کد خبر: 959070
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
براساس اطلاعات جدیدی که درباره جنگ ائتلاف متجاوز سعودی علیه یمن اعلام شده، شمار کشته شده‌های این جنگ، بیش از ۹۱ هزار نفر است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به نقل از آسوشیتدپرس، پروژه گردآوری اطلاعات مکانی و رخداد‌های درگیری‌های مسلحانه (ACLED) در آمار جدید خود، که پس از تکمیل گزارش نخستین ماه‌های جنگ یمن در سال ۲۰۱۵ ارائه کرد، اعلام کرده است تاکنون در جنگ داخلی یمن دست‌کم ۹۱ هزار و ۶۰۰ نفر کشته شده‌اند.

این موسسه غیردولتی، در گزارش خود که امروز- چهارشنبه- منتشر شده، اعلام کرده است که جنگ به سرکردگی ائتلاف متجاوز سعودی با انصار الله یمن به کشته شدن بیش از هشت هزار نفر از حدود ۱۱ هزار و ۷۰۰ نفری است که در نتیجه حمله مستقیم به غیرنظامیان جان‌شان را از دست داده‌اند.

طبق گزارش این موسسه، طی سال جاری میلادی بیش از ۱۱ هزار و ۹۰۰ نفر در یمن کشته شده‌اند. این رقم در سال ۲۰۱۸، ۳۰ هزار و ۸۰۰ نفر بود که بالاترین رقم تلفات تاکنون محسوب می‌شود. این رقم شامل افرادی که بر اثر فجایع انسانی ناشی از جنگ، به ویژه قحطی، جان‌شان را از دست داده‌اند، نمی‌شود.

رژیم سعودی از ماه مارس ۲۰۱۵، با تشکیل ائتلافی متشکل از رژیم‌های مرتجع عربی، از جمله امارات، جنگ ویرانگری را علیه یمن آغاز کرد. تلاش‌های سازمان ملل برای دستیابی به راه‌حلی جهت پایان دادن به این جنگ، که قربانیان آن عمدتا غیرنظامیان است، تا کنون بی‌نتیجه مانده است.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار