کد خبر: 958150
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۷
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از ادامه‌دار بودن روند کاهشی قیمت خودرو در هفته‌های آینده خبر داد.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین:  حمید گرمابی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به دلایل کاهش قیمت خودرو در روز‌های اخیر در بازار گفت: موافقت مجلس با حذف تعرفه ورودی خودرو‌ها هیبریدی و برقی، احتمال واردات خودرو‌های دست دوم با شرایط خاص و افزایش تولیدات خودروسازان با تمام مشکلات و کمبود‌ها باعث کاهش قیمت خودرو در بازار شده‌است.
وی افزود: در ماه‌های اخیر قیمت چهارچرخ‌ها به حدی افزایش پیدا کرده‌است که خریداری در بازار وجود ندارد.

کاهش قیمت خودرو حداقل تا هفته‌های آینده ادامه‌دار است
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه کاهش قیمت خودرو حداقل تا هفته‌های آینده ادامه‌دار است، خاطرنشان کرد: اگرچه فروش فوری خودروسازان تا حدودی عطش بازار را از بین برد، اما مکانیزم فروش آن‌ها باید اصلاح شود، چراکه به دلیل استقبال زیاد مردم تمام ظرفیت فروش خودروسازان در عرض چند دقیقه به اتمام می‌رسد.

تبانی ۴ شرکت تولیدکننده برای گرانی ۷۰ درصدی روغن موتور
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس می‌گوید برخی شرکت‌های تولیدکننده هر طور که بخواهند در بازار انحصاری، قیمت روغن موتور را افزایش می‌دهند.
امیر خجسته، رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره نقش چهار شرکت تولیدکننده روغن موتور در گرانی ۷۰ درصدی این محصول گفت: گرانی روغن موتور باید توسط تیم اقتصادی دولت کنترل شود؛ چراکه این موضوع می‌تواند تبعات ناگواری برای کشور از جمله افزایش آلودگی و تحمیل خسارت‎ و هزینه‌های سنگین برای مردم به همراه داشته باشد.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت کنترل بازار را رها کرده‌است، افزود: دلالان در رشد قیمت‌ها تأثیرگذار زیادی دارند از سوی دیگر بازار انحصاری روغن موتور که در اختیار چهار شرکت تولیدکننده قرار دارد می‌تواند شرایطی ایجاد کند تا به راحتی قیمت‌ها روند صعودی به خود گیرد. وی اظهار کرد: افزایش ۷۰ درصدی قیمت روغن موتور فاجعه ایجاد می‌کند وزارت صمت به موضوع بازار انحصاری روغن موتور ورود کند.
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سوداگران بازار را مدیریت می‌کنند و دولت نیز در این شرایط سکوت کرده‌است این عملکرد دولت باعث سوءاستفاده می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار