کد خبر: 958057
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
تیم ملی ایران بعد از ظهر امروز از ساعت ۱۵/۳۰ در ورزشگاه جام جهانی سئول در دیداری دوستانه به مصاف تیم ملی کره جنوبی می‌رود.
سرویس ورزشی جوان آنلاین - وحید صابری : تیمی که همواره حتی بازی‌های دوستانه شان کمتر از بازی رسمی نیست و جذابیت خاصی داشته است. دو رقیب سنتی که همیشه رقابت شان جزو مصاف‌های تاریخی و حیثیتی فوتبال آسیا بوده است. کری‌خوانی میان فوتبال ایران و کره جنوبی سالیان سال است که وجود دارد و این مسئله تقابل دو قدرت آسیا از غرب و شرق قاره را تبدیل به یک دربی ملی کرده است.
ایران - کره‌جنوبی؛ دیداری دوستانه، اما جذابتیم ملی کشورمان سال‌های گذشته با کی روش همواره برتری خوبی برابر کره‌ای‌ها داشته و باید منتظر ماند و دید آیا این برتری‌ها با مربی جدید بلژیکی، ویلموتس ادامه خواهد داشت؟
کره‌ای که در حالی امروز میزبان ایران خواهند بود که مربی آن‌ها بنتو که حدود ۸ ماه است یرمربی تیم ملی کره شده به هواردان قول یک برد شیرین داده است. کره‌ای‌ها از سال ۲۰۱۱ برابر ایران هرگز به پیروزی نرسیده‌اند و تنها تساوی ان‌ها برابر ما زمانی بدست آمد که ما به جام جهانی صعود کرده بودیم و نیازی به پیروزی نداشتیم. در آن بازی ایران از دقیقه ۵۲ با اخراج سعید عزت اللهی ۱۰ نفره شد و میلی به انجام بازی هجومی نداشت.
امروز حدود دو هفته است که ویلموتس بلژیکی روی نیمکت ایران نشسته و باید امروز بازی مهمی را پشت سر بگذارد. مربی‌ای که در کارنامه اش فقط یک برد برابر سوریه را ثبت کرده است. او در همان بازی نخست مقابل سوریه نشان داد که راه بازی هجومی را می‌داند و به شناخت خوبی از ترکیب تیم ملی دست یافته است.
اتفاقات و حواشی که چند روز پیش کره‌ای‌ها با انتشار یک کلیپ و متهم کردن بازی کثیف فوتبال ایرانی سعی داشتند تا روحیه بچه‌ها را پائین بیاورد. نکته جالب در این ویدئو اینکه بعضی از صحنه‌های مربوط به ایران، در اصل، بازیکنان غیر ایرانی هستند که معلوم نیست چطور در این کلیپ قرار گرفته‌اند. در این فیلم بازیکنان کره جنوبی به انجام فوتبالی خوب و برتر از حریف نشان داده شده‌اند. این فیلم مدعی شده که سون هیونگ مین می‌تواند به تنهایی یک تنه کار حریف را تمام کند.
بی شک انتشار این ویدئو که با انتقادات بسیار زیادی در کره جنوبی همراه شده، یک بار دیگر عزم و اراده بازیکنان و هواداران تیم ملی را برای دادن درس عبرت به کره‌ای‌ها جزم کرده و تیم ملی به دنبال پیروزی و شکست دادن حریف خود در این بازی دوستانه است.
به هر حال امروز بی شک بازی جذاب و دیدنی را شاهد خواهیم بود و امیدواریم تیم ملی کشورمان مثل چند سال گذشته نتیجه بازیرا به سود خود به پایان برساند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار