کد خبر: 958420
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۳
خطیب جمعه تهران:
امام جمعه موقت تهران ابلاغ قانون رسیدگی به اموال و دارایی مسئولان را از جمله راه‌های مؤثر جلوگیری از مفاسد دانست و افزود: باید رفتار و اموال مسئولان در ویترین شیشه‌ای باشد.
سرویس سیاست جوان آنلاین: سید احمد خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با تشکر از قوه قضائیه بابت برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی گفت: قوه قضائیه نشان دادند اراده جدی نظام برای مقابله با مفسدان اقتصادی و برخورد قاطع با هنجارشکنان است. وی ابلاغ قانون رسیدگی به اموال و دارایی مسئولان را از جمله راه‌های مؤثر جلوگیری از مفاسد دانست و افزود: باید رفتار مسئولان و اموال‌شان در ویترین شیشه‌ای باشد تا همه ببینند و اگر دست از پا خطا کردند قبل از اینکه قانون به سراغ آن‌ها رود وجدان‌های عمومی مطالبه‌گری کند. خاتمی عنوان کرد: این برخورد قوه قضائیه راه سالم‌سازی نظام اداری محسوب می‌شود که برگرفته از کلام نامه امام علی (ع) خطاب به مالک اشتر است.
امام جمعه موقت تهران همچنین با تأکید بر برخورد با هنجارشکنان در جامعه گفت: باید با تیغ قانون به سراغ افرادی که هنجارشکنی آنان حد و مرز ندارد رفت؛ حجاب و عفاف تنها یک نصیحت نیست بلکه یک قانون است و کشف حجاب جرم محسوب می‌شود. وی با بیان اینکه «حجاب تأمین‌کننده امنیت اخلاقی و امنیت روانی جامعه و حتی به نفع هنجارشکنان است»، ادامه داد: بی‌حجابی‌ها، بدحجابی‌ها و شل حجابی‌ها عادی نیستند و برنامه‌ای از پیش طراحی‌شده از سوی دشمن به شمار می‌روند. امام جمعه موقت تهران توضیح داد: من نمی‌گویم که هر بدحجابی عامل دشمن است، اما دلسوزانه به آنان می‌گویم که در میدان دشمن بازی نکنید. وی هفته گذشته را هفته پر ترافیک سیاست خارجی دانست و گفت: در این هفته نخست وزیر ژاپن با مقام معظم رهبری دیدار کرد و اظهارات مقام معظم رهبری در این دیدار زیرکانه و هوشیارانه بود.
خاتمی با بیان اینکه «ترامپ از زمان به روی کار آمدن تاکنون به صورت میانگین روزی ۱۲ دروغ گفته است»، اظهار داشت: ترامپ برای مذاکره له له می‌زد و از مدت‌ها قبل به ژاپن رفت تا زمینه مذاکره با ایران را بچیند، اما پس از صحبت‌های رهبر معظم انقلاب، حرفش را عوض کرد و گفت: آماده مذاکره نیستیم. خطیب این هفته نماز جمعه تهران افزود: ترامپ رأی می‌خواهد؛ او دنبال آن است که پیش از انتخابات بعدی امریکا تهران را پای میز مذاکره ببرد، اما این آرزو را به گور می‌برد. خاتمی گفت: با مذاکره هیچ مشکلی حل نخواهد شد؛ ملت آزاد زیر بار فشار مذاکره نخواهد کرد؛ خصوصاً ملتی که تربیت‌شده مکتب سالار شهیدان است. وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به «عطش سیری‌ناپذیر سعودی‌ها برای آدم‌کشی» گفت: هر جا در دنیا نام آدم‌کشی و غارتگری است نام سعودی‌ها مطرح می‌شود، آن‌ها تمام زیر ساخت‌های یمن را نابود کردند و بیش از ۵۰ هزار نفر را کشتند. امام جمعه موقت تهران خطاب به حاکمان رژیم آل سعود گفت: شما ننگ جهان اسلام هستید؛ شما خادم حرمین شریفین نیستید بلکه واژه خائن حرمین شریفین در شأن شماست.
خاتمی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز عبادی و سیاسی جمعه تهران با اشاره به اهمیت موضوع اطلاع‌رسانی، اظهار داشت: صاحبان رسانه‌ها خدا را در نظر داشته باشند به خصوص در عرصه اخبار نباید هرچه به دست آوردند منتشر کنند بلکه باید از صحت آن اطمینان داشته باشند. امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه «در این عرصه مخاطبان نیز باید آگاه باشند و هر خبری را باور نکنند»، گفت: آنکه بدون حساب و بدون اطمینان از صحت خبر آن را نقل می‌کند، اگر خبر دروغ باشد در حکم دروغگو عمل می‌کند؛ اینطور نیست که هرچیزی که سایت‌ها و روزنامه‌ها نوشتند درست باشد؛ روزنامه و سایت زده باشند، بیخود کرده‌اند که زده‌اند. خاتمی با تأکید بر اینکه ادبیات فحش، هتاکی و اهانت ادبیات یک جامعه اسلامی نیست، افزود: فضای مجازی از سوی برخی کاربران به کانون بد زبانی و هتاکی تبدیل شده است، این ادبیات در شأن جامعه اسلامی نیست.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
0
0
البته اون جوری که سخنگوی قوه در برنامه خبری گفتن خیلی طرح خاص و جدی نیست یه جور فرمالیته گری دیگه چون اساسش به خوداظهاریه و جالب اینه که اول و آخر دوره
فقطم خودشون و فرزندانشون مثلا داماد و عروس حداقل زحمت ندادن رصد کنند پس جای امیدواری واقعی نداره
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار