کد خبر: 959088
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۵
پرویز شیخ‌طادی:
پرویز شیخ‌طادی کارگردان «شکارچی شنبه» فعالیت سازمان رسانه‌ای «اوج» در سینما را باعث ایجاد نوآوری‌هایی در سینمای ایران دانست.
علی صبوری
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: پرویز شیخ‌طادی کارگردان متعهد سینمای ایران به مناسبت هشتمین سالگرد تاسیس سازمان هنری رسانه‌ای اوج در خصوص عملکرد این مجموعه اظهار داشت: آنچه در سازمان‌های فرهنگی و هنری اتفاق می‌افتد باید با متری درست ارزیابی شود، دلایل موفقیت یا شکست این نهاد‌ها زمانی عیان می‌شود که دستاورد‌ها و حاصل کارهایشان درست و به موقع تحلیل شود. سازمان رسانه‌ای «اوج» مانند هر نهاد فرهنگی دیگری است، با مشکلات و مختصاتی که همه نهاد‌های فرهنگی دارند، ما با یک کارخانه مواجه نیستیم که فقط بر اساس آمار و ارقام تاثیر موفقیت این نهاد را بسنجیم.
کارگردان «پشت پرده مه» افزود: سازمان رسانه‌ای «اوج» مرا به یاد حوزه هنری در سال‌های اولیه فعالیتش می‌اندازد. در آن سال‌ها حوزه هنری، فضایی بود برای کشف استعداد‌های جوان، معرفی هنرمندان مسلمان و بستری بود برای ترویج هنر انقلاب اسلامی. تاثیر فعالیت آن سال‌های حوزه هنری بر سینمای ایران، بر بخش دولتی و خصوصی مشهود بود. هنرمندانی که در حوزه رشد کردند، وارد فضای حرفه‌ای شدند و کارشان را ادامه دادند.
شیخ‌طادی در بخش دیگری از سخنانش گفت: به نظرم در انتخاب موضوع و ساخت، فیلمبرداری، جلوه‌های ویژه و... فیلم‌هایی که «اوج» تهیه کرده یک سرو گردن از سینمای ایران بالاتر و حاصل کار این سازمان، نسبت به بسیاری از نهاد‌های سینمایی و فرهنگی، بهتر بوده است. تجربه‌های نوآورانه‌ای که «اوج» انجام می‌دهد رهرو پیدا کرده و در سینمای ایران تکرار خواهد شد. او درباره شیوه تبلیغات و عرضه آثار «اوج» گفت: حوزه پخش و اکران، فضایی تخصصی است که «اوج» هنوز در آن متخصص نشده است. تولیدات قوی است، اما عرضه آثار، به اندازه بخش تولید قوی نبوده است. «اوج» باید وارد فضای حرفه‌ای پخش و روابط آن شود.
شیخ طادی در بخش دیگری از سخنانش از فردمحوری در نهاد‌های فرهنگی انتقاد کرد: بسیاری از موسسات و نهاد‌های هنری و فرهنگی در ایران، فردمحور هستند. اگر باغبان باهوش، باسلیقه، خوب و دلسوزی باشد، محصولات خوبی پرورش می‌یابند، اما اگر این باغبان برود، وضعیت بعد قابل پیش‌بینی نیست. «اوج» متکی به فرد است، اتفاق‌های خوبی که در این سال‌ها رخ داده محصول علاقه و تلاش یکی از دوستان است که اگر برود، نمی‌دانیم سرنوشت «اوج» چه خواهد شد. باید به پرورش نیرو‌های جدید و تعیین خط مشی و استراتژی فکر شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار