کد خبر: 957993
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۳
مدیرعامل سابق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس مطرح کرد
مدیرعامل سابق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس نوشت: به‌زعم نویسندگان فیلمنامه‌های صداوسیما همه تبهکاران بزرگ می‌توانند یک شبه توبه‌کار و تواب شده و به قهرمان قصه تبدیل شوند. می‌توان این را تنها یک خبط نگارشی در تلویزیون قلمداد کرد، اما این دیدگاه با مسلمات اسلامی و شرعی مغایرت کامل دارد.
نوید پارسا
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: محمدحسین نیرومند گرافیست و کارتونیست فعال در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در فضای مجازی درباره دو سریال ماه رمضانی صداوسیما اینگونه اظهار نظر می‌کند: «دو مجموعه تلویزیونی «برادر جان» و «از یاد‌ها رفته» که در ماه مبارک رمضان از رسانه ملی پخش شد، هر دو یک ویژگی واحد دارند. «تم» یا همان درونمایه هر دوی آن‌ها «توبه و بازگشت» است. در «برادر جان» چاوش که با ناجوانمردی اموال شوهر خاله‌اش را بالا کشیده بود، سرانجام به دلیل علاقه وافر به همسر حامله‌اش متنبه شده، راه توبه را در پیش می‌گیرد و به آغوش گرم خانواده‌اش باز می‌گردد!»
این فعال فرهنگی در ادامه می‌نویسد: تقریباً همین اتفاق در سریال «از یاد‌ها رفته» نیز رخ می‌دهد. خسرو قهرمان مرد قصه یک قاچاقی حرفه‌ای و بین‌المللی! است که دستش در خون رقیب عشقی‌اش نیز آلوده است. او در سرانجام داستان با گروهی از افرادی که عشقش را ربوده و قصد کشتنش را دارند درگیر شده، همراه با پیشکارش جماعت را قتل‌عام کرده و همه را به درک واصل می‌کند. خسرو که حقیقتاً متنبه شده! توبه کرده و به وصال محبوبه‌اش نائل می‌گردد!
نیرومند می‌افزاید: در برادر جان «چاوش تواب» تنها بدهکار شوهرخاله‌اش کریم بوستان است، در حالی که «خسرو تواب» از یاد‌ها رفته هم قاتل است و هم جماعت زیادی را در آتش اعتیاد درگیر و عملاً نابود کرده است. چگونه چنین فردی که اینگونه حق‌الناس بر ذمه اوست به زعم نویسندگان فیلمنامه می‌تواند توبه‌کار و تواب محسوب و به قهرمان قصه تبدیل شود؟ با این نگاه، همه کسانی که اینگونه حق‌الناس بر عهده آنهاست قابل بخششند! با این نظریه حتی احتمالاً عاملان کشتار مسجد گوهر شاد هم چنانچه خسروگونه! شوند، قابل بخششند! می‌توان این امر را تنها یک خبط نگارشی در تلویزیون قلمداد کرد، اما اگر این دیدگاه که با مسلمات اسلامی و شرعی مغایرت کامل دارد، توسط کسی در فیلم از یاد‌ها رفته تئوریزه شده که امروزه همه کاره تولیدات تلویزیونی است، آنگاه باید به این اتفاق با نگاه تردید نگریست. نویسنده فیلمنامه «از یاد‌ها رفته» عقل‌بلافصل جناب میرباقری است و البته به نوعی تواب! او متأسفانه همچنان چنین نسخه‌های خطرناکی را برای رسانه ملی می‌پیچد و می‌پیچد و می‌پیچد...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار