کد خبر: 959032
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به اینکه کیفیت هوای تهران منتهی به ۱۱ صبح امروز با میانگین ۱۲۰ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت از وزش باد نسبتا شدید در تهران طی عصر امروز (۲۹ خرداد) خبر داد.
سرويس جامعه جوان آنلاين: حسین شهبازی اظهار کرد: پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش غلظت ذرات معلق طی امروز (۲۹ خرداد) است و در برخی ساعات وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در آستانه شرایط نامطلوب به‌ویژه برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در طول روز بین ساعات ۱۴ تا ۱۸ بعد ازظهر افزایش نسبی در غلظت آلاینده ازن مشاهده می‌شود، تصریح کرد: با افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی تا بعد ازظهر برای برخی ساعات افزایش میزان ابرناکی و وزش باد نسبتا شدید به بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه انتظار می‌رود که در برخی ساعات سبب افزایش موقتی غلظت ذرات معلق می‌شود.

به گفته شهبازی، با تداوم این شرایط جوی تا فردا (۳۰ خرداد) برای برخی ساعات وزش باد شدید به بزرگی بالاتر از ۸ متر بر ثانیه انتظار می‌رود که احتمال خیزش گرد و خاک و افزایش غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه انتظار می‌رود همراه با افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق و آلاینده ازن در برخی ساعات فردا (۳۰ خرداد) وضعیت کیفیت هوای برخی مناطق پایتخت در شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس قرار گیرد، گفت: دمای هوا در تهران تا روز آینده روند کاهشی دارد.

شهبازی در پایان با بیان اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۱۱ صبح امروز با میانگین ۱۲۰ با شاخص آلاینده ازن در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت، تصریح کرد: کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین ۹۷ در آستانه شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار