کد خبر: 958622
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در فراخوانی خطاب به جوانان گفت: چهره‌های نو را از میان افراد توانمند و با صلاحیت برای نامزدی در انتخابات مجلس معرفی کنید تا با نقش آفرینی شما بتوان مجلسی نو را تشکیل داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در فراخوانی خطاب به جوانان گفت: چهره‌های نو را از میان افراد توانمند و با صلاحیت برای نامزدی در انتخابات مجلس معرفی کنید تا با نقش آفرینی شما بتوان مجلسی نو را تشکیل داد.

متن این فراخوان به شرح ذیل است:

جوانان عزیز انقلابی و دلسوز ایران

همه می‌دانیم که کشور در وضعیت سختی به سر می‌برد و من بدون اغراق معتقدم راه برون رفت از این وضعیت اعتماد به جوانان است. حدود دو سال پیش هم نامه‌ای خطاب به شما نوشتم و عرض کردم که جریان انقلاب باید با حفظ مبانی، در نگرش و شیوه سیاست ورزی متحول شود و با گفتمان و از همه مهم‌تر چهره‌های نو، حرکت در مسیر نواصول گرایی را هرچه زودتر آغاز کند و گفتم ما راهی نداریم جز اینکه مسئولان به شما جوانان اعتماد کنند.

ممکن است با خود بگویید که در عمل کسی به جوان‌ها اعتماد نمی‌کند. من هم این سخن را قبول دارم و معتقدم کار خیلی سختی پیش روی ماست، اما چاره چیست؟
وقتی جنگ تمام شد من ۲۷ ساله بودم بود و اکنون احساس می‌کنم حتی به جوانانی که در میانسالی هستند، میدان داده نمی‌شود.

ما یک راه بیشتر نداریم و نباید منتظر دستور از بالا به پایین باشیم. همان گونه که رهبری به مفهوم آتش به اختیار اشاره کردند و در گام دوم به جوان گرایی پرداختند و حجت را بر همه‌ی ما تمام کردند.

به نظر می‌رسد امروز دیگر جوانگرایی تبدیل به مطالبه عمومی شده و همه باید کمک کنیم تحول به دست شما جوانان اتفاق بیفتد: همان گونه که در این چهل سال، هر موفقیت و پیشرفتی که داشتیم، نقش اصلی را جوانان داشتند. شما جوانان نخبه، با انگیزه و مؤمن باید در هر عرصه‌ای که در سرنوشت کشور تأثیر دارد، بدون دعوت حاضر شوید و کار را به دست بگیرید. یکی از این فرصت‌ها انتخابات پیش روست.

تحول و پیشرفت کشور در گرو تشکیل یک مجلس نو و کارآمد است و من ایمان دارم که اگر شما جوانان همت کنید در این عرصه نقش آفرینی کنید، می‌توان به ظهور مجلسی نسبتا جوان و با تجربه امید داشت تا ان شاالله با نگرشی نو و چهره‌هایی نو، حرکت پیشرفت ایران اسلامی سرعت بگیرد.

برادران و خواهران عزیزم

قبلاً گفته بودم که قرار نیست محور شما باشم، اما می‌توانم صدای شما شوم و خواسته‌ها و مطالبات شما را از مسئولان و رئوس جریان انقلاب ضریب دهم و پیگیری کنم تا این تغییر و نوگرایی رقم بخورد. اما اگر شما به میدان نیایید، مطالبه نکنید و توانمندی‌های خود را عرضه نکنید، این در بر همان پاشنه خواهد چرخید و مشخصاً مجلس آینده تفاوت معناداری با گذشته نخواهد داشت؛ لذا از همه شما جوانان دلسوز انقلابی درخواست می‌کنم، متناسب با شاخص‌هایی که منتشر می‌شود، افراد توانمند و با صلاحیت یا خودتان را که برای قبول مسئولیت نمایندگی مردم مفید می‌دانید، از طریق پایگاه اینترنتی جهاد دات نت (http://jahad. net) معرفی کنید تا با استفاده از همه ظرفیت‌ها تلاش کنیم در حد امکان شایسته‌ترین‌های در معرض انتخاب مردم قرار بگیرند.

از همه مخصوصاً خواهران عزیز، دانشجویان و روحانیون و فعالان مخلص جهادی می‌خواهم، افرادی با ظرفیت‌ها و تجربه بالا و نسبتاً جوان را معرفی کنند. گرچه ممکن است خود این افراد راسا وارد این عرصه سخت و پرهزینه نشوند، اما شما آن‌ها را دعوت و نسبت به انجام وظیفه ملی‌شان قانع کنید تا به لطف خدا مجلس نو ایجاد شود.

امروز زمان اصلاح ریل گذاری در مسیر سیاستگذاری کشور است و ان شاالله با همت و مشارکت شما جوانان، مردم عزیز ما طعم شیرین کارآمدی را از سوی نیرو‌های انقلاب خواهند چشید.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
0
1
امام خمینی قدس( ره): مجلس شوای اسلامی در راس همه امور مملکت است.
متاسفانه آنچکه مردم و رسانه ها در طول ۴ دهه از عمر مجلس شورای اسلامی و بالاخص در این دوره ۱۲ ساله اخیر مشاهده کرده اند بغیر از حرکت های تبلیغاتی نمایندگان نزدیک به انتخابات ، نتنها در رآس بودن مجلس شورای اسلامی در دفاع از حقوق ملت و جلوگیری از تبعیض و بی عدالتی نبوده است بلکه شاهد رقابتی بین نمایندگان بی خاصیت ادوار مختلف مجلس برای کسب قدرت ، لابی و استفاده از رانت دولتی و قضایی در حمایت از سایر قوا و دنباله روی ها، بلاخص از دولت ها جهت بالا رفتن از پله های قدرت و کسب منافع شخصی بوده، بنحوی که شان و منزلت مجلس بواسطه چنینن دیدگاهی بشدت آسیب دیده و استقلال ، هویت و قدرت آثر گزاری آن در دفاع از حقوق ملت از طرف سایر قوا بعضا مورد تعرض ، بی مهری و کم توجهی قرار گرفته است. بنحوی که جایگاه ، قدرت و اهمیت نمایندگی در خانه ملت در نزد مسئولین ارشد مملکتی و مردم بشدت آسیب دیده و بعضا کم ارزش از طرف خود نمایندگان و مسئولین مملکتی گردیده است و این در شرایطی است که بخوبی آگاه هستیم که نمایندگان پارلمان اروپا یا حتی سناتورهای آمریکایی در سنا و کنگره ایالات متحده از چه شان ، منزلت و جایگاه والایی در حمایت از حقوق مردم و اثر گزاری در مسائل اقتصادی،اجتماعی و سیاسی برخوردارند.
و متاسفانه در حدی شان و منزلت نمایندگی کاهش یافته که حتی در برخی از مواقع نحوه عملکرد نمایندگان مورد انتقاد مسئولین ارشد مملکتی و بویژه مقام معظم رهبری مد ظله العالی واقع گردیده است.

لذا با توجه به شرایط کنونی کشور و بعد از گذشت ۴ دهه از عمر جمهوری اسلامی و براساس سند راهبردی و تحولخواه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب همچون تغییرات امید بخش ایجاد شده در راس قوه قضاییه که اثرات آن را مردم امروز بخوبی مشاهده می کنند، برای ایجاد امید ، نشاط و اعتماد عمومی مردم به پشتوانه نمایندگان مجلس در جهت حمایت از حقوقشان و بازگشت ارج ، قرب ، شان و منزلت نمایندگی مجلس شورای اسلامی و افزایش مشارکت مردم در انتخابات مجلس می بایستی افراد سرشناس ، اثرگذار و دارای وزنه سیاسی ، اجتماعی و پرطرفدار جامعه نظیر آقای احمدی نژاد در کنار جناب آقای دکتر قالیباف و جناب آقای دکتر توکلی عزیز و افراد و چهره های سرشناس ،پر طرفدار و اثرگذار دیگری از داخل نظام و انقلاب از طیف دیگر، برای برگرداندن مجلس به جایگاه واقعی خود در نزد مردم ، نظام ، مسئولین مملکتی و سایر قوا و ایجاد نشاط در جامعه و افزایش مشارکت عمومی شرکت نمایند.
محمدرضا کیانفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
0
0
محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی خطاب به جوانان گفت: اگر به میدان انتخابات نیایید در بر همان پاشنه خواهد چرخید.

آقای قالیباف،
مطمئن باشید نه تنها جوانان بلکه تمام ملت در صورتی به پیام شما لبیک خواهند گفت که کاندیداهای مخالف انقلاب رد صلاحیت نشوند.
سرور گرامی،
تنها راه نجات کشور اتحاد ماست
صمد کایناتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
0
0
سلام ودرود به دکتر قالیباف عزیز اینجانب باجمعی از جوانان انقلابی بیسجی شهرمون برای فراخوانی که گفته شد آماده یه تبلیغات سالم همه جوره برای انتخابات شما درمجلس هستیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار