کد خبر: 958524
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳
رئیس مجلس با انتقاد از عملکرد فرانسه در حفظ برجام، گفت: مکانیزم اینستکس روی کاغذ مانده است.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در دیدار با دوسارنز رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس فرانسه، با تاکید بر اهمیت روابط اقتصادی با کشور فرانسه، گفت: کشور فرانسه به خوبی می‌تواند در منطقه نقش آفرینی کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با وجود مذاکرات متعددی که وجود داشت، اما وعده رئیس جمهور فرانسه به رئیس جمهور ایران برای حفظ برجام محقق نشد، در واقع باید گفت: مکانیزم اینستکس روی کاغذ مانده است.

وی با اشاره به همکاری فرانسوی‌ها در کاشان، بیان داشت: در شرایطی که روابط بین بانکی فراهم نیست چگونه می‌توان فعالیت اقتصادی بین شرکت‌های دو کشور ایجاد کرد، شرکت توتال اولین شرکت فرانسوی بود که بعد از خروج ترامپ از برجام ایران را ترک کرد.

رئیس دستگاه قانون گذاری کشور تاکید کرد: نمایندگان مجلس دو کشور می‌توانند نقش مهمی در تصمیم گیری‌ها ایفا کنند.

ماریل دو سارنز رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس فرانسه در این دیدار گفت: روابط و گفت‌وگوی پارلمانی اهمیت وافری دارد چرا که نمایندگان دو کشور می‌تواند در شرایط سخت، نقش موثری ایفا کنند، از این رو روابط دو جانبه را بسیار مهم می‌دانیم.

وی بیان داشت: ایران و فرانسه در سطوح مختلف از جمله علمی، فرهنگی، پزشکی و ورزشی روابط دارند که به دنبال توسعه آن هستیم، از سوی دیگر در این دیدار می‌خواهیم تعلق خاطر فرانسه به برجام را یادآوری کنیم، نیت و تلاش ما این است که اینستکس راه اندازی و کار شود.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس فرانسه ادامه داد: امنیت منطقه برای ما مهم است و می‌خواهیم مسئله سوریه با راه حل سیاسی خاتمه پیدا کند و شرایطی فراهم شود که صلح در یمن برقرار باشد.

دوسارنز با بیان اینکه حفظ برجام برای اروپا مهم است، بیان داشت: تلاش‌هایی در حال انجام است که برجام حفظ شود و فرانسه برای رسیدن به این هدف مصمم بوده، این مهم است که طرفین مذاکره به نقطه نظرات مشترک برسند، اراده‌ای در اتحادیه اروپا وجود دارد که برجام حفظ شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار