کد خبر: 958587
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
مدیر عامل شرکت «تلفیق هنر مینا و خاتم هوشمند» مطرح کرد
سیدمرتضى مرتضوى با اشاره به تاریخچه شکل‌گیری این شرکت گفت: به دفعات مختلف در طول دو سال عمر شرکت، مسئولان و دولتی ها، برای من دردسر ایجاد کردند؛ دولتمردانی که در طول پنج یا شش سال عمر دولت هیچ کاری برای هنر و صنایع دستی در این کشور نتوانستند انجام دهند
نوید پارسا
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: مدیر عامل شرکت «تلفیق هنر مینا و خاتم هوشمند» در مراسم روز جهانی صنایع دستی که با حضور جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه صنایع دستی و نیز بازارسازان فروش صنایع دستی در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: من بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه آرزو دارم روزی در چاه‌های نفت را ببندیم، اعلام می‌کنم که با فروش صنایع دستی، در چاه‌های نفت را خواهیم بست.
سیدمرتضى مرتضوى با اشاره به تاریخچه شکل‌گیری این شرکت گفت: به دفعات مختلف در طول دو سال عمر شرکت، مسئولان و دولتی ها، برای من دردسر ایجاد کردند؛ دولتمردانی که در طول پنج یا شش سال عمر دولت هیچ کاری برای هنر و صنایع دستی در این کشور نتوانستند انجام دهند؛ مسئولانی که از آمار و خروجی‌های شرکت ما استفاده می‌کنند، اما اسمی از آن نمی‌آورند. دو سال به این مسئولان التماس و خواهش کردم غرفه در نمایشگاه صنایع دستی تهران به من بدهند، اما زیر بار نرفتند، حتی من اعلام کردم می‌توانم ۵۰درجه کیفیت صنایع دستی ایران را ارتقا دهم و به نمایش می‌گذارم، اما آن‌ها قبول نکردند.
مرتضوی افزود: در کشور‌های دیگر بیشتر از مسئولان صنایع دستی و گردشگری کشورمان به هنری که مردمان ایرانی آن را تولید می‌کنند واقف هستند. شاید به خاطر همین باشد که وقتی یک هنرمند ایرانی از کشور خارج می‌شود و به خارج می‌رود خارجی‌ها او را به شدت تحویل می‌گیرند، اما این هنرمند تا وقتی در داخل کشور زندگی می‌کند کسی او را نمی‌شناسد.
این هنرمند صنایع دستی تصریح کرد: باید خیلی بیشتر از آن چیزی که فکر می‌کنیم به خودمان ببالیم. ما در سرزمینی زندگی می‌کنیم که هر گوشه آن پر از گوهر است. هر چقدر بیشتر وارد اقیانوس صنایع دستی می‌شویم می‌فهمیم که چه عمق عظیمی دارد. وقتی فعالیت خود را شروع کردم قول دادم که فروش صنایع‌دستی را ۱۰برابر کنم و این موضوع به همت شما هنرمندان محقق شد. در سال ۹۸ کار به جایی رسیده است که دیگر کسی از هنرمندی چکی کارش را نمی‌خرد و اغلب کار‌ها به صورت نقد و گاهی با پیش‌پرداخت خریداری می‌شود. من بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه روزی در چاه‌های نفت را ببندیم اعلام می‌کنم که با فروش صنایع دستی در چاه‌های نفت را خواهیم بست.
مرتضوی خاطرنشان کرد: من می‌دانم که با صنایع دستی می‌توانیم کشور را به اوج اقتدار اقتصادی برسانیم و باید جایگاه سابق ایران را از چین و هند در صنایع دستی پس بگیریم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار