کد خبر: 958938
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۲
جزئیات جدیدترین ضربه به شبکه جاسوسی «سیا» در توضیحات مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات
وزارت اطلاعات ایران با نفوذ به فضای امن سایبری که امریکا از آن برای جاسوسی علیه کشورمان استفاده می‌کرد، توانست علاوه بر پیشگیری از اقدامات اطلاعاتی امریکا برای ضربه زدن به ایران، بخش قابل‌توجهی از اقدامات اطلاعاتی امریکا در سطح جهانی را نیز مختل کند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: وزارت اطلاعات ایران با نفوذ به فضای امن سایبری که امریکا از آن برای جاسوسی علیه کشورمان استفاده می‌کرد، توانست علاوه بر پیشگیری از اقدامات اطلاعاتی امریکا برای ضربه زدن به ایران، بخش قابل‌توجهی از اقدامات اطلاعاتی امریکا در سطح جهانی را نیز مختل کند.

به گزارش تسنیم، مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات از وارد کردن نخستین ضربه جهانی به شبکه جاسوسی امریکا در بستر سایبری با محوریت وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی خبر داد و گفت: اطلاعات و جزئیات تکمیلی جدیدترین ضربه وارد شده به این شبکه جاسوسی در آینده‌ای نزدیک ارائه می‌شود. ما در یک عملیات دیگر هم توانستیم شبکه جدیدی از جاسوسان امریکا را مورد ضربه قرار دهیم که این موضوع مربوط به ماه‌های اخیر است و جزئیات آن بعد از طی روند قضایی این جاسوسان با شرح عملیات وزارت اطلاعات در این زمینه اعلام و برخی از مستندات فعالیت‌های مأموران CIA در خارج از کشور و اطلاعات مربوط به این جاسوسان منتشر خواهد شد.

ضربه به منابع ممتاز CIA

مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات در ادامه با بیان اینکه در مورد شبکه‌های جاسوسی و ضربه زدن به آن‌ها دو مسئله برای ما اولویت دارد که یکی اشراف به داخل کشور و دیگری اشراف اطلاعاتی به خارج کشور است، گفت: شبکه جاسوسی امریکا متشکل از تعداد قابل توجهی از جاسوسان حرفه‌ای CIA است که در حمله اخیر وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی و متحدان جهانی‌اش ضربه خورده است.
این مسئول ارشد اطلاعاتی با تأکید بر اینکه اعضای این شبکه جاسوسی از منابع ممتاز و برتر CIA هستند، اظهار داشت: آنان به دلیل نیت خائنانه، همکاری و اطلاعاتی که به CIA داده‌اند، از منابع ممتاز این سازمان جاسوسی محسوب می‌شدند.

عملیات در سطح بین‌المللی انجام گرفت

وی تأکید کرد: محور فعالیت‌های ضدجاسوسی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی محدود به داخل کشور نیست و از ابعاد جهانی آن به عنوان عملیات ضدجاسوسی بین‌المللی تعبیر می‌کنیم. مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات با تأکید بر اینکه ما متحدان جهانی اطلاعاتی داریم و با آنان تبادل اطلاعات می‌کنیم، اظهار داشت: در حال حاضر ما در نبردی اطلاعاتی با امریکا هستیم و در تبادل‌های اطلاعاتی خود از ظرفیت سایر سرویس‌های متحد با خودمان استفاده می‌کنیم، به شکلی که ضربه‌ای اساسی به شبکه بین‌المللی جاسوسی امریکا وارد کردیم و علاوه بر پیشگیری از اقدامات اطلاعاتی امریکا برای ضربه زدن به خودمان، بخش قابل‌توجهی از اقدامات اطلاعاتی امریکا در سطح جهانی نیز مختل شد.

به سیستم امن امریکا نفوذ پیدا کردیم

وی تصریح کرد: بیشترین فضایی که امریکا از آن علیه کشورمان استفاده می‌کند، فضای سایبری است، به شکلی که امریکایی‌ها علاوه بر حملات سایبری از فضای سایبر برای برقراری ارتباط با جاسوسان خود در سراسر جهان استفاده می‌کنند. آنان با استفاده از سیستم‌های امن ارتباطی در فضای سایبر از این بستر به سود خود استفاده می‌کنند.
وی با بیان اینکه ما موفق شدیم به سیستم امن امریکایی‌ها برای جاسوسی در فضای سایبر نفوذ پیدا کنیم، اظهار داشت: از آنجا که آنان برای برقراری ارتباط امن با جاسوسانشان در دنیا از پوشش سایت‌ها استفاده می‌کردند - به شکلی که سایتی که در ظاهر مربوط به حوزه بهداشت، سلامت و ورزش بود با پسوردی به سیستم امن ارتباطی آنان راه پیدا می‌کرد - ما توانستیم جاسوس‌ها را از طریق نفوذ به این فضا شناسایی کنیم.

شناسایی جاسوس‌ها محدود به ایران نبود

مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات تأکید کرد: شناسایی این جاسوسان تنها محدود به ایران نبود هرچند سایت‌های فارسی نیز در میان این قبیل سایت‌ها وجود داشت بلکه موضوع شناسایی ما به حوزه جهانی نیز گسترده شده و سایت‌هایی در سطح جهانی شناسایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه افرادی که شناسایی شده‌اند ایرانیانی بودند که در داخل کشور به شکل خائنانه و با آگاهی برای CIA فعالیت می‌کردند، اظهار داشت: با برخی از آنان برخورد قضایی انجام شده و با برخی دیگر به عنوان فرصت نگاه شده و از آنان برای نفوذ به شبکه جاسوسی امریکا بهره‌برداری شده است.
این مقام ارشد اطلاعاتی با تأکید بر اینکه عمده موارد شناسایی شده افرادی بودند که در دنیا با امریکا و سیستم جاسوسی‌اش ارتباط داشتند، اظهار داشت: ما در تبادل با سرویس‌های اطلاعاتی دیگر کشور‌ها آنان را شناسایی کردیم و با ایشان برخورد شد که در مواردی به اعدام نیز منجر شد.

مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه فعالیت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی علیه شبکه جهانی جاسوسان امریکا به شکلی بود که آنان وقتی متوجه این ضربه شدند در فراخوانی جهانی افرادشان را از سراسر دنیا جمع آوری کردند، اظهار داشت: آن‌ها کوشیدند تا این افراد را از کشور‌های مختلفی که در آن‌ها برای امریکا جاسوسی می‌کردند، خارج کنند و به این طریق شبکه جاسوسی‌شان را در کل دنیا از دست دادند و این شبکه منهدم شد.

با ضربه ایران CIA منابعش را در کل دنیا از دست می‌دهد

وی تأکید کرد: حوزه‌های دسترسی جاسوسان مرتبط با CIA صنعتی، نظامی، سایبری، اقتصادی و زیرساختی بوده است. این مقام ارشد اطلاعاتی با اشاره به اینکه سال گذشته یاهونیوز گزارشی را در زمینه ضربه‌های اطلاعاتی ایران به CIA منتشر کرد، اظهار داشت: در این گزارش مطرح شده که ضربه ایران ماجرایی را آغاز کرده که CIA منابعش را در کل دنیا از دست بدهد. آنان در این گزارش که از دیدگاه CIA به موضوع پرداخته است، وضعیت خود را فاجعه‌بار خواندند، از آن به عنوان یک ازهم‌گسیختگی جهانی یاد کردند و کشته شدن منابعشان را از تبعات آن دانسته‌اند.

مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات در پایان گفت: همچنین آنان به طور کلی این موضوع را سبب اختلالی جدی در شبکه جاسوسی خودشان توصیف کردند و با اعلام آن به عنوان یک شکست که منجر به تعطیلی برنامه‌هایشان شده است، در اظهارنظری صریح آن را یک فروپاشی کامل جهانی، یک افتضاح اطلاعاتی و بزرگ‌ترین شکست اطلاعاتی امریکا پس از ۱۱ سپتامبر دانستند که صد‌ها میلیارد دلار هزینه و خسارت به آنان وارد کرده است.

اذعان رئیس CIA به شکست فاجعه‌بار اطلاعاتی از ایران

خبرگزاری ایرنا نوشته که یاهو نیوز چندی پیش گزارشی را بر اساس مصاحبه با ۱۱ افسر ارشد سازمان اطلاعاتی امریکا منتشر کرد که در آن به شکست این سازمان از سیستم اطلاعاتی ایران اعتراف شده بود. در این گزارش افسران ارشد سیا این شکست جهانی سیستم اطلاعاتی امریکا در فضای سایبری از ایران را «فاجعه بار»، «از هم گسیختگی جهانی»، «شک و بهت» و «تعطیلی و فروپاشی کامل برنامه‌ها» توصیف کرده‌اند. «جینا هاستل» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (CIA) نیز چندی پیش در یک سخنرانی به «شکست فاجعه بار اطلاعاتی امریکا از ایران» اشاره کرد و گفت: پس از ضربه ایران منابع ما در سراسر جهان از بین رفتند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
0
0
اینترنت ما باید مستقل شود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار