کد خبر: 958563
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
رئیس جمهورگفت: هدف آستان قدس و دولت یکی و آن خدمت بیشتر به مردم است. دولت از هرگونه کمک و توجه در این زمینه فروگذار نخواهد کرد و در کنار آستان قدس خواهد بود.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور که در مسیر بازگشت از سفر به دو کشور آسیایی قرقیزستان و تاجیکستان به منظور زیارت بارگاه مطهر امام هشتم شیعیان، به مشهد سفر کرده بود؛ پس از زیارت ضریح مطهر حضرت ثامن الحجج، در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان مقدس رضوی بر ضرورت خدمت رسانی مطلوب‌تر به زائران و مجاوران آن حضرت تاکید کرد.

روحانی با بیان اینکه هدف آستان قدس و دولت یکی و آن خدمت بیشتر به مردم است، افزود: دولت از هرگونه کمک و توجه در این زمینه فروگذار نخواهد کرد و در کنار آستان قدس خواهد بود.

رئیس جمهور افزود:دولت برای ارائه کمک در زمینه طرح جامع حرم رضوی و همچنین بافت فرسوده اطراف حرم و رعایت هماهنگی‌های لازم شهرسازی با بافت معنوی و فرهنگی حرم آماده است.

روحانی با بیان اینکه دولت طی سال‌های گذشته به حکم وظیفه توجه ویژه‌ای به مشهد مقدس و بخصوص ساماندهی بافت اطراف حرم داشته است، اظهار داشت: دولت در حد توان برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به مجاوران و زائران علی ابن موسی الرضا (ع) در کنار آستان قدس رضوی است.

تولیت آستان قدس رضوی نیز دراین دیدار با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: این آستان مقدس در مسیر سیاست‌های دولت و در کنار دستگاه‌های دولتی و عمومی در جهت خدمت به مردم حرکت خواهد کرد.

حجت الاسلام احمد مروی اشتغال را اصلی‌ترین نیاز اجتماع عنوان کرد و افزود: آستان رضوی خود را جدای از دولت نمی‌داند و در هماهنگی با هم در جهت تحقق سیاست‌های نظام حرکت خواهیم کرد.

حجت الاسلام مروی افزود: استاندار و شهردار در هماهنگی کامل در خدمات به زائران، همراه آستان رضوی هستند و امیدواریم در همین راستا حرکت را ادامه دهیم.

تولیت آستان رضوی خواستار توجه ویژه دولت به مطالبات آستان با توجه به ظرفیت‌های قانونی و امکانات موجود شد.

حجت الاسلام مروی موضوع تبدیل سرخس به منطقه ویژه آزاد را به نفع استان و کمک بزرگی به اقتصاد منطقه و استان دانست و با بیان اینکه تولیت آستان آماده همکاری در این زمینه است، افزود: طرح جامع اطراف حرم و بافت فرسوده نیازمند توجه ویژه دولت است.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین در دیدار با رئیس جمهور بر لزوم همسانی ساخت و ساز‌های اطراف حرم با فضای معنوی و فرهنگی حرم رضوی تاکید کرد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار