کد خبر: 958920
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
آیت‌الله مکارم‌ شیرازی:
مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه مذاکره با آمریکایی که به هیچ تعهدی پایبند نبوده منطقی و عقلانی نیست، گفت: مذاکره با کشوری که به هیچ تعهدی پایبند نبوده درست نیست و نباید مذاکره مجدد کرد.
سرویس سیاسی جوان‌آنلاین: آیت‌الله مکارم‌شیرازی صبح امروز در دیدار با وزیر علوم که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به امیدوار بودن وضعیت دانشگاه‌ها اظهار داشت: دانشگاه از ارکان کشور است و بر بسیاری از مسائل اثرگذار و در وضعیت کلی کشور اثر مستقیم دارد.

وی با بیان اینکه دوری از مدرک‌گرایی در دانشگاه‌ها را باید مدنظر قرار داد افزود: در حوزه‌های علمیه طلاب تنها برای کسب علم تلاش و تحصیل می‌کنند و علم‌آموزی هم باید در دانشگاه‌ها دنبال شود.

مرجع تقلید شیعیان با تصریح به اهمیت نوآوری در تولید علم خاطرنشان کرد: علم به هیچ مکان و کشوری تعلق نداشته و باید نوآوری و خلاقیت در تولید علم در دستور کار قرار گیرد و این کار سبب تحول در توسعه کشور می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاهیان باید ارتباط ملموسی با مردم داشته باشند، ابراز کرد: مهارت‌آموزی و ایجاد رابطه قوی میان آموزش‌های دانشگاهی و حل مشکلات مردم اهمیت بالایی دارد که استحکام این رابطه منجر به افزایش شتاب (توسعه) کشور می‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه انتقاد را سبب اصلاح مسیر حرکتی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی کشور برشمرد و گفت: دوری از گرایش‌های جناحی باید در دانشگاه‌ها مورد توجه باشد؛ انتقاد منطقی سبب گره‌گشایی از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی با انتقاد از عدم توجه به استعداد‌های کشور اظهار داشت: نباید اجازه داد استعداد‌های پرورش‌یافته در کشور در کشور‌های دیگر مورداستفاده قرار گیرد و باید از این ظرفیت‌ها به‌صورت صحیح استفاده شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه تربیت دانشجویان متدین و اخلاقمدار باید مورد توجه وزارت علوم و آموزش عالی کشور باشد، یادآور شد: پایبندی دانشجویان به مسائل اخلاقی سبب ماندن آنان در کشور و حل مشکلات می‌شود.

وی اقدامات آمریکا علیه کشور را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: دولتمردان آمریکایی معتقدند فشار اقتصادی سبب به‌زانو درآوردن ملت ایران می‌شود و ما را به میز مذاکره می‌کشانند که این توهمی بیش نیست.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه مذاکره با آمریکایی که به هیچ تعهدی پایبند نبوده منطقی و عقلانی نیست، ابراز کرد: مذاکره با کشوری که به هیچ تعهدی پایبند نبوده درست نیست و نباید مذاکره مجدد کرد.

وی با تصریح به اینکه حربه تحریم دشمنان با ایستادگی و مقاومت مردم و مسئولان برطرف می‌شود، گفت: آمریکا جز تحریم هیچ اقدام دیگری نمی‌تواند انجام دهد که این موضوع هم با مقاومت حل خواهد شد.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار