کد خبر: 958165
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۳
حسرت برد یوز‌ها باز هم به دل کره‌ای‌ها ماند
تیم ملی فوتبال کشورمان دیروز در یک بازی تدارکاتی مقابل کره در سئول به تساوی یک - یک رسید تا حسرت ۹ ساله کره‌ای‌ها برای شکست ایران همچنان ادامه داشته باشد.
مانی سعيدی
سرویس ورزشی جوان آنلاین:  ورزشگاه جام جهانی سئول عصر دیروز میزبان بازی تدارکاتی ایران و کره جنوبی بود، مسابقه‌ای که پس از برد ۵ بر صفر تیم کشورمان مقابل سوریه، دومین تجربه حضور ویلموتس روی نیمکت ایران بود. سرمربی بلژیکی همانطور که وعده بود تیم کشورمان را با ترکیبی تهاجمی راهی میدان کرد تا برخلاف بازی‌های گذشته تیم ملی مقابل کره، ملی‌پوشان از همان دقیقه اول رو به جلو بازی کنند. در طرف مقابل هم کره‌ای‌ها که ۹ سال است در حسرت برد مقابل تیم ملی فوتبال کشورمان هستند با تمام قوا و با تمام ستاره‌هایشان مانند سون هیون مین ستاره تاتنهام به میدان آمده بودند. حضور پرشور تماشاگران کره‌ای که ورزشگاه سئول را پر کرده بودند هم نشان می‌داد که نتیجه این مسابقه تا چه اندازه برای کره‌ای‌ها اهمیت دارد. بازی در حالی با سوت ریوجی ساتوی ژاپنی آغاز شد که بازی از همان دقایق اولیه سرعت بالایی داشت، طوری که توپ در محوطه جریمه دو تیم بیشتر در جریان بود، اما عکس‌العمل‌های بیرانوند از یک‌سو و جو هیون و در سوی دیگر سبب شد تا دروازه‌ها به‌رغم بازی جذابی که در جریان بود، بسته بماند. جدی‌ترین موقعیت این مسابقه در دقیقه ۴۴ رقم خورد که حمله کره‌ای‌ها با خوش‌شانسی تیم ایران تبدیل به گل نشد. در این صحنه توپ ارسالی لی یونگ از سمت راست زمین و ضربه زیبای سانگ‌هو به زیر طاق دروازه بیرانوند برخورد کرد، اما راهی به دروازه نداشت.
نیمه دوم هم از همان ابتدا از سوی دو تیم هجومی آغاز شد و در دقیقه ۵۵ بود که تیم کشورمان ضربه کره‌ای‌ها به تیر دروازه را جبران کرد. در این دقیقه حرکت تکنیکی مهدی ترابی و پاس او را احمد نوراللهی با شوت تماشایی از پشت محوطه جریمه زد که توپ پس از برخورد به تیرک افقی دروازه کره‌جنوبی دفع شد تا دو تیم در تیر مساوی شوند. سرانجام در دقیقه ۵۸ بود که کره به گل رسید، پاس بلند از زمین کره‌جنوبی با ناهماهنگی میلاد محمدی و مرتضی پورعلی‌گنجی فرصت گلزنی را در اختیار هوانگ اوی‌جو قرار داد تا این بازیکن بعد از تک به تک شدن با بیرانوند با ضربه چیپ زیبا دروازه ایران را باز کند. با این گل دروازه ایران بعد از هفت سال مقابل کره‌جنوبی باز شد. تیم ملی ایران آخرین بار در جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۱ قطر در مقابل کره جنوبی دروازه‌اش باز شده بود. تیم ملی بعد از گل فشار حملات خود را افزایش داد و بعد از چند موقعیت ناقص در دقیقه ۶۳، ارسال رامین رضاییان روی دروازه به یونگ، مدافع کره‌جنوبی برخورد کرد و وارد دروازه شد و ایران به گل تساوی دست یافت تا سرانجام در نهایت مصاف تماشایی ایران و کره‌جنوبی در سئول با تساوی یک – یک به پایان برسد و کره‌ای‌ها همچنان در حسرت برد تیم کشورمان بمانند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار