کد خبر: 959098
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۴
جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت کیمیاخودرو دیروز در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به صورت علنی و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. ۱۵ متهم این پرونده ۱۱۰ جلدی، به اتهام مشارکت یا معاونت در لیزینگ، بدون اخذ مجوز از بانک مرکزی و مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای محاکمه می‌شوند. متهمان با وعده ۱۵ روزه تحویل خودرو از ۱۱۷۰ نفر بیش از ۱۱ و نیم میلیارد تومان کلاهبرداری کردند.
عليرضا سزاوار
 سرویس جامعه جوان آنلاین: در ابتدای جلسه دادگاه، قاضی صلواتی اظهار کرد: در مورخ ۲۹ /۳ /۹۸ اولین جلسه محاکمه متهمان شرکت کیمیاخودرو اسپرلوس در شعبه چهارم ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی با حضور متهمان، وکلای مدافع، نماینده دادستان و شاکیان به صورت علنی برگزار می‌شود.

کلاهبرداری ۵ /۱۱ میلیاردی
رئیس دادگاه با بیان اینکه این پرونده بالغ بر ۱۱۱ جلد است و ۱۵ متهم دارد، گفت: هشت نفر از متهمان متواری هستند و میزان کلاهبرداری مبلغ ۱۱ میلیارد و ۵۷۴ میلیون و ۶۶۳ هزار و ۸۰۰ تومان است که از هزار و ۱۷۰ نفر کلاهبرداری شده است. محمد آقا میری نماینده دادستان در دادگاه ۱۵ متهم پرونده اصلی را اینطور معرفی کرد:
۱- شرکت کیمیاخودرو با اتهام مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای به مبلغ ۱۱ میلیارد و ۴۶۳ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان و انجام عملیات واسپاری بدون مجوز.
۲- مهدی فتاحی‌نیا با اتهام مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای به مبلغ مذکور و انجام عملیات واسپاری بدون مجوز.
۳- مرتضی فتاحی‌نیا با اتهام مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای و انجام عملیات واسپاری بدون مجوز.
۴- دلینا فتاحی‌نیا با اتهام انجام عملیات واسپاری بدون مجوز و مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای.
عبدالنبی حسین‌پور، محمد رضا کشاورز، امیرعلی سام رجبی، مجید پورمحسنی، غلامرضا بهاری، علیرضا اشرف‌داری، صادق صمدی، نسرین‌الله یاری، اعظم کریمی، سمیه عفت و معصومه موسوی از دیگر متهمان این پرونده هستند که اتهام آن‌ها مشارکت یا معاونت در عملیات واسپاری بدون مجوز و مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای است.

خودرو‌ها آماده است!
نماینده دادستان در ادامه تشریح کیفرخواست گفت: متهمان دلینا فتاحی‌نیا به عنوان مدیرعامل کیمیاخودرو و مرتضی فتاحی‌نیا به عنوان عضو هیئت مدیره برخلاف مفادنامه و اساسنامه شرکت و بدون اخذ مجوز از بانک مرکزی با احداث دفاتری تحت عنوان کیمیاخودرو در روزنامه‌ها و فضای مجازی اقدام به تبلیغات کرده و به این شیوه توجه متقاضیان را جلب کرده و اقدام به فروش نقدی و اقساطی خودرو نموده که ضمن اخذ وجوه از متقاضیان خودرویی واگذار نشده است. وی در ادامه با اشاره به همکاری سایر متهمان با دلینا، مهدی و مرتضی فتاحی نیا بیان داشت: با توجه به سابقه خدمتی آن‌ها در شرکت و اشراف بر اوضاع و احوال شرکت و اینکه می‌دانستند که این شرکت مجوزی از بانک مرکزی اخذ ننموده، اما با این وجود با شرکت همکاری نموده و همچنین با دروغ‌هایی همچون اینکه خودرو‌ها آماده تحویل است سر متقاضیان را کلاه گذاشته‌اند.

تأکید بانک مرکزی به سوءنیت متهمان
در ادامه مسعود جمشیدی نائینی، نماینده حقوقی بانک مرکزی با حضور در جایگاه عنوان کرد: سوءنیت متهمان این پرونده محرز است و به عنوان نماینده بانک اشد مجازات را می‌خواهم. رضا رضایی، نماینده شکات هم در جایگاه قرار گرفت و گفت: شهریورماه از طریق روزنامه و آگهی‌ها با این شرکت آشنا شدم، آدرسی را برایم ارسال و اعلام کردند خودرو با تحویل ۱۵ روزه انجام می‌شود. همان جا ۲۳ میلیون تومان نقد گرفتند. رضایی افزود: مالباختگان با بدبختی و بیچارگی این پول‌ها را برای ثبت‌نام خودرو جور کرده‌اند، من طلا فروختم که بتوانم خودرو خریداری کنم و به عنوان راننده یک شرکت مشغول به کار شوم. این شرکت ۱۱ الی ۱۲ نفر کارشناس و وکیل زبده را استخدام کرده بود که کل قرارداد‌ها را به گونه‌ای تنظیم کنند تا ما نتوانیم شکایت کنیم.

با اسم مستعار کلاهبرداری کردند
یکی دیگر از شکات پرونده هم خطاب به قاضی پرونده گفت: ۱۵ میلیون تومان از گلوی زن و بچه زده‌ام و در پارکینگ اجرتی کار می‌کنم. پرسیدم اگر مشکلی هست بگویید. گفتند پول را واریز کن و ۱۵روز دیگر ماشین را تحویل بگیر. من از قشر زحمتکش جامعه هستم، ریال به ریال پول خود را می‌خواهم، زیرا برای آن زحمت کشیده‌ام. این‌ها شرف مردم را زیر پا گذاشتند. قاضی صلواتی در واکنش به سخنان شکات گفت: این افرادی که شما از آن‌ها نام می‌برید با نام مستعار خود را به شما معرفی کردند و اسم اصلی آن‌ها همانی است که در کیفرخواست قرائت شد. با اعلام قاضی صلواتی ادامه رسیدگی به این پرونده به شنبه اول تیر ماه موکول شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار