کد خبر: 958577
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
سیدعبدالله متولیان
صرف‌نظر از مبانی و منطق عقلی، دینی و علمی مقاومت، برای ملتی که خواهان امنیت، «استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی»، «رهایی از بردگی و دریوزگی»، «عزت ملی» و «پیشرفت واقعی و همه جانبه» است مقاومت نه یک روش انتخابی بلکه یک ضرورت انکارناپذیر و حیاتی است و این مقاومت نه یک اقدام متهورانه و احساسی بلکه یک اقدام کاملاً استدلالی و بر پایه عقل و منطق است. در منطق مقاومت اتفاقاً به عکس تبلیغات پرهیاهوی استکباری، این نظام سلطه است که به دلیل زیاده‌خواهی و تفرعن و خوی استعماری فاقد انعطاف پذیری و سازش است و جبارانه، خواسته‌هایش را به سایرین دیکته می‌کند و به کمتر از اطاعت محض هم راضی نمی‌شود و برای تحقق مقاصد شیطانی‌اش تحریم می‌کند، تهدید می‌کند و با ددمنشی و خوی حیوانی دنیا را به آتش می‌کشد و به کشتار انسان‌ها و نسل‌کشی می‌پردازد.

عقل و منطق به ما می‌گوید که همه باید از کسی که بر مواضع به حق خود پافشاری می‌کند دفاع کنند و بر ظالم بتازند. در منازعه بین ایران و امریکا «کدام کشور حقوق کشور مقابل را لگدمال کرده»، «کدام کشور به کشور دیگر خسارات فراوان مادی و معنوی وارد کرده»، «آیا ایران علیه کشور امریکا کودتا کرده؟»، «آیا ایران به نقطه‌ای از کشور امریکا حمله کرده؟»، «آیا ایران گروهک‌های تروریستی منافقین و داعش را علیه امریکا ایجاد کرده و آموزش داده و تجهیز و حمایت کرده؟»، «آیا ایران اعلام کرده که دولت امریکا را به رسمیت نمی‌شناسد؟» «آیا ایران گفته که در پی براندازی نظام سیاسی امریکاست؟»، «آیا ایران گفته که می‌خواهد ریشه ملت امریکا را بخشکاند؟»، «آیا ایران گفته که با تحریم‌های فلج کننده می‌خواهد امریکا وادار به اطاعت از خواسته‌های ما بشود؟»، «آیا ایران، صدام را علیه امریکا تجهیز و حمایت کرد و ۸ سال تمام بالاترین خسارات را به امریکا وارد کرد؟» و...

در منطق مقاومت باید ادبیات رایج در دنیای سیاست تغییر کند و همه از مظلوم دفاع کرده و بر ظالم بتازند و بدانند که دوران زدن و فرار کردن سال‌هاست که سپری شده و به عکس مرعوبین و راحت‌طلبان و دلبسته‌های به آلاف و علوف غرب، شاخ نظام سلطه شکسته و پایش لنگ و دستانش چلاق شده است. تردیدی نیست که مقاومت هم هزینه دارد، اما والاتر و بالاتر از این حقیقت فریبنده این است که هزینه‌های مقاومت در برابر هزینه‌های مادی و معنوی و تحکیم پایه‌های ظلم و ذلت‌پذیری، آن‌قدر ناچیز است که مطلقاً به حساب نمی‌آید و این شبکه همکار نظام سلطه و سست‌کمربند‌ها و راحت‌طلبان و غربگرایانند که دچار رعشه اندام شده و هزینه‌های مقاومت را بزرگنمایی می‌کنند و در نقطه مقابل به بزرگنمایی قدرت پوشالی نظام سلطه می‌پردازند.

آنچه که در ملاقات آبه‌شینزو با مقام معظم رهبری رخ داد جلوه‌ای ناب و منطبق با رویکرد و روش انقلاب حضرت امام راحل بود که کام مردم ایران را شیرین و ذائقه شیطان بزرگ و شبکه همکارش در داخل ایران را به شدت تلخ کرد. امریکایی‌ها که پیش از این با بزرگ‌نمایی حرکت ناو آبراهام لینکلن به سمت خلیج فارس قصد فریب مردم ایران و فشار بر نظام و تأثیرگذاری بر تصمیم مسئولان ایران را داشته و هیچ نتیجه‌ای نگرفته بودند در بازی جدید خود برای به زانو درآوردن نظام اسلامی بنا داشتند با تبلیغ و ترویج دوگانه «سازش و پیشرفت یا مقاومت و نابودی» و با اعزام نمایندگان آلمان و ژاپن به ایران، مسئولان کشور را نسبت به قبول و تسلیم شدن در برابر شرایط امریکایی‌ها مجاب کنند، اما این حیله شیطانی آنان با هوشمندی و فراست حضرت امام خامنه‌ای رنگ باخت و یک بار دیگر شیطان بزرگ را وادار به عقب‌نشینی کرد. اینک دنیا کم کم متوجه می‌شود که چراغ اقتدار نظام سلطه رو به افول و خاموشی است و قدرت غرب به مراتب کمتر از هیاهویی است که به راه انداخته‌اند و طلسم مسجد مهمان‌کش غرب با بیداری ملت‌ها و پیگیری مقاومت فعال در حال باطل شدن است.

سخنان رهبری در مواجهه با آبه‌شینزو به خوبی نشان داد که برای رهبری ایران و شخص آبه‌شینزو بحث میانجیگری بی اهمیت بوده و روابط دو کشور ایران و ژاپن مهم است و مردم ایران به این حقیقت بزرگ رسیده‌اند که امریکا توان براندازی نظام ایران را ندارد و ٤۰ سال است که در آرزوی براندازی جمهوری اسلامی لحظه شماری کرده، اما اینک مستأصل و ناامید، اما منافقانه اعلام می‌کند که قصد براندازی نظام ایران را ندارد. اینک مردم آزاده جهان این حقیقت مسلم را فراروی خود دارند که هیچ ملت آزاده و عاقلی مذاکره زیر فشار را قبول نخواهد کرد. سکاندار هوشمند جمهوری اسلامی در این دیدار ضمن تحقیر و تذلیل ترامپ و هیئت حاکمه امریکا و خنثی کردن توطئه طراحی شده، آبه‌شینزو را به استقلال در تصمیم در مواجهه با ایران فراخواندند. رهبر ایران بلافاصله سخن درست آبه‌شینزو مبنی بر اراده امریکایی‌ها برای تحمیل اراده خود را مورد تمجید قرار داده و از او می‌خواهد که برای استقلال اقتصادی و رابطه با ایران باید مثل بسیاری از قدرت‌های بزرگ تصمیم بگیرد.

تحرکات و رخداد‌های منطقه‌ای مانند حمله به دو کشتی نفتکش هم‌زمان با دیدار آبه‌شینزو در منطقه با هر توجیهی که توسط حامیان منطقه‌ای غرب رخ داده باشد ترامپ را در موضع ضعف قرار داده و در نخستین موضع‌گیری انفعالی مجبور به عقب‌نشینی شده و مدعی می‌شود که امریکا در شرایط کنونی آمادگی مذاکره با ایران را ندارد لیکن می‌توان پیش‌بینی نمود که با اتحاد مواضع مسئولان نظام اسلامی، تحت پرچم مقاومت فعال شاهد عقب‌نشینی‌های پی در پی امریکا باشیم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
0
0
جناب متولیان باید گفت که وقتی اطلاعی از مراودات سیاسی و تقسیم بندی های جهانی نداری اظهار نظر نکن برادر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار