کد خبر: 958918
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
نخستین نشست خبری رئیس هیئت مدیره تعاونی تامین نیاز پوشاک کشور
در راستای تحقق شعار سال رونق تولید؛ نخستین نشست خبری رئیس هیئت مدیره تعاونی تامین نیاز پوشاک کشور، با رویکرد حمایت از تولیدکنندگان پوشاک داخلی و رونق تولید در صنعت پوشاک کشور برگزار شد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: رحیم چگنی، رئیس هیئت مدیره تعاونی تامین نیاز پوشاک کشور و مدیر عامل شرکت زاگرس پوش در ابتدای سخنانش با تاکید بر لزوم حمایت از کالای ایرانی و تولید کنندگان داخلی بخصوص تولید کنندگان پوشاک کشور گفت: همان طور که مستحضرید صنعت پوشاک مزیت‌های بسیاری برای کشور از قبیل: اشتغال زایی بالا، ارزش افزوده بالا و ارزآوری و جلوگیری از خروج ارز که در شرایط حساس کنونی یکی از نیاز‌های جامعه است، دارد. صنعت پوشاک علاوه بر بحث ارز آوری یکی از صنایعى است که موجب تقویت و راه اندازى صنایع بالادستى خود مثل صنعت نساجى میباشد و در واقع حلقه مفقوده صنعت نساجى است که عامل وصل شدن بدون واسطه تولیدات نساجى به بازار مصرف مى باشد.
‎ همان طور که میدانیم کم کاری یا ورشکستگی تولیدکنندگان داخلی معضلات اجتماعی و فرهنگی بسیاری را به دنبال دارد، کافی است پای درد دل کارگران بیکار شده و تولیدکنندگان ورشکسته بنشینیم تا بفهمیم بی اعتنایی مصرف کنندگان به تولیدات داخلی چه ضربه‌های مهلکی به بدنه جامعه و هموطنانمان می‌زند ..


‎ مدیرعامل برند زاگرس پوش خاطر نشان کرد: حمایت از تولید داخلی همواره یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های ما در صنعت پوشاک است، برند زاگرس پوش در این شرایط حساس کنونی تلاش می‌کند که در کنار مردم، مسئولیت‌های اجتماعی را به نحو احسنت انجام دهد تا علیرغم به کارگیری نیرو‌های بیکار، اقتصاد، بازارکار و معیشت هموطنان‌مان را رونق ببخشد. یکی از بزرگترین دغدغه‌های ما توسعه و بهره مندی از تولیدات داخلی است. بدون شک در صورت تقویت و رونق تولید داخلی دست واسطه از سود‌های کلان قطع می‌شود.
‎ وی افزود: در سال‌های اخیر واردات پوشاک خارجی در حال از بین بردن صنف پوشاک داخلی بود، ولی بعد از تحریم‌ها و مبارزه با ورود اجناس قاچاق به داخل کشور این صنف در حال رونق گرفتن است. همچنین در موقعیت زمانی که اکثر برند‌های خارجی کشور را ترک کرده‌اند تولید کنندگان داخلی همانند سربازان وطن در شرایط سخت پابه پای مردم ایران عزیزمان ایستاده‌اند. ‎
مدیرعامل برند زاگرس پوش خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات بسیار مهم این برند ایجاد روحیه امید و تقویت این روحیه در جامعه است، این شرکت به تازگی توانسته ۵ نمایندگی جدید را به جای برند‌های خارجی تاسیس و راه اندازی کند تا بیشتر از گذشته و نزدیکتر از قبل با طراحی و تولید داخلی، در کنار مردم باشد.
‎ و در شرایطى که خیلى از برندهاى خارجى کشور عزیزمان ایران رو ترک کردند این برندهاى داخلى هستند که مردانه ایستاده‌اند و همانند یک سرباز وطن در بخش تولید با تمام سختی‌ها در کنار مردم ماندند و خواهند ماند. اى کاش همه ما به جای این که همیشه چشممان به خارج از مرز‌ها باشد در سال‌های گذشته و قبل از این تحریم‌ها بیشتر از واحدهاى تولیدى حمایت میکردیم و نمى گذاشتیم که این واحد‌ها به قدری ضعیف و نحیف شوند که چشممان فقط به فروش نفت باشد. ومیتوانستیم با فروش تولیدات غیر نفتى نیاز ارز کشور را تامین نماییم، اما متاسفانه در شرایطی که اصلا توجهی به واحد ها‌ی تولیدی داخلی نداشته‌ایم حالا انتظار معجزه هم نباید داشته باشیم. ولی باز هم با تمام این تفاصیل در این شرایط باز هم چشم امید کشور به این تولید کنندگان می¬باشد تا انشاالله با حمایت مردم و همت مسئولین و تلاش تولید کنندگان بتوانیم این تحریم‌های ظالمانه را با پیروزی و موفقیت پشت سر بگذاریم.



‎چگنی در ادامه با اشاره به راه اندازی دانشگاه علمی و کاربردی در صنعت طراحی و دوخت لباس افزود: یکی از دغدغه‌هایی که در چهار، پنج سال اخیر بیش از پیش مطرح شده است؛ موضوع ضعف در طراحی، تولید و اقبال کم نسبت به پوشاک ایرانی در جامعه است. با وجود مصرف بالای پوشاک در ایران، شاهد ادغام پوشاک ترکی و چینی بیش از پوشاک ایرانی در بازار بوده‌ایم. در همین راستا ما تلاش کردیم با راه اندازی دانشگاه علمی کاربردی (تلفیق علم و صنعت)، که در واقع یکى از نیازهاى کنونى جامعه هم علمى و هم صنعتى ما میباشد. صنعت طراحی و دوخت لباس را ارتقاء ببخشیم و وضعیت طراحی و تولید پوشاک ایرانی را رونق دهیم. مردم حق دارند متناسب با بودجه و کیفیت مورد انتظار خود نسبت به خرید کالا اقدام کنند و در مقابل تولید کنندگان داخلی نیز باید سعی کنند با عرضه کالا‌های با کیفیت و قیمت مناسب زمینه را برای ایجاد رغبت در مصرف کنندگان داخلی برای خرید کالای ایرانی فراهم کنند؛ و همچنین یکى از مزیتهاى صنعت پوشاک عدم آسیب به محیط زیست مى باشد و محیط زیست یکى از دغدغه‌های شرکت زاگرس پوش بوده که تلاش‌های فراوانی در این راستا صورت گرفته است تا بتوانیم تولیدی سبز که به نحوی میتوان از آن به عنوان تولید پوشاک یاد کرد را ارج نهیم و همواره بلوط‌های زاگرس را جاودان نگاه داریم.
‎ رئیس هیئت مدیره تعاونی تامین نیاز پوشاک کشور از راه اندازی کمپین لباس همدلی خبر داد و افزود: شرکت زاگرس پوش با همکاری هنرمندان تلاش کرد تا با راه اندازی کمپین لباس همدلی از مردم سیل زده حمایت کند، تا حداقل در حد توان خود توانسته باشیم بخشی از پوشاک مورد نیاز هموطنانمان را تامین کنیم. تاکنون بخشی از این کمک‌ها به دست این عزیزان رسیده است و تا جایی که در توانمان باشد لباس‌هایی را تولید و به دست سیل زدگان خواهیم رساند.
همان طور که انسان‌ها می‌توانند اهل ورزش باشند یا نباشند، یا اهل سینما باشند یا نباشند، اما همه ناگزیرند اهل مد و لباس باشند؛ یکی از نیاز‌های مبرم هر فردی توجه به پوشش خود است و هر شخصی ملزم است که به پوشش خود اهمیت بدهد، در همین راستا شرکت زاگرس پوش "کمپین خوشتیپ ایران کجاست؟ " را راه اندازی کرده است و از خوشتیپ‌های ایران دعوت به عمل می‌آورد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار