کد خبر: 958733
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹
شهردار اصفهان:
همایش گرامیداشت اهدا کنندگان برتر خون در اصفهان به مناسبت ۲۴ خرداد مصادف با ۱۴ ژوئن روز جهانی اهداکنندگان خون در آمفی تئاتر روباز پردیس هنر واقع در منطقه شش شهرداری اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،شهردار اصفهان در این همایش که با حضور جمعی از مدیران شهری و استانی، اعضای شورای اسلامی شهر، هنرمندان و جمع کثیری از مردم برگزار شد، اظهار کرد: در اسفند ماه سال گذشته و زمان افتتاح پردیس هنر اعلام کردیم در عید نوروز و تابستان، این محل، مرکز شادی مردم خواهد شد و امشب این موضوع را به عینه دیدیم و شما جمع پرشور شاهد این موضوع بودید.

قدرت اله نوروزی تصریح کرد: زمانی که دو سال پیش مسئولیت شهرداری اصفهان را بر عهده گرفتم، محل پردیس هنر تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و کسی باور نمی کرد با سرعت، دقت و ۳۰ میلیارد تومان هزینه امروز چنین مکان روبازی که محل آرامش خانواده ها می تواند باشد و نمونه آن در کمتر جایی پیدا می شود مورد بهره برداری قرار گیرد.

شهردار اصفهان ادامه داد: از شورای شهر که اجازه دادند بیش از ۳۰ میلیارد تومان در مدت کوتاه برای این مکان هزینه شود و همچنین از مدیر منطقه ۶ و نیروهایی که در این حوزه فعال هستند سپاسگزارم، امیدوارم سالن اجلاس سران نیز که در همین منطقه شش قرار گرفته با سرعت پیشرفت کرده و به زودی مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه انسان حقوق متعددی دارد، افزود: حق حیات، حق دسترسی به آب شرب سالم، حق داشتن هوای پاک و ... از جمله حقوق متعدد بشر است اما حقی مانند خون که نیازمندان به آن نیاز دارند حقی است که می تواند جان انسانی را نجات داده و حیاتی را تداوم بخشد. کسانی که این حق را مورد توجه قرار می دهند و به نیازمندان خون خویش را هدیه می کنند اقدامی ایثارگرانه انجام می دهند و ما باید تلاش کنیم چنین فرهنگ هایی متناسب با کرامت انسانی افراد، نهادینه شود.

نوروزی تاکید کرد: این عمل ایثارگرانه باید به یک فرهنگ تبدیل شود. اگر هر نیازمندی احساس کند کسانی هستند که با احساس مسئولیت نیازهای آنان را تامین می کنند دیگر دغدغه ای نخواهد داشت. اهدا کنندگان خون انسان‌های ایثارگری هستند که از خود می‌گذرند تا دیگران نیازهای خود را مرتفع کنند.

وی با بیان اینکه باید یاد بگیریم تا دست همدیگر را بگیریم، گفت: نیازمندان باید اطمینان حاصل کنند که پشتیبان دارند و این پشتیبان ها کسانی نیستند جز آن‌ها که احساس مسئولیت می‌کنند و شما اهداکنندگان خون همه این گونه اید و درود خدا بر همه انسان‌هایی که به فکر زیستن دیگران بوده و از هستی خود می گذرند.

شهردار اصفهان ضمن ابراز امیدواری برای برگزاری برنامه های متعدد در پردیس هنر آبشار، تصریح کرد: اگر همه جامعه نسبت به یکدیگر احساس تعاون و تعامل داشته باشند شاهد جامعه ای زیست پذیر و جامعه ای همراه با آسایش و آرامش خواهیم بود و این آرزوی همه  ما به عنوان نمایندگان مردم و متولیان اداره امور شهر است تا این رفتار نهادینه شود.

سیاست گذاری سازمان انتقال خون تهیه فرآورده های نوین خونی است

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان نیز در این آیین با بیان اینکه ۱۴ ژوئن مصادف با ۲۴ خرداد روز جهانی تجلیل از اهداکنندگان خون با شعار " دسترسی به خون سالم حق همه نیازمندان به خون" است ، اظهار کرد: کاری که اهداکنندگان خون انجام می دهند یک حرکت انسان دوستانه و خداپسندانه است، اهدا کنندگان خون در بزنگاه ها و زمان های حساس با اهدای یک واحد خون می توانند جان چندین انسان را از مرگ حتمی نجات دهند.

 مجید زینلی تصریح کرد: اهدا کنندگان برتر خون که امشب تجلیل می شوند کسانی هستند که بارها و بارها این اقدام خداپسندانه را انجام داده اند.

وی با بیان اینکه از ۲۴ خرداد سال گذشته تا چنین روزی فعالیت های خوبی در سازمان انتقال خون انجام شده است، افزود: انتقال خون بدون حضوراهداکنندگان معنا ندارد، سازمان انتقال خون خدمتی به کسی ارائه نمی‌کند بلکه گیرنده خدمت از شما اهداکنندگان عزیز است.

 مدیرکل انتقال خون استان اصفهان ادامه داد: سازمان انتقال خون چند سالی است که سیاست ها و هدف گذاری های خود را به سمت تهیه فرآورده‌های نوین خونی برده است. هم اکنون در بخش پلاسما فرز و پلاکت فرز مشارکت خوبی انجام می شود و این محصولات اثربخشی فوق‌العاده‌ای در بهبود حال بیماران دارد. امیدوارم با کمک شما اهداکنندگان خون بتوانیم نیازهای خونی مراکز درمانی را به صورت کامل تامین کنیم.

 گفتنی است در این همایش علاوه بر تجلیل از شهردار، نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان و مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان به دلیل همکاری و مشارکت در موضوع اهدای خون و ترویج این فرهنگ، از اهداکنندگان برتر خون اصفهان با اهدای لوح و نشان، تجلیل به عمل آید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر