کد خبر: 958411
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۲
جواد محرمی
خبرسازی را برخی یک تکنیک خبری محسوب می‌کنند که اگرچه به دلیل غیراخلاقی بودن و ابتنای آن بر دروغ در آموزش‌های رسمی خبر جای ندارد، اما نمی‌توان رواج آن را نادیده گرفت؛ شیوه‌ای غیراخلاقی که روز گذشته درباره خبر کذب برکناری مدیر شبکه ۳ سیما مورد استفاده قرار گرفت که منتشرکنندگان آن از خبرگزاری صدا و سیما به عنوان منبع یاد کردند و مدیر روابط عمومی سازمان صدا و سیما با تکذیب اصل خبر و بدون اشاره به منبع آن صرفاً از مازیار ناظمی یاد کرده است، اما مدیر روابط عمومی معاونت سیما با تکذیب اصل خبر، انتشار آن را به یک کانال فیک نسبت داد؛ کانالی که معلوم نیست چرا انتساب آن به صدا و سیما پیش از این اعلام نشده است، البته این خبر ساعاتی بعد از سوی شهاب اسفندیاری نیز تکذیب شد.
درباره واکنش مازیار ناظمی به این خبر دو گونه می‌توان گمانه‌زنی کرد؛ اینکه مدیر روابط عمومی وزارت ورزش بی‌خبر از همه جا با دیدن این خبر ذوق زده شده و به سرعت به آن واکنش نشان داده است و احتمال دوم اینکه این مدیر دولتی بازیگر یک سناریوی از پیش طراحی شده است که به طور جدی روی پروژه عزل علی فروغی کار می‌کند. اگر مدیر روابط عمومی صداوسیما درباره منبع خبر سکوت نکرده بود، می‌شد شفاف‌تر درباره این مسئله اظهار نظر کرد، اما این سکوت و عدم‌تکذیب اینکه حکم میرباقری درباره عزل فروغی اول بار از سوی خبرگزاری صداوسیما منتشر شده است، خود می‌تواند به شایعات دامن بزند و تحلیل‌ها را به سمت این ببرد که عده‌ای در صداوسیما در پروژه (بخوانید توطئه) علیه مدیر جوان شبکه ۳ با عواملی از درون دولت همکاری می‌کنند. به طور طبیعی عده‌ای درون صداوسیما از تعطیلی برنامه نود و حذف عادل فردوسی‌پور عصبانی هستند.
نکته دیگر اینکه واقعاً چرا باید اولین واکنش به این خبرسازی از سوی یک مدیر دولتی در وزارت ورزش انجام شود. مازیار ناظمی البته پیشتر سابقه انتشار توئیت‌هایی مبتنی بر اخبار دروغ را دارد. او یک بار از جانشینی عادل فردوسی‌پور به جای خودش در روابط عمومی وزارت ورزش خبر داده بود و بار دیگر از رایزنی وزارت ورزش با زین‌الدین زیدان برای سرمربیگری تیم ملی ایران سخن گفته بود که پس از مدتی بی‌پایه بودن هر دو خبر معلوم شد. اما اگر توئیت ناظمی درباره خبر کذب برکناری علی فروغی را تنها یک ذوق‌زدگی احساسی ندانیم و آن را گوشه‌ای از یک پروژه برای عزل این مدیر جوان قلمداد کنیم، این سؤال جدی ایجاد می‌شود که نقش مهره‌های دولتی در این باره چقدر جدی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار