کد خبر: 958048
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶
کنگره مشاهیر کُرد
مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: کنگره مشاهیر کرد اقدامی ارزشمند در استان است و ثمره این اقدام مبارک، تولید تازه‌های دانش در حوزه کردشناسی و کردشتان‌شناسی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار جوان از سنندج و به نقل از سایت کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد، رشید قربانی با اشاره به اینکه کردستان از دیر باز مهد علم و فرهنگ و شهر سنندج نیز دارالعلم بوده است، اظهار کرد: بیشتر شاعران و ادیبان و علمای دینی از دانشگاه دارالعلم یعنی دارالاحسان فارغ التحصیل شده‌اند و در تمامی این دیار به نشر علم و ادب و فرهنگ پرداخته و مفاخر بیشماری را در بیشتر شاخه‌های علم و فرهنگ تقدیم جامعه بشری و ایرانی کرده است.

وی افزود: هم‌اکنون بسیاری از این ستارگان و مفاخر کُرد در قید حیات‌اند و در آسمان فرهنگ و هنر کردستان می‌درخشند؛ لذا ضروری است که از این مفاخر تا زنده‌اند تقدیر شود و به زحمات فراوان و خالصانه آنان ارج نهاده شود.
وی با اشاره به اینکه کسانی که در کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد مورد تقدیر قرار می‌گیرند همگی از مفاخر این دیارند، خاطرنشان کرد: قطعاهر کدام از این افراد اسوه‌های بی‌نظیر فرهنگ تلاش و کوشش و الگوهای بی‌بدیل جدیت برای رسیدن به اهداف والا هستند و عصاره فرهنگ و ادب یک ملت‌ به شمار می‌روند که می‌توانند چراغ راه جوانان کوشا و آینده نگر این سرزمین باشند بنابراین شناساندن این مفاخر به نسل جوان بسیار ضروری است و این کنگره نیز می‌تواند این مهم را به انجام برساند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان یادآور شد: تشخیص صحیح و فرمایش گهربار مقام معظم رهبری در معرفی کردن کردستان به عنوان استانی فرهنگی چراغ راه مسوولان خدوم فرهنگی است که تلاششان را در راستای اعتلای فرهنگی چند برابر کنند و بتوانند از این بستر مناسب که از فرمایش معظم‌له فراهم شده است با برنامه‌ریزی صحیح و هدفمند در راستای عمق بخشیدن به غنای فرهنگی این دیار موثر باشند.
قربانی اضافه کرد: واضح و مبرهن است راه رسیدن به پیشرفت در هر زمینه از مطالعه آغاز می‌شود و اساسا یکی از نشانه‌های پیشرفت هر ملت میزان سرانه مطالعه آن ملت است و این بزرگواران نیز با مطالعه است که به چنین جایگاهی رسیده‌اند بنابراین به نظر بنده تلاش در راستای الگو کردن این مفاخر برای جوانان در حوزه‌های مختلف می‌تواند غیرمستقیم جوانان را به مطالعه ترغیب کند.
وی در پایان بیان کرد: قطعا ما در چنین کنگره‌هایی است که با چهره‌های موثر اما ناشناس در بسیاری از حوزه‌ها آشنا می‌شویم و به دیدگاه بنده در این کنگره صاحبان سرمایه یعنی مفاخر که سرمایه‌های نمادین‌ به شمار می‌روند و علاقمندان به سرمایه گذاری یعنی تشنگان راه دانش یک جا جمع شده و با همدیگر دیدار می کنند و قطعا ثمره این این دیدار مبارک، تولید تازه‌های دانش در خصوص کردشناسی و کردستان شناسی خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر