کد خبر: 958761
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
نشریه آمریکایی «واشنگتن پست»:
مقاله‌نویس واشنگتن پست اعلام کرد در صدای رهبر ایران می‌توان بازتاب این جمله آیت‌الله خمینی را شنید که گفت: آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: پایگاه اینترنتی نشریه آمریکایی واشنگتن پست در مطلبی به قلم دیوید ایگنیشس نوشت: مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، ایران را به حملاتی ضد نفتکش‌ها در نزدیکی تنگه هرمز متهم کرده است. زمانی که او این سخن را می‌گفت: تصاویری از ستون‌هایی از دود بر فراز دو نفتکش در حال برخاستن به هوا بود.

پمپئو نتوانست مدرک محکمی علیه ایران ارائه کند و ایران این حملات را رد کرد. به نظر می‌رسد که پاسخ آمریکا به ایران در حال حاضر ادامه افزایش فشار‌ها باشد. پمپئو در اظهارات خود گفت: سیاست ما همچنان تلاش‌های دیپلماتیک و فشار‌های اقتصادی برای بازگرداندن ایران بر سر میز مذاکره است.

حملات روز پنج شنبه از اهمیت زیادی برخوردار بود. یکی از نفتکش‌هایی که هدف قرار گرفت متعلق به ژاپن بود. این حمله در زمانی روی داد که آبه شینزو، نخست وزیر ژاپن در تهران حضور داشت و حامل پیامی از رئیس جمهور ترامپ برای رهبر معظم ایران بود.

پمپئو در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ماموریت آبه درخواست از ایران برای کاهش تنش‌ها و ورود به مذاکرات بود.

درخواست آبه از طرف آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم ایران رد شد.

آبه همچنین شاهد حمله به نفتکش کشورش بود. به طور خلاصه سیاست فشار حداکثری ترامپ با مقاومت حداکثری آیت الله خامنه‌ای روبرو شده است. سخنان اخیر ترامپ درباره میل احتمالی ایران به مذاکره نادرست بوده است. امید کمی وجود دارد که رفتار ایران به سرعت میانه رو شود!

آمریکا سال گذشته با خروج از توافق هسته‌ای ایران خود را در جهان منزوی کرد. امید‌های ترامپ برای رسیدن به یک پیروزی سریع به بن بست منجر شده است. این موضوع سبب شد که ترامپ در سخنرانی‌های خود عقب نشینی‌هایی داشته باشد و ایران را دعوت به مذاکره کند. ترامپ در صحنه دیپلماتیک باهوش و موفق نبوده است.

سیر تحولات هفته‌های اخیر قابل توجه بوده است. ترامپ به شدت خواهان استفاده از دیپلماسی است و از ایران می‌خواهد که بر سر میز مذاکره بازگردد و بر روی یک توافق جامع‌تر و بادوام‌تر که معتقد است از سلف وی یعنی اوباما بهتر است مذاکره کند. در این حال، آیت الله خامنه‌ای به شدت بر مواضع خود پافشاری می‌کند.

آیت الله خامنه‌ای گفتند: من ترامپ را فردی که شایسته تبادل پیام باشد نمی‌دانم. ما با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد.

در صدای رهبر ایران بازتاب این جمله آیت الله (امام) خمینی را می‌توان شنید که گفت: آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار