کد خبر: 958034
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۲
پرتغال به هدفش رسید، انگلیس طلسم‌شکنی کرد
قهرمانی در نخستین دوره لیگ ملت‌های اروپا برای پرتغالی‌ها شیرینی خاصی داشت. پرتغال و هلند دو فینالیست لیگ ملت‌ها بودند و هر کدام هم برای تصاحب اولین جام انگیزه‌های زیادی داشتند، اما در نهایت این رونالدو و هم‌تیمی‌هایش بودند که با یک گل حسرت جام را به دل لاله‌های نارنجی گذاشتند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزش جوان آنلاین: تک‌گل گونزالو گدس ۱۰ میلیون یورو به جیب زد و هلند نایب‌قهرمان هم ۹ میلیون یورو درآمد کسب کرد. انگلیس با هدایت گرت ساوت‌گیت نیز در دیدار رده‌بندی سوئیس را برد و مقام سوم را به دست آورد.

مهار دی‌یونگ
سرمربی پرتغال مهار دی‌یونگ ستاره هلند را رمز قهرمانی تیمش خواند. فرناندو سانتوس که از پیروزی شاگردانش خوشحال بود با اشاره به اجرای دستوراتش در زمین گفت: «دی‌یونگ معمولاً در سمت چپ بازی می‌کند، یعنی نزدیک به برونو فرناندس. مارتن ده‌رون هم در این بازی نزدیک به کاروالیو بازی می‌کرد. ما از کیفیت بالای خط هافبک هلند خبر داشتیم، به‌خصوص که می‌دانستیم دی‌یونگ چه مهره مهمی برای هلندی‌هاست. می‌دانستیم اگر آزادی دی‌یونگ را بگیریم به نفع‌مان خواهد بود. دستور من به بازیکنانم این بود که هر وقت صاحب توپ شدند آن را به گردش در بیاورند و در فاز دفاعی همیشه نیم‌نگاهی به بستن فضای دی‌یونگ و گرفتن آزادی عمل او داشته باشند.» کسب اولین جام قهرمانی تمجید سانتوس را به همراه داشت: «این اولین دوره این تورنمنت بود و مطمئنم لیگ ملت‌ها به یک رقابت کلاسیک تبدیل خواهد شد. کل خانواده فوتبال اروپا در این رقابت‌ها بازی می‌کنند و من خیلی خوشحالم که اسم پرتغال به‌عنوان اولین قهرمان این تورنمنت در تاریخ ثبت شده است.»

خوب نبودیم
سرمربی هلند برخلاف همتایش از عملکرد بازیکنانش انتقاد کرد. باخت به پرتغال و از دست دادن قهرمانی، آن‌هم در حضور بازیکنانی، چون دی‌لیخت، فان‌دایک و دی‌یونگ جای هیچ دفاعی را برای رونالد کومان باقی نگذاشت: «می‌خواهیم به روند پیشرفتمان ادامه دهیم. به اندازه کافی خوب نبودیم. با وجود موفقیتی که در این تورنمنت داشتیم باید واقعیت را بپذیریم که عملکرد خوبی نداشتیم. در فینال باید در اوج عملکردمان می‌بودیم، ولی می‌دانیم که اینطور نبود. برای برداشتن قدم بعدی به کمی زمان نیاز داریم. داشتن قدرت بیشتر در زمان حمله واقعاً مهم است. باید فرصت‌های گلزنی بیشتری خلق کنیم، کاری که در مقابل پرتغال در انجامش ناتوان بودیم.»

سیلوا به جای رونالدو
انتخاب برناردو سیلوا به‌عنوان بهترین بازیکن لیگ ملت‌های اروپا با واکنش کریستیانو رونالدو همراه بود. اتحادیه فوتبال اروپا در حالی هافبک پرتغالی‌ها را به‌عنوان بهترین بازیکن انتخاب کرد که مهاجم اول این تیم انتظار دریافت این جایزه را داشت. تغییر قیافه رونالدو پس از اعلام نام سیلوا سوژه رسانه‌ها شد. کریس رونالدو در واکنش به احتمال دریافت جایزه توپ طلا نیز گفت: «امسال در سه رقابت قهرمان شده‌ام و مثل همیشه شرایط خیلی خوبی دارم. در ۱۶ سالی که از فوتبال بازی کردن من می‌گذرد، آمار و ارقام به خودی خود گویای همه چیز است. دیگر چه می‌توانم بکنم؟ آیا امسال شایسته دریافت توپ طلا هستم؟ نمی‌دانم. جواب دادن به این سؤال را به شما واگذار می‌کنم.»

راضی نیستیم
از آخرین باری که سه‌شیر‌ها در بین سه تیم برتر یک رقابت بین‌المللی قرار گرفتند، ۵۳ سال می‌گذشت تا اینکه مقام سومی لیگ ملت‌ها به این ناکامی پایان داد. تیم ملی انگلیس در ضربات پنالتی و به سختی سوئیس را برد تا با عنوان سومی به جزیره بازگردد. ساوت‌گیت، سرمربی این تیم، اما از مقام به دست آمده اصلاً راضی نبود: «یک اراده واقعی در همه ما وجود دارد و با توجه به اینکه در تیم ملی فرصت‌های زیادی ندارید، می‌خواهیم در چند سال آینده گام‌های بعدی را برداریم. نکته قابل توجه برای ما این است که ناراحت هستیم که نتوانستیم به فینال برسیم یا به جام دست پیدا کنیم. این احساس برای چند روز با ما خواهد ماند، زیرا هیچ یک از ما راضی نیستیم. مهم بود که با یک نمایش سطح بالا به شکست در دیدار قبل واکنش نشان دهیم. آرایش تیم را تغییر دادیم و بازیکنان خیلی خوب بازی کردند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار