کد خبر: 958611
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶
فرزاد کوهیان، سرمربی تیم ملی بسکتبال آبی (امید) در گفت وگو با جوان :
دور جدید تمرینات تیم ملی بسکتبال آبی (امید) از فردا آغاز می‌شود. سال گذشته بود که فدراسیون بکستبال تصمیم به تشکیل تیم آبی گرفت تا بازیکنان رده سنی امید در این تیم تمرین کنند و با نشان دادن قابلیت‌های خود کمک حال تیم بزرگسالان باشند. فرزاد کوهیان مسئولیت تیم آبی را برعهده دارد. سرمربی تیم ملی بسکتبال آبی علی رغم برخی انتقاد‌ها همچنان تلاش می‌کند تا بازیکنان مستعد با حضور در این تیم استعداد‌های خود را نشان دهند. کوهیان در گفتگو با خبرنگار جوان شرایط تیمش را تشریح کرد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین - شیوا نوروزی: کوهیان تحت پوشش قراردادن بازیکنان زیر ۲۳ سال هدف اصلی تشکیل تیم آبی عنوان کرد: «سال گذشته در سازمان تیم‌های ملی تصمیم گرفته شد که تیم آبی که همان تیم امید هست تشکیل شود. در واقع فاصله ایی برای ملی پوشان بین رده نوجوانان تا بزرگسالان وجود دارد. در اکثر کشور‌ها برای رده سنی ۱۸ تا ۲۰ سال مسابقات و اردوی‌های جداگانه ایی در نظر می‌گیرند و فدراسیون ما نیز برنامه ریزی‌هایی برای ملی پوشان در این رده در نظر گرفته است. به خاطر این فاصله بسیاری از بچه‌ها کمتر مورد توجه قرار می‌گرفتند و دیده نمی‌شدند. فلسفه تشکیل تیم آبی این بود که تا حد ممکن این فاصله را پر کنیم و پشتوانه سازی خوبی برای بسکتبال انجام می‌دهیم. البته نمی‌توانیم همه بازیکنان این رده سنی را تحت پوشش قرار دهیم، اما تا جایی که امکانش وجود دارد می‌خواهیم به بسکتبالیست‌هایی که از رده جوانان خارج می‌شوند و به رده بزرگسالان می‌رسند.»
سرمربی تیم ملی بسکتبال آبی شرط اضافه شدن شاگردانش به تیم بزرگسالان را داشتن قابلیت‌های لازم خواند: «برنامه ریزی سال گذشته مان خروجی بسیار خوبی داشت و نشان داد که فعالیت تیم آبی قابل قبول است. با تصمیم فدراسیون سعی داریم که این کار تداوم داشته باشد. در حال حاضر بازیکنانی که از رده جوانان عبور کرده‌اند را حمایت می‌کنیم تا در نهایت از بین آن‌ها نفراتی قابلیت‌های خود را ثابت کنند و به تیم ملی بزرگسالان راه یابند. در حال حاضر دو نفر از بچه‌های تیم آبی (بهشاد عرب زاده و سینا واحدی) با تیم بزرگسالان تمرین می‌کنند. اجازه دهید از بازیکن خاصی اسم نبرم چراکه تمرینات مان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اما دعوت این بازیکنان به تیم بزرگسالان بستگی به عملکردشان درتیم آبی دارد؛ اگر ببینیم عملکردشان خوب است قطعا این اتفاق خواهد افتاد. همچنین بچه‌هایی هم که امکانات تمرینی ندارند یا مصدوم هستند مثل وحید دلیرزهان آن‌ها را نیز در اردوهایمان داریم تا ببینیم آن‌ها چه زمانی می‌توانند به آمادگی لازم برسند.»
رصد عملکرد همه بسکتبالیست‌های شاغل در همه لیگ‌های مختلف یکی از اهداف کادرفنی تیم آبی است: «از همه مهم‌تر برای رده سنی است. بسکتبالیست‌هایی که زیر ۲۳ سال هستند و در لیگ برتر و دسته یک بازی می‌کنند را زیر نظر می‌گیریم، عملکردشان را رصد می‌کنیم و برای تیم آبی تجمیع می‌شوند. در آخرین اردوی تیم آبی با حضور بیش از ۴۰ بسکتبالیست برگزار شد. آن نفرات را به دو گروه ۱۸ نفره (یک) و ۱۶ نفره (دو) تقسیم شدند. دور جدید تمرینات مان نیز از فردا آغاز می‌شود و نفرات ۱۰ روز در اردو هستند. بعد از آن چند روزی به بازیکنان استراحت می‌دهیم و دوباره تمرینات از سرگرفته خواهد شد. تا جایی که در توان مان باشد برنامه هایمان را پیش می‌بریم. سعی کردیم همه بچه‌های فعال رده سنی زیر ۲۳ سال را رصد کنیم، از هیات‌های استانی و مربیان مختلف خواسته‌ایم که بازیکنان مد نظرشان با قابلیت لازم را به معرفی کنند. در را برای همه باز گذاشتیم. در همین دو اردوی گذشته ۱۲ بازیکن دیگر نیز به جمع ما اضافه شدند. تلاش می‌کنیم کسی از قلم نیفتد.»
به گفته فرزاد کوهیان اعزام به یک تورنمنت بین المللی در دستور کار این تیم قرار دارد: «اگر شرایط فراهم شد حضور در جام ویلیام جونز را در برنامه داریم. این تورنمنت می‌تواند محک خوبی برای تیم آبی باشد. همکارانم به شکل مجزا نیز در حال فعالیت هستند و اگر در حین برگزاری اردو‌ها بازیکنی در حد و اندازه‌های تیم آبی باشد قطعا از طرف آن‌ها معرفی و به تیم اضافه می‌شود.»
کوهیان در پایان ابراز امیدواری کرد که با مهیا شدن شرایط اردو‌های تیم آبی همچنان طبق برنامه تداوم داشته باشد: «تا جایی که امکانات ما را یاری کند و بچه‌ها را در اختیار داشته باشیم کار ما ادامه خواهد داشت و اردو‌ها طبق برنامه برگزار خواهد شد. بعضی از نفرات به خاطر قرارداد‌هایی که با باشگاه‌ها و جا‌های دیگر دارند و نمی‌توانند به تمرینات بیایند. بازیکنان این رده سنی فقط در سوپر لیگ نیستند و بعضی‌ها نیز در لیگ‌های پایین‌تر کار می‌کنند. به همین خاطر هماهنگی این مسائل دشواری‌های خاص خودش را دارد. ولی در کل تلاش ما بر تجمیع استعداد‌های رده سنی ما بین جوانان و بزرگسالان است. باتوجه به شرایطی که داریم حرکت مان رو به جلو بوده. دو اردو را برگزارکردیم و یک اردوی دیگر نیز از فردا آغاز می‌شود. امیدواریم اردوهایمان مستمر باشد و بتوانیم در تورنمت ویلیام جونز محک خوبی بخوریم. شرایط اقتصادی روی همه چیز تاثیر گذاشته و خوشبختانه باشگاه ذوب آهن برای برگزاری اردو‌ها به ما کمک کرد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار