کد خبر: 958974
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۹
روزگذشته بزرگ‌ترین شهرک تخصصی دارویی خاورمیانه در وسعتی ۲۰۰هکتاری و با ۷۸ قطعه و ۱۰بخش با سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان البرز افتتاح و از ۹پروژه دارویی در بخش‌های سرطان و واکسن رونمایی شد.
محمدرضا هادیلو
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار «جوان»، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در آیین بهره‌برداری از طرح ملی «شهرک صنعتی دارویی برکت» که با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کردان استان البرز برگزار شد، گفت: باید قبول کنیم جنگ اقتصادی، وسیع‌تر و عمیق‌تر از جنگ تحمیلی است و بعید می‌دانم مردم و مسئولان این مهم را حس نکنند. دکتر محمدمخبر کمک به امنیت دارویی را یکی از راهبرد‌های این مجموعه عنوان کرد و ادامه داد: با رونمایی از ۹پروژه دارویی در بخش‌های سرطان و واکسن و با بهره‌برداری از کل شهرک قول می‌دهیم تا یک سال آینده از واردات ۵۰۰ میلیون دلار دارو به کشور جلوگیری کنیم.
وی گفت: امروز فرمانده، یک راهبرد و یک نقشه راه داده است؛ رونق تولید که راهبردی‌ترین مطلب است و می‌تواند ما را از این مشکلات عبور دهد.
مخبر کمک به امنیت دارویی را یکی از راهبرد‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت‌امام (ره) عنوان کرد و گفت: ما در این مجموعه به‌دنبال انتفاع از صنعت دارویی نیستیم. وی با اشاره به اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) سال گذشته ۱۲۰میلیارد تومان کاهش هزینه در درمان بیماران سرطانی ایجاد کرد، افزود: در راه‌اندازی این شهرک ۴۰۰میلیارد تومان هزینه شده و اولویت اصلی واگذاری زمین به بخش خصوصی و خارجی است. رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به کمک‌های هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی این مجموعه در سیل اخیر نیز اشاره کرد و یادآور شد: بحث دارو در حوزه اجتماعی ستاد پیگیری می‌شود.
به گفته این مسئول، به رغم اینکه ۵درصد از دارو‌های کشور وارداتی است، ولی ارزش ریالی آن ۳۰درصد قیمت داروی کشور است. رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افزود: یکی از سیاست‌هایی که دنبال می‌کنیم این است که بتوانیم این ۵درصد واردات دارو را نیز پوشش دهیم تا دشمن نتواند در این زمینه اقدامی تقابلی انجام دهد و به دنبال آن هستیم که قیمت تمام‌شده دارو برای بیماران خاص کاهش یابد. وی گفت: در یک قلم دارو که در دو سال گذشته در کشور تأمین شد، ۱۲۰میلیارد تومان پول از جیب مریض‌های سرطانی خارج نشد. رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: این شهرک دارویی می‌تواند بخشی از نیاز‌های منطقه را پوشش دهد. ۷ هزار شغل برای متخصصان در بخش دارو ایجاد شده است و به صورت مستقیم و غیرمستقیم ۳۰ هزار شغل را ایجاد خواهد کرد.
لازم به ذکر است، در این مراسم از ۹ قلم دارو در زمینه سلول‌درمانی، تولید مواد اولیه دارویی و دارو‌های شیمیایی رونمایی شد و از خانواده شهدای داروساز و شهدای مدافع حرم تجلیل به‌عمل آمد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار