کد خبر: 958999
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
جناح‌گرایی درد اصلی جامعه است
دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر کردستان با بیان اینکه جناح‌گرایی و حزب‌گرایی درد اصلی جامعه ماست، گفت: نشستن بر مسند مسوولیت‌ها شایستگی و لیاقت نیاز دارد اما امروز کسانی که عضو جناح و حزب نباشند قربانی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، محمود الله‌مرادی صبح امروز در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان مریوان با تقدیر از همکاری و تعامل مردم در خصوص برگزاری اجلاسیه ۵۴۰۰ شهید کردستان، اظهار کرد: دشمنان انقلاب با دیدن این همه حس مسوولیت، احساس ترس و وحشت کرده‌اند.

به گفته وی، مردم در عرصه‌های مختلف و حساس کشور همواره حضور فعال دارند و  اگر ضعف و مشکلی هست، قطعا ناشی از کم‌کاری مسوولین است.

الله‌مرادی با بیان اینکه ستاد در جریان مسائل و مشکلات شهرستان‌ها بخصوص مریوان و سروآباد که حساسیت‌ها در مورد آن زیاد است، قرار دارد، اظهار کرد: شما شاهد مصاحبه و موضع‌گیری‌های بنده هستید و واقفید که در خصوص سهل‌انگاری‌ها خاموش ننشسته‌ایم و فرد را به پاسخگویی مجبور کرده‌ایم.

وی به ترویج بدحجابی و برخی پوشش‌های غیراسلامی در جامعه اشاره کرد و گفت: مشکل از آنجا شروع شد که دکمه‌ها یکی یکی کم شد اگر همان موقع کنترل می‌کردیم و موضع‌گیری قاطعانه انجام می‌شد، امروز  با این وضعیت ناگوار مواجه نبودیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان  اضافه کرد: همه ما در قبال فراهم کردن زمینه دوری مردم از گناه مسوول و پاسخگو هستیم.

وی گفت: ما نیز به عنوان متولی این عرصه جزئی از این ستاد هستیم اما متاسفانه مشکل اصلی این است که بسیاری از مسوولین اعتقادی به تلاش در این حوزه ندارند اما برای برخی برنامه‌ها چند 100 میلیونی هزینه می‌کنند.

الله‌مرادی اذعان داشت: اینگونه رویه برای مسوولین جمهوری اسلامی که با خون شهدا سرکار آمده و در جایگاه شهدا قرار دارند، زشت و ناپسند است و نتیجه آن نیز شرایطی است که امروز در جامعه شاهد آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر فقط به موضوع رعایت حجاب و عفاف خلاصه نمی‌شود، تصریح کرد: کم‌کاری مسوولین نیز نوعی منکر است، متاسفانه می‌بینیم امروزه جایگاه افراد با توان و تخصص آنها نمی‌خواند.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان کردستان  خاطرنشان کرد: جناح‌گرایی و حزب‌گرایی امروزه به درد جامعه تبدیل شده است، کنارزدن همدیگر برای رسیدن به جایگاه جایز نیست چراکه نشستن بر جایگاه مسوولیت، شایستگی و لیاقت نیاز دارد اما متاسفانه کسانی که عضو جناح و حزب نباشند قربانی شده و افراد چاپلوس و متملق رشد می‌کنند.

الله‌مرادی با بیان اینکه دوری از تشریفات و تبلیغات یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در پیروزی  انقلاب اسلامی بود، افزود: مسوولین وظیفه سرکشی و بازدید از ادارات و ارگان‌های زیربط خود را دارند و در این بازدیدها دیگر نیازی به نصب بنر و تبلیغات و صرف هزینه نیست!

الله‌مرادی تاکید کرد: مسوولین باید از انتقادهایی که می‌شود استقبال کنند، اگر از ما انتقادی شد و ناراحت نشدیم آن زمان می‌توانیم ادعا کنیم که روحیه امر به معروف و نهی از منکر در ما وجود دارد.

وی اضافه کرد: سیاست و رویکرد امروز ستاد امر به معروف و نهی از منکر  تذکر به مسوولین کم‌کار است، چراکه معتقدیم مردم مشکل ندارند ما مسوولین باید از خود شروع کنیم!

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان کردستان افزود: هنگامی که فردی در یک جایگاه همه اصول شرعی را زیر پا می‌گذارد، رقص و آواز و فساد و بی‌بندو باری را در جامعه رواج می‌دهد نتیجه‌اش مشکلات امروز در جامعه می‌شود پس برخورد با اینها امری ضروری است.

الله‌مردای در ادامه به افزایش برخی آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق در جامعه اشاره کرد و اذعان داشت: طبق پژوهش و بررسی‌ها بی‌بندوباری و عدم رعایت ضوابط و شرایط اخلاقی در مراسم‌‌ها و آشنایی‌های غیر معمول دلیل ۸۰ درصد اختلافات خانوادگی است که امروزه منجر به طلاق می‌شود.

وی با بیان اینکه هیچ کس مخالف شادی مردم نیست، ادامه داد: هر کسی با شادی مردم مخالف باشد دچار منکر شده اما کدام شادی؟؟ شادی براساس رعایت اصول اخلاقی منعی ندارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر زمانی پیاده می‌شود که همه مسوولین در این راستا احساس مسوولیت کنند.

الله‌مرادی اظهار داشت: با فرارسیدن فصل تابستان طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر باید تحت نظارت دبیر ستاد به صورت شیفتی و نوبتی به کارگرفته شوند.

وی در پایان در خصوص نظارت بر بازارچه‌های مرزی خطاب به شهردار مریوان اذعان کرد: طبق مصوبه به همه شهرداری‌ها از جمله شهرداری مریوان باید فضایی در چهار نقطه از این شهر و از جمله دریاچه زریبار برای ستاد امر به معروف و نهی از منکر از لحاظ فرهنگی ایجاد شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر