌کند تا یکی از معدود جوامع را که هنوز شیوه‌ای معتبر از زندگی را تجربه می‌کنند، کشف کند.

برج راککان: برای علاقه‌مندان به معماری باستانی، سفر به روستای رادکان ضروری است. این زمین را در قله تپه‌ای به غرب روستا اشغال می‌کند. برج سیلندر یک سایت برای اندازه گیری‌های نجومی بود. بازدید از رادکان همچنین فرصتی برای شاهد برخی از مناظر نفس گیر، ناپاک و خرابه‌های قدیمی است.

معبد آتشین باههور: نام این معبد ۲۵۰۰ ساله، باههور از دو کلمه تشکیل شده است، "باز" دروازه معنی و "درو" به معنای خورشید است. یک مسافر باید از روستای کوچک رباط صافی، در حدود ۷۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد بازدید کند. سنگ آجر متوسط، به شدت به شکوفایی معماری اسلامی در سرتاسر منطقه دیگر متکی است.

قشم

قشم، جزیره‌ای است که شما را به طبیعت نزدیک‌تر می‌کند

قشم به عنوان بزرگترین جزیره در تنگه هرمز، در خلیج فارس شناخته شده است. زمین‌های ممنوعه خود را با خروجی‌های کوهستانی پوشیده شده است، اما داخلی جزیره طلسم اتصال با زیبایی طبیعی آن است. این جزیره بدون مجوز به دلیل زیبایی طبیعی فراوانی آن تعیین شده است. جذابیت گردشگری قشم به شما این امکان را می‌بخشد که شما از آن لذت ببرید، از آنجا که شما در مهمان نوازی محلی شرکت می‌کنید و از گنجینه‌های طبیعی لذت می‌برید، استراحت و تفریح کنید.

موقعیت جغرافیایی و آب و هوا

قشم در ۲۲ کیلومتری بندرعباس واقع در بندرعباس، از هزینه‌های جنوب ایران، در حدود ۳۰۰ کیلومتر مربع گسترش یافته است. تپه‌های نامنظم تخت نشسته بخش بزرگی از جزیره را پوشش می‌دهد، با کوه کیش کوه افزایش به ارتفاع ۱۳۳۱ فوت است. بخشی از جنوب شرقی این جزیره برای چشمه‌های نمکی و چشمه‌های نفتا مشهور است، اما مردم محلی خرما، خربزه، سبزیجات محلی و غلات را کشت می‌کنند.

آب و هوای خشک و بیابانی این جزیره به اندازه بقیه ایران بسیار سنگین نیست. این به خاطر سطوح رطوبت بالا است. گرم‌ترین ماه‌های قشم از ماه ژوئن تا اوت است و سردترین ماه‌ها از اکتبر تا ژانویه است. متوسط دما در قشم حدود ۲۷ درجه سانتیگراد است و این امر به عنوان یک مکان عالی برای ارتباط با طبیعت است. این سالانه حدود ۱۸۳.۲ میلی متر باران دریافت می‌کند.

تاریخچه قشم

تاریخچه قشم به دوره پیش از اسلام می‌رسد، زمانی که ایلامی‌ها در منطقه تحت حکومت بودند، این جزیره به چندین نام مشهور بود، از جمله کیش، کشم و تونب. حتی Ptolemy معروف به قرن ۲ قبل از میلاد به جزیره به عنوان Aracia یا اسکندریه نامگذاری شده است. Ammianus Marcellinus آن را در قرن چهارم قبل از میلاد اسکندریه نامیده است.

از آنجا که این جزیره دارای یک موقعیت استراتژیک است، در دهانه خلیج فارس، اغلب توسط ایلامیان، عباسیزاده، امویید، پرتغالی و انگلیسی مورد حمله قرار گرفت.

هنگامی که امپراتوری ساسانی بر قشم حکومت می‌کرد، آن را آبارکوان نامید. این جزیره در طول سلطنت Dailamites و Buyids، تجارت را با هند، آفریقا و چین برقرار کرد. کتاب مقدس Cassell ادعا می‌کند که قشم محل قصه گویی باغ عدن است.

امروزه قشم از سوی حکومت ایران توسط یک شیخ متعلق به قبیله بنی معین اداره می‌شود.

جمعیت شناختی قشم

قشم دارای ۶۲ شهر و روستا است. از آنجا که این یک جزیره است، مردان درگیر ماهیگیری هستند، در حالی که زنان خود را با مشاغل خود مشغول می‌کنند. با توجه به آخرین سرشماری سال ۲۰۱۱، جمعیت حدود ۱۱۷، ۷۷۴ نفر بود.

هنگامی که به قشم برمیگردید، مطمئن باشید که زمان زیادی را در جزیره صرف کنید، زیرا یکی از بهترین مکان‌ها برای لذت بردن از غذا‌های دریایی تازه است. غذا‌های جزیره به شدت تحت تأثیر روابط تاریخی قشم با آسیا و کشور‌های عربی قرار دارد. از این رو، غذا در مقایسه با سایر نقاط ایران، طعم دهنده‌تر و آروماتیک‌تر است.

چای در سراسر جزیره مصرف می‌شود و شما نباید دو بار در مورد خوردن این دم آروماتیک فکر کنید. این بسیار آبرسانی و آرامش بخش است.

یکی از رایج‌ترین اقلام غذایی که در قشم یافت می‌شود، شوورما است. این نسخه ایرانی ساندویچ گوشتی عربی است که در کشور‌های عربی خدمت کرده است. گوشت سوسن، خوشمزه و مهره دار است. این در نان محلی که بسیار نزدیک به نان پیتا در سایر کشور‌های خاورمیانه است، خدمت می‌کند.

نسخه دیگری از shewerma است هشت پا، میگو و ماهی عود با ترکیب طعم دهنده از ادویه جات ترشی جات محلی (زردچوبه، گل رز گل رز، پودر دارچین و میخک)، پیاز و گوجه فرنگی. این ساندویچ با کلم و کلم ترشی سرو می‌شود.

بزرگنمایی:

هنگامی که این گرسنگی‌ها را می‌گیرید و می‌خواهید آن‌ها را سریع بچرخانید، به سامبوسه، که نسخه ایرانی یک سامسا است، حفاری کنید. این ظرافت سرخ شده فقط چیزی است که شما نیاز دارید در حالی که بازار محلی را کشف می‌کنید.

سبد‌های حصیری ساخته شده از برگ‌های نخل حرفه‌ای طولانی در این جزیره بوده است. برگ‌های نخل در رنگ‌های پر جنب و جوش رنگ می‌شوند و پس از آن آن‌ها را برای ایجاد خیره کننده گل و هندوانه و الگوهای.

دوخت دوختن دستبند یکی دیگر از صنایع دستی است که در سراسر جزیره شایع است. بافت‌ها با استفاده از هنر روبان طلایی، پارچه‌های قابل توجهی را ایجاد می‌کنند. یکی دیگر از صنایع دستی بافته شده که جذاب آن است، فرش قشم قلیم است. زنان محلی الگو‌های و الگوی زیبایی طبیعی جزیره و نقش زنان در جزیره را ایجاد می‌کنند.

تعطیلات و جاذبه گردشگری قشم

قشم به عنوان یک جیپارک یونسکو، گردشگری پایدار را ترویج می‌کند و میراث زمین شناسی و طبیعی خود را حفظ می‌کند. برخی از جاذبه‌های محبوب برای مسافران تور قشم عبارتند از:

جنگل دریایی هارا دارای ۲۵ درصد پرندگان مهاجر ایرانی و حدود ۱.۵ درصد پرندگان مهاجر از سایر نقاط جهان است. این جنگل انبه با شکوه بهترین در قایق سرعت است. اطمینان حاصل کنید که دوربین شما با شما حمل می‌شود!

قشم حتی دارای کویر خودش است که کوچک، اما جذاب است. ماسه نرم و تپه‌های شن و ماسه‌های شیب دار را می‌توان در ۴ × ۴ کشف کرد. شما از عجله آدرنالین لذت می‌برید که در هنگام عبور از آن تجربه می‌کنید
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
0
1
به این لیست شهرستان بندردیلم استان بوشهرهم اضافه کنید که یکی از مقاصد گردشگری ایران هستش و یکی ازشلوغ ترین شهرهای درزمان عید نوروز های هرساله هستش

فقط نیازاست که شما فقط بیاید دیلم درزمان تعسطلات عید نوروز وخودتان متوجه آن می شوید .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار