کد خبر: 958246
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵
روحانی در جلسه هیئت دولت:
رئیس‌جمهور با بیان اینکه ظرفیت فشار تحریم‌های امریکا به پایان رسیده است، گفت: امروز مردم ما از شش ماه و یک سال پیش آرامش بهتری دارند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: رئیس‌جمهور با بیان اینکه ظرفیت فشار تحریم‌های امریکا به پایان رسیده است، گفت: امروز مردم ما از شش ماه و یک سال پیش آرامش بهتری دارند.
به گزارش مهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی در جلسه روز گذشته هیئت دولت با اشاره به اینکه امریکا بی‌سابقه‌ترین تحریم و فشار تاریخی را طی یک سال گذشته بر ملت ایران وارد کرده است، گفت: اینگونه فشار‌های امریکا در تاریخ بی‌سابقه است و حتی با فشار‌هایی که از طریق سازمان ملل و تحت فصل هفتم منشور این سازمان علیه کشور‌ها اعمال شده، قابل مقایسه نیست. روحانی تأکید کرد: به رغم همه این فشار‌ها و آنچه بدخواهان تبلیغ می‌کنند، از شرایط بسیار خوبی برخورداریم، البته این بدان معنا نیست که سختی وجود ندارد و همه مشکلات برطرف شده است.

رئیس‌جمهور گفت: بی‌تردید کاری که امریکا علیه ملت ایران انجام داده از نمونه‌های بارز تروریسم اقتصادی است و این در تاریخ به عنوان جلادانی که علیه ملت ایران تلاش می‌کنند، ثبت می‌شود، اما در عین حال و به رغم همه فشارها، ملت ایران به خوبی ایستادگی و مقاومت کردند. روحانی اظهار داشت: اینکه وزیر خارجه یک کشور اروپایی در جریان سفر به تهران به صراحت اعلام می‌کند که امریکا در مسیری که انتخاب کرده خطا و اشتباه می‌کند و هر کس تاریخ ایران را بشناسد می‌داند که فشار حداکثری هیچ تأثیری بر مردم این کشور نمی‌گذارد، بدین معناست که دیگران به عظمت و قدرت ملت ایران اعتراف می‌کنند و می‌دانند که راهی که متحدشان انتخاب کرده غلط است و این بسیار حائز اهمیت است.

رئیس‌جمهور افزود: همین وزیر امور خارجه اعلام کرد که تدبیر دولت ایران در یک سال اخیر در انتخاب راه عقلی، منطقی و حقوقی مایه شگفتی همه بوده است. در یک سال گذشته مسئولان و ملت ایران دستپاچه نشدند و صبر و تدبیر خود را در برابر فشار دشمنان نشان دادند. وی با تأکید بر اینکه شرایط امروز کشور نسبت به گذشته بهتر شده است، اظهار داشت: امروز مردم ایران نسبت به شش ماه و یک سال گذشته آرامش بیشتری دارند و نسبت به آینده کشور خود امیدوارتر هستند و مسئولان کشور نیز دیدگاه و نظر متحد و واحدی دارند و راه کلام و نظرات مسئولان رده بالا و همه مردم و فرهیختگان جامعه یکسان و واحد شده است.
روحانی تصریح کرد: امروز همه به خوبی می‌دانند که مقصر اصلی همه مشکلات امریکاست و هیچ‌کس در آن تردیدی ندارد.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: امروز هیچ‌کس نمی‌تواند نسبت به راه دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران ایراد بگیرد. آهنگ شرایط اقتصادی کشور به سمت مطلوب پیش می‌رود و بازار بورس و ارز نسبت به ماه‌های اخیر به مراتب شرایط بهتری پیدا کرده است و به فضل الهی در بازار مسکن نیز تا پایان سال شرایط بهتری خواهیم داشت، چنانچه همه وزارتخانه‌های مربوطه وارد صحنه شوند می‌توان شرایط مسکن را بهبود بخشید.
روحانی با اشاره به توجه دولت به مسائل عمرانی، گفت: اگر چه دولت از شرایط سختی برخوردار است، اما در زمینه مسائل مالی بر اساس گزارش سازمان برنامه و بودجه ۲۷هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی کشور از ابتدای امسال تخصیص یافته است که آثار آن در ماه‌های آینده آشکار خواهد شد.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: همچنین در هفته جاری مبانی جدید بودجه سال ۹۸ را که قبلاً در ستاد اقتصادی دولت و هیئت وزیران و شورای عالی هماهنگی اقتصادی بررسی شده بود، تصویب کردیم و براساس این مصوبه حقوق، عیدی و مستمری تمامی کارکنان و کارگران به طور کامل و صد درصدی پرداخت خواهد شد و اینگونه اقدامات به معنای آن است که دولت قدرتمند و توانمند است.

روحانی تأکید کرد: با وحدت و همدلی می‌توانیم از مشکلات عبور کرده و بدخواهان خود را مجبور کنیم که پای میز منطق، مذاکره و عدل بنشینند و اشتباه خود را بپذیرند که البته اخیراً مقداری از حرف‌های بی‌حسابی که می‌زدند را معتدل کرده‌اند و بی‌تردید باز هم از مسیر اشتباه خود باز می‌گردند و می‌فهمند راهشان درست نیست. رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امسال شرایط مناسبی برای ایجاد تحول اقتصادی در کشور مهیا می‌باشد، گفت: امسال می‌توانیم از نعمت‌ها و ظرفیت‌های بزرگی که در کشورمان وجود دارد، برای ایجاد تحول در بخش‌های مختلف به ویژه اقتصادی استفاده کنیم.

انتصاب استانداران ۲ استان

همچنین در این جلسه استانداران منتخب استان‌های گلستان و کهگیلویه و بویراحمد رأی اعتماد گرفتند. در این جلسه آقایان هادی حق شناس و حسین کلانتری به ترتیب به عنوان استانداران گلستان و کهگیلویه و بویراحمد منصوب شدند. دولت در ادامه، یکی از آیین‌نامه‌های اجرایی قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور را به تصویب رساند. به موجب آیین‌نامه مذکور، دستگاه‌های اجرایی موظفند برای بازخریدی و بازنشستگی کارکنان مطابق قوانین و مقررات مربوط و همچنین بازخریدی کارکنان مازاد موضوع این آیین‌نامه و پرداخت وجوه بازخریدی، پاداش پایان خدمت و مانده مرخصی، از محل بودجه مصوب سال جاری و در سقف تخصیص اعتبار اقدام نمایند. در کنار این هیئت وزیران به منظور پیشگیری و مقابله با تقلب علمی در سطوح مختلف و برخورد قاطع با مواردی از قبیل: فروش پایان‌نامه، مقالات علمی و امثال آنها، آیین‌نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی را تصویب کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار