کد خبر: 958015
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۴
برای آنکه یک پیام توئیتری را له یا علیه شخص یا ساختار یا حکومتی بار‌ها و بار‌ها ریتوئیت کنیم و حتی به ترند این شبکه اجتماعی تبدیل شود، تنها کافی است با لشگر روبات‌های توئیتری آشنا باشید.
زهرا چيذری
سرویس جامعه جوان آنلاین: ارتش سری سایبری دولت امریکا که یک روز ترامپ را در افکار عمومی امریکایی‌ها کهنه سرباز ناجی این کشور نمایش می‌دهد و روز دیگر با اکانت‌های گوناگون و در قالب ده‌ها و صد‌ها توئیت علیه نظام جمهوری اسلامی ایران فضا‌سازی می‌کند؛ اکانت‌هایی که بررسی‌های یک سایت تحلیلی امریکایی نشان می‌دهد جعلی و بخشی از پیاده نظام سایبری امریکا برای براندازی دولت ایران هستند.
لشگر روبات‌های توئیتری امریکا هر روز بیشتر از دیروز رسوا می‌شوند. این بار یکی از سایت‌های تحلیلی امریکایی، از وجود شبکه‌ای مخفی زیرنظر دولت امریکا با هدف تغییر حکومت فعلی ایران رونمایی کرده است. براساس گزارش سایت اینترسپت، این شبکه در توئیتر فعال بوده و از صد‌ها حساب‌کاربری جعلی تشکیل شده است که با هدفی مشخص پیام‌های ضدجمهوری اسلامی ایران را در این شبکه اجتماعی منتشر می‌کند.
ارتش مخفی توئیتری ترامپ همزمان با سخنرانی‌ها تصمیمات سیاسی وی علیه دولت و مردم ایران، پیام‌های مشابه را به نظام، دولت و مردم ایران نسبت می‌دهند. این ارتش مخفی مجازی بیش از ۴۰۰ حساب کاربری مختلف دارد که از افراد واقعی، روبات‌های توئیتری و حساب‌های سایبورگ یعنی حساب‌های کاربری با مدیریت انسان‌ها و دارای برخی ویژگی‌ها برای انتشار اخبار سریع گسترده تشکیل شده است و به‌طور مداوم پیام‌های دروغین و شایعاتی را علیه جمهوری اسلامی را در قالب توئیت‌هایی واقع منتشر می‌کنند تا ذهن مخاطبان ایرانی را با تکنیک‌های رسانه‌ای قاب بندی کنند و اهدافشان را به ثمر برسانند. بسیاری از این حساب‌های کاربری در حالی که ایرانیان مقیم امریکا را به دلیل دفاع از مقامات دینی و سیاست‌های جمهوری اسلامی به شدت مورد انتقاد قرار می‌دهند، از گروه تروریستی و جنگ طلب مجاهدین خلق حمایت می‌کنند و این گروه را جایگزین مناسبی برای جمهوری اسلامی ایران می‌دانند! جف گلدبرگ، یکی از محققان مستقل فضای مجازی در زمانی که در حال بررسی کمپین‌های هدف‌دار سیاسی در فضای مجازی بود، متوجه این گروه مخفی سیاسی شده است.
براساس تحقیقات وی این حساب‌ها بیش از ۵ میلیون توئیت با محتوای هدفمند برای بیش از ۵۰۰ هزار فالوور خود ارسال کرده است. به جز این حساب‌های کاربری، ۷۵ اکانت دیگر توسط بن دکر که سرپرست مؤسسه Memetica فعال در حوزه بررسی فناوری و رسانه است، کشف شده که موضوع پیام‌های هدف‌دار آن‌ها در مورد تغییر حکومت در ایران و انتقاد از ایرانیان مقیم امریکا بوده است. بن دکر می‌گوید: «با بررسی این حساب‌های کاربری به این پی می‌بریم که آن‌ها واقعی نیستند.» بن دکر همچنین به این موضوع اشاره می‌کند که این حساب‌های کاربری به صورت ۲۴ساعته و در هفت روز هفته به فعالیت مشغولند و توانسته‌اند فالوور بسیار زیادی (حدود ۱۲۵هزار نفر) را تنها در هفته آخر فوریه جذب کنند. نکته قابل تأمل اینجاست با وجود آنکه این حساب‌های جعلی قابل شناسایی و ردیابی هستند، اما مدیران توئیتر تاکنون اقدامی علیه آن‌ها انجام نداده‌اند تا نشان دهند ارتش سری سایبری ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران واقعی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار