کد خبر: 958125
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱
تیم ملی فوتبال ایران در یک بازی دوستانه در ورزشگاه جام جهانی سئول به مصاف تیم ملی کره جنوبی رفت که درنهایت به تساوی یک بر یک رسید. با این تساوی رکورد هشت سال نباختن تیم ملی فوتبال کشورمان به کره جنوبی همچنان باقی ماند.
سرویس ورزشی جوان آنلاین - وحید صابری : این بازی که از ساعت ۱۵:۳۰ به وقت تهران آغاز شد، اوی جو هوانگ (۵۸) برای کره جنوبی و گل به خودی بازیکن کره دقیقه ۶۲ برای کشورمان گلزنی کردند.
در این بازی ایران را با ترکیب علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی، مرتضی پورعلی گنجی، محمد حسین کنعانی زادگان، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، کریم انصاری فرد، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی، رامین رضائیان و مهدی طارمی پا به میدان گذاشت. مشخص بود ویلموتس بلژیکی مثل بازی با سوریه بازی هجومی را در دستور کار خود قرار داده است.
تساوی تیم ملی فوتبال ایران مقابل کره جنوبیاستقبال خوب تماشاگران کره‌ای در بازی امروز حساسیت این بازی را دو چندان کرده بود. درصد اشتباهات بازیکنان هر دو تیم در نیم اول زیاد بود. در ۱۵ دقیقه اول ضربه سر بازیکن کره‌ای تهدید جدی علیه ایران بود که بیرانوند آن توپ را راهی کرنر کرد.
دقیقه ۱۸ یک و دوی مهدی طارمی با کریم انصاری‌فرد در پشت محوطه جریمه به این بازیکن برگشت که شوت او را هیون وو مهار کرد. چند دقیقه بعد بازیکن کره پس از فریب پورعلی‌گنجی ضربه‌اش را به سمت دروازه شلیک کرد که علیرضا بیرانوند موفق به دفع توپ شد تا کرنر نصیب کره‌ای‌ها شود.
با گذشت زمان این تیم ایران بود که جریان بازی را در دست گرفت و هجومی‌تر ظاهر شد. دقیقه۳۳ علیرضا جهانبخش شوتی به سمت دروازه کره زد که دروازه بان حریف این ضربات را مهار کرد.
دقیقه ۴۱ سون هیونگ مین پشت محوطه جریمه ایران صاحب موقعیت شد که شوت خود را به سمت دروازه علیرضا بیرانوند شلیک کرد، اما سنگربان کشورمان بازهم او را ناکام گذاشت. چند دقیقه بعد مهمترین موقعیت ژاپن شکل گرفت که ضربه بازیکن کره‌ای پس از برخورد به زیر تیر دروازه توسط مدافعان تبدیل به کرنر شد.
با شروع نیمه دوم احمد نوراللهی به جای علیرضا جهانبخش وارد زمین شد. نوراللهی که عملکرد قابل قبولی در این بازی داشت حتی در دقیقه ۵۵ شوتی به سمت دروازه کره زد که توپ او به تیرک دروازه حریف برخورد کرد ۳ دقیقه بعد کره جنوبی برای پیروزی را بر ایران انگیزه زیادی داشت، روی اشتباه مرتضی پورعلی گنجی و میلاد محمدی توانست دروازه ایران را باز کند.
در ادامه بازیکنان ویلموتس که برای جبران گل حریف را تحت فشار گذاشته بودند در دقیقه ۶۲ توانست توسط کرنرلی که رامین رضاییان به شکلی خطرناک به محوطه جریمه کره‌جنوبی ارسال کرد را توسط مدافع کره‌ای تبدیل به گل کند. در نهایت این بازی با همان تساوی یک بر یک به پایان رسید. با این تساوی رکورد تیم ملی فوتبال ایران که از سال ۲۰۱۱ هیچ موقع مقابل کره جنوبی بازنده نبود حفظ شد.

آمار بازی ایران و کره جنوبی

مالکیت توپ
کره جنوبی ۵۱ درصد – ایران ۴۹ درصد

شوت
کره جنوبی ۵ – ایران ۹

شوت در چارچوب
کره جنوبی ۳ – ایران ۵

کرنر‌ها
کره جنوبی ۹ – ایران ۸

آفساید‌ها
کره جنوبی یک – ایران یک

ضربات ایستگاهی
کره جنوبی یک – ایران ۴

خطا
کره جنوبی ۵ – ایران یک

کارت زرد
کره جنوبی ۲ – ایران صفر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار