کد خبر: 958861
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبر داد:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: بیش از ۵۷ هزار نفر از مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل به کمپین ملی کنترل فشارخون پیوستند.

دکتر ابراهیم کوچکی اظهار داشت: حدود 250 هزار نفر در این منطقه بالای 30 سال هستند که مشمول پیوستن به این کمپین هستند.

وی، با اشاره به اینکه تا کنون 25 درصد مردم در کشور به بسیج ملی کنترل فشارخون پیوستند، افزود: این آمار در کاشان 23 و نیم درصد است.

دکتر کوچکی گفت: بیش از 39 هزار نفر در کاشان و بیش از 17 هزار نفر در شهرستان آران و بیدگل نسبت به کنترل فشار خون خود اقدام کردند.

وی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از افراد در کشور که مبتلا به فشار خون بالا هستند، از بیماری خود، بی خبرند که بایستی در این راستا اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان یادآور شد: با اندازه گیری فشار خون افراد مشمول شاهد کاهش مرگ های ناشی از سکته های قلبی و مغزی در کشور خواهیم بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز گفت: 40 درصد از افراد مبتلا به فشار خون بالا از بیماری خود خبر ندارند.

دکتر سید علیرضا مروجی، فشارخون بالا را عامل مهم بروز سکته های مغزی- قلبی و نارسایی کلیه عنوان کرد و افزود: با تشخیص به موقع و رعایت سبک زندگی سالم می توان بیماری فشارخون را کنترل و از بروز عوارض ناشی از آن جلوگیری کرد.

وی تصریح کرد: فشار خون بالا وضعیتی نیست که بیمار مدتی دارو بخورد و بعد به خاطر طبیعی بودن فشارخون، دارو را قطع کند و درمان را کنار بگذارد. باید فشار خون را برای طول مدت زندگی تحت کنترل در آورد.

وی، فشارخون را یک بیماری خاموش و بی علامت، عنوان کرد و افزود: این بیماری به دلیل بی علامت بودن، بسیار خطرناک و گاه مرگبار است. بنابراین، مردم باید بی حالی و خستگی عمومی و نیز سردرد که دونشانه شایع و مهم خطر فشار خون بالا هستند را جدی بگیرند.

دکتر مروجی، عدم قطع دارو ها به خاطر عوارض احتمالی و یا تمام شدن قرص ها و مصرف درست آن طبق دستور پزشک، مراجعه دوره ای به پزشک و مدیریت استرس را مهم ترین توصیه ها در این راستا برشمرد.

وی یادآور شد: بسیج ملی کنترل فشار خون بالا با اهدافی مانند: اطلاع رسانی و افزایش سواد سلامت جامعه، شناسایی و کشف موارد فشار خون بالا و شروع مراقبت و درمان در بیماران مبتلا به فشارخون بالا تا 15 تیر ماه ادامه خواهد داشت و از شهرندان خواست تا در این طرح شرکت کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر