کد خبر: 958419
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱
ماجرای مراسم جشن تولد برای ملکه انگلیس در تهران از هفته گذشته شروع شد. زمانی که سفارت انگلیس در تهران با ارسال ایمیل‌های دعوت به برخی شرکت‌ها، برند‌های معتبر، هنرمندان و برخی سیاستمداران، هم از آنان دعوت کرد در جشن تولد ۹۳ سالگی ملکه انگلیس در سفارت این کشور در تهران حضور داشته باشند و هم آنکه خود هزینه این جشن را بپردازند! در واقع مهمانان جشن خود اسپانسر جشن هم هستند و دولت انگلیس از جیب خود برای تولد ملکه خرج نمی‌کند.
سرویس سیاست جوان آنلاین: خبر ارسال چنین دعوت‌نامه‌ای، موجی از اعتراض میان کاربران فضای مجازی و تشکل‌های دانشجویی ایران را موجب شد. اعتراضاتی که یک مطالبه واحد داشت؛ انتشار اسامی شرکت کنندگان در جشن تولد ملکه. مطالبه‌ای که البته با سکوت مسئولان دولتی به جایی نرسید. پیش از این در ماه مبارک رمضان هم سفیر انگلیس در تهران اقدام به برگزاری ضیافت افطاری کرده بود که همچنان از دعوت‌شدگان و شرکت کنندگان آن مراسم هم اطلاعی در دست نیست. افطاری انگلیسی که خاطره خوی استعماری انگلیسی‌ها را زنده می‌کرد و شرکت در آن عجیب و تحریک‌کننده احساسات انقلابی مردم بود. این جشن تولد، اما از آن افطاری، وجهی مشمئزکننده‌تر داشت و آن پرداخت هزینه توسط مهمانان بود. این اتفاق فراتر از اصل شرکت در چنین جشنی، اعتراض‌ها را برانگیخت. موضوع خیلی ساده بود؛ چرا پول یک ایرانی باید خرج برگزاری جشن تولد ملکه انگلیس شود؟
سرانجام روز پنج‌شنبه (۲۳ خرداد ۹۸) این جشن در سفارت انگلیس در تهران و تحت تدابیر امنیتی برگزار شد. آنچه از شواهد برمی‌آید، خبرنگاری در مراسم حاضر نبوده است و همچنان افکار عمومی از لیست مدعوین بی‌اطلاع هستند. ماشین‌های حامل مهمانان با شیشه‌های تمام دودی وارد سفارت شدند تا کسی چهره آنان را نبیند. هنگام ورود مهمانان و در طول برگزاری جشن، نیرو‌های پلیس در خیابان فردوسی و نوفل لوشاتو در محدوده در شرقی سفارت انگلیس پرتعداد بودند. همزمان تعدادی از دانشجویان در تجمعی اعتراضی در خیابان فردوسی تهران، مقابل سفارت حاضر شده و نسبت به برگزاری جشن و تأمین هزینه‌های آن از جیب مهمانان ایرانی اعتراض کردند. «اسپانسر با غیرت، پولو بده به صنعت» یکی از این شعارنوشته‌ها بود. دانشجویان همچنین تصاویر کاریکاتور‌هایی از کیک تولد ملکه با جمجمه سر و یا خون چکیده روی کیک که نشان از سیاست‌های دولت انگلیس در حمایت از تروریست‌ها دارد، در دست داشتند. یک نسخه از فیلم سینمایی یتیم خانه ایران با عروسکی از یک روباه هم به سفارت انگلیس هدیه دادند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حبيب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
0
0
كالاي انگليسي را تحريم مي كنيم
سفير انگليس را عنصر نامطلوب اعلام مي كنيم
رفت آمد هايي كه به اين خانه فتنه مي شود رصد خواهيم كرد
از اين دولت خبيث و تمام شركت كننده در اين جشن اعلام برائت و ابراز انزجار مي كنيم
حق را فرياد مي زنيم
و باطل را رسوا خواهيم كرد
انشاء الله
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار