کد خبر: 958478
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
روحانی در دیدار رئیس جمهور افغانستان:
رئیس‌جمهور در دیدار اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان گفت: آمریکایی‌ها نشان داده‌اند تمامی تعهداتشان را زیر پا می‌گذارند و لذا برای تقویت ثبات و امنیت و توسعه منطقه، بهتر است منطقه را ترک کنند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: حجت الاسلام حسن روحانی عصر جمعه در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری شانگ‌های و در دیدار اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، گفت: امیدوارم کمیسیون مشترک اقتصادی هرچه زودتر تشکیل جلسه دهد و اعضا راه‌های توسعه و تعمیق بیش از پیش همکاری‌های دو کشور بویژه در حوزه اقتصادی را تسهیل کنند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در مورد موضوعات امنیتی منطقه و نیز کشت مواد مخدر، گفت: آمریکایی‌ها متاسفانه نشان داده‌اند تمامی تعهداتشان را زیر پا می‌گذارند و لذا برای تقویت ثبات و امنیت و توسعه منطقه، بهتر است منطقه را ترک کنند.

روحانی مواد مخدر را معضل بزرگی برای منطقه برشمرد و افزود: متاسفانه کشت خشخاش در افغانستان افزایش یافته است و باید با جدیت دولت افغانستان و کمک سازمان‌های بین المللی برای مبارزه با آن چاره جویی شود.

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت جایگاه و نقش ایران در منطقه گفت: افغانستان خواهان توسعه همکاری‌ها با تهران در همه زمینه‌ها است.

وی تصریح کرد: ما خواهان نقش پررنگ ایران در مذاکرات صلح افغانستان هستیم و موضوع مواد مخدر نیز از جمله موضوعاتی است که باید در چارچوب مذاکرات دو‌جانبه و بین المللی پیگیری شود.

رئیس جمهور افغانستان اظهار داشت: تهران و کابل باید با مشارکت یکدیگر علیه قاچاق مواد مخدر، افراط گرایی و تروریسم مبارزه کنند.

اشرف غنی تاکید کرد: هرگز اجازه نخواهیم داد از خاک افغانستان علیه ایران استفاده شود.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار