کد خبر: 959099
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷
نخستین واحد تولیدی دارو‌های پروتئینی نوترکیب، بیوتکنولوژیک، ویژه بیماران خاص به دست متخصصان ایرانی در استانبول ترکیه آغاز به کار کرد.
 سرویس جامعه جوان آنلاین: این کارخانه با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری راه اندازی شده است. در این کارخانه ۳۰ میلیون دلار برای نصب و راه‌اندازی تجهیزات پیشرفته و ۷۰ میلیون دلار ارزش دانش و فناوری شرکت ایرانی سیناژن با مدل انتقال تکنولوژی از ایران به ترکیه هزینه شده است.

جهش در صنعت داروسازی
رهبر مژدهی آذر، رئیس سابق انجمن داروسازان ایران در گفت‌وگو با «جوان» درباره راه‌اندازی چنین کارخانه‌ای در ترکیه می‌گوید: «چنین اقدامی جهش خوبی در صنعت داروسازی ایران به شمار می‌رود.» بنا به تأکید وی راه‌اندازی یک کارخانه تولید دارو‌های دانش‌بنیان نشانه آن است که ما توانسته‌ایم به تکنولوژی‌های جدید و دانش لازم دسترسی پیدا کنیم به گونه‌ای که داروسازی کشورمان به جایگاهی رسیده است که می‌تواند استاندارد‌های جهانی را تأمین کند و با به دست آوردن تأییدیه‌های بین‌المللی از سوی سازمان جهانی بهداشت قابلیت فعالیت در کشوری دیگر را به دست بیاورد و محصولات آن به بازار‌های جهانی صادر شود. این واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۷۵۰۰ متر مربع، ظرفیت تولید ۲۲ نوع داروی بیماری‌های خاص را داراست و در این واحد تولیدی ۲۲ نوع دارو‌های بیماری‌های خاص شامل داروی ضد سرطانی و دارو‌های بیماری‌های عصبی، خونی، پوکی استخوان و بیماری‌ام‌اس تولید می‌شود. با توجه به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در ۲۵ سال اخیر در زمینه تولید دارو‌های نوترکیب دانش‌بنیان، این واحد تولیدی با همت هشت متخصص ایرانی و با هدف صدور دانش و صادرات محصولات ایرانی راه‌اندازی شده است. محصولات انحصاری این شرکت به عنوان بخشی از فعالیت متخصصان ایرانی در داخل کشورمان، با تولید در کشور ترکیه، ضمن تأمین نیاز این کشور، به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار، از دروازه اروپا به ۲۰ کشور جهان صادر می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار