کد خبر: 959014
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
معاون نخست‌وزیر روسیه با تأکید به اینکه مبادلات اقتصادی روسیه و هند باید با ارز‌های ملی انجام شود، گفت: در حال حاضر آمریکا از نفوذ دلار در اقتصاد جهان سود می‌برد و باید تک‌قطبی در اقتصاد و سیاست برداشته شود.
سرویس اقتصادی جوان‌آنلاین: جامعه جهانی به دنبال حذف سلطه دلار از بازار‌های جهانی است آن‌ها معتقدند در سال‌های گذشته نفوذ دلار به نفع آمریکا بوده و این تک‌قطبی هم در اقتصاد و هم در سیاست باید برداشته شود.

طی دو سال گذشته پیمان‌های دوجانبه و چندجانبه برای استفاده از ارز‌های ملی به جای دلار شدت بیشتری یافته که پیشتازان آن چین و روسیه بوده و کشور‌های دیگری هم از جمله ایران به آن پیوسته است.

خبرگزاری تاس به نقل از «یوری ترتنوف» معاون نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد: «نباید در جهان تنها غالبیت یک ارز وجود داشته باشد».

وی در جلسه نشست مجمع اقتصادی منطقه شرق در هند اعلام کرد: روسیه و هند باید مشترکاً استفاده از دلار را بسیار کمتر کنند و از ارز‌های ملی به جای آن استفاده کنند.

ترتنوف گفت: در حال حاضر آمریکا از مزایای دلار که در اقتصاد جهان نفوذ زیادی پیدا کرده بهره می‌برد.

وی اضافه کرد: جهان باید هم در حوزه سیاست و هم در حوزه اقتصاد به سمت چندقطبی برود ما با همکاری همدیگر می‌توانیم آن را محقق کنیم. من اطمینان دارم که نباید تنها نفوذ و غالبیت یک ارز بر جهان حاکم باشد و این یک مسأله بسیار اشتباهی است.

معاون نخست‌وزیر روسیه تأکید کرد که روسیه و هند باید از ارز‌های ملی خودشان به جای دلار استفاده کنند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار