کد خبر: 958449
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
قطع انبوه درختان در ارسباران وجود ندارد
رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی در خصوص ویلاسازی مناطق هروی، امند، صوفیان، باسمنج و ارسباران گفت: برخی از این ویلاها در گذشته انجام گرفته است که تعدادی از آنها دارای مجوز بوده ولی تعدادی از آنها بدون مجوز هستند و برای یک هزار و 43 مورد طرح دعوی برای ویلاسازی‌ها در استان انجام گرفته است.

اکبر فتحی  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۷۵۰ واحد مرغداری اعم از مادر و گوشتی در استان وجود دارد و الحمدالله تولیدات گوشتی مازاد در استان داریم. 

وی افزود: استان آذربایجان‌شرقی دارای ۵۷۰ واحد صنایع تبدیلی است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی در رابطه با سوالی در خصوص خریداری گندم، تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰۰ تن گندم از خداآفرین خریداری شده و پرداخت وجه نیز همزمان با خرید انجام می‌گیرد. 

قطع انبوه درختان در ارسباران وجود ندارد

وی بیان کرد: در رابطه با جنگل‌های ارسباران نگرانی خاصی نداریم و از رسانه‌ها کمال تشکر بابت حساسیت نسبت به جنگل‌ها داریم ولی قطع انبوه درختان در ارسباران وجود ندارد و موردی مشاهده شده است که برای آنها نیز پرونده قضایی تشکیل یافته و صدور حکم شده است. 

وی گفت: اعتباراتی برای احیای برخی جنگل‌ها اعم از اطراف معادن اختصاص یافته و اولویت ما احیای این جنگل‌ها می‌باشد. 

فتحی در رابطه با وضعیت تغییر کاربری اراضی گفت: تغییر کاربری در استان وجود دارد و در کل این کار ممنوع است مگر با اجازه کمیسیون که تائیدات لازم برای تغییر کاربری را با بررسی انجام می‌دهند. 

وی خاطرنشان کرد: ۳۰ میلیارد تومان برای خسارت‌های ناشی از سیل اختصاص یافته است به طوریکه خسارت سیل در آذربایجان‌شرقی نسبت به مناطق جنوبی کشور بسیار پایین بود و قرار است این میزان به پروژه‌های عمرانی اختصاص یابد و عین گوشت قربانی تقسیم نشود. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی در رابطه با تامین نهاده‌های دامی گفت: ۶ ماه اول سال ۹۷ روزهای سختی برای تامین نهاده‌ها داشتیم ولی الحمدالله در حال حاضر سهمیه‌ها مشخص شده است و می‌توان با قیمت مصوب دولتی تامین کرد چراکه هدف لصلی تامین و توزیع صحیح آن است. 

طرح دعوی برای 1043 مورد ویلاسازی در آذربایجان شرقی

وی در پاسخ به سوالی در خصوص ویلاسازی مناطق هروی، امند، صوفیان، باسمنج و ارسباران گفت: برخی از این ویلاها در گذشته انجام گرفته است که تعدادی از آنها دارای مجوز بوده ولی تعدادی از آنها بدون مجوز هستند.

فتحی ادامه داد: در حال حاضر هر گونه ویلاسازی غیرمجاز با برخورد جدی روبه رو بوده و در صورت بی‌توجهی به تذکرات اقدام به قلع و قمع آنها با اجازه دستگاه قضایی خواهیم بود. 

وی متذکر شد: در سال گذشته ۱۰۴۳ مورد طرح دعوی برای ویلاسازی‌ها انجام گرفته است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر درخواست محیط زیست برای جلوگیری از حمل درختان در ۵ شهرستان، گفت: فصل برداشت چوب برای یک فصل خاصی است و البته باید افکار عمومی جداسازی بین باغ و جنگل داشته باشند چراکه باغ شخصی است و صاحب ملک اختیارات لازم را در محدوده قانونی را دارد ولی برای هرگونه قطع درخت در هر فصلی از سال در جنگل‌های ارسباران ممنوع است.

وی  اضافه کرد: قطع درختان در باغات شخصی در فصلی از سال نیز صرفاً برای اقتصادی کردن باغات انجام می‌گیرد. 

فتحی ابراز کرد: کود و سم برای رسیدن به امنیت غذایی لازم و ضروری است ولی باید به اندازه استاندارد مصرف شود. 

وی با اشاره بر اینکه در سال ۹۷ سازمان دامپزشکی تذکر برای طغیان آنفولانزای مرغی در آذربایجان‌شرقی و اصفهان  را داده بودند، افزود: با ایجاد مراقبت‌های ویژه و قرنطینه‌های لازم و کمک خود دامداران و مرغداران در سال ۹۷ مشکل خاصی نسبت به سال ۹۶ نداشتیم و سال بدون دغدغه را گذراندیم. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر