کد خبر: 957984
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۷
سرويس دانشگاه جوان آنلاين: پس از برگزاری انتخابات پرحاشیه و پرابهام شورای نظارت بر نشریات دانشجویی در سال‌های اخیر، شواهد حاکی از آن است مسئولان وزارت علوم امسال نیز برای جلوگیری از تخلفات، اقدامات لازم را انجام نداده‌اند.
کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی یکی از مهم‌ترین مراجع رسیدگی به عملکرد فعالان در حوزه نشریات دانشجویی دانشگاه‌ها است.
چند سالی است که در نزدیکی به روز‌های برگزاری این انتخابات شاهد تخلفات گسترده از سوی یک طیف خاص و نزدیک به اصلاح‌طلبان هستیم. از حذف نشریات ناهمسو گرفته تا تخلف در آرای اخذ شده به گونه‌ای مهندسی شده که جا برای شکایت نداشته باشد.

انتخابات در کما
امسال نیز در آستانه انتخابات کمیته مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت علوم با استفاده از ماده ۴۴ شیوه‌نامه برگزاری انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی این وزارتخانه، شاهد حواشی ایجاد شده از عملکرد نادرست و کوتاهی در برگزاری انتخابات از سوی این وزارتخانه هستیم.

بر اساس نامه ارسال شده از سوی وزارت علوم به دانشگاه‌های سراسر کشور این انتخابات می‌بایست در روز‌های ۱۱ الی ۱۳ اردیبهشت ۹۸ برگزار شود. این وزارتخانه ملزم است تا تحت هر شرایطی طبق قانون در زمان‌بندی اعلام شده این انتخابات را برگزار کند، اما برخلاف قوانین شیوه‌نامه انتخابات با دخالت دو نفر از اعضای اصلی این شورا تا بعد از ماه رمضان به تعویق افتاده است.

این تعویق موجب شد تا مدیران مسئول بیش از ۳۰۰ نشریه دانشجویی در نامه‌ای خطاب به وزیر علوم از تخلف و لابی در برگزاری انتخابات شورا گلایه کرده و خواهان برگزاری این انتخابات در موعد مقرر شوند و از طرفی کمیته مرکزی ناظر نیز بدون مدیران مسئول منتخب نشریات بوده و این خود خلاف دستورالعمل اجرایی ضوابط ناظر بر نشریات دانشگاهی است و چنانچه در این انتخابات تخلفی صورت بگیرد مرجعی برای رسیدگی به این تخلفات وجود ندارد.

بزن بزن در توییتر!
دانشجویان نیز بر این باورند که سوگیری‌های خاص سیاسی در جریان این تخلف نقش مهمی داشته است.
در پی انتشار این خبر دانشجویان با برگزاری طوفان توییتری با هشتگ غروب آزادی واکنش‌های خود را در این مورد منتشر کردند.
این واکنش‌ها همچنان با انتشار توییتی از محمدعلی کامفیروزی، نماینده مدیران مسئول نشریات دانشجویی ادامه داشت. وی در توییت خود اینگونه نوشت: «جماعت انحصارطلب دروغگوی چماق‌به‌دست شبه‌امنیتی، با حمایت برخی نهاد‌های خاص، همه زورشان را زدند تا با هر قانون شکنی‌ای که شده پیروز انتخابات نشریات شوند.
برنامه‌شان برگزاری انتخابات با تخلفات گسترده و در بی‌خبری فعالان نشریاتی بود.

حسرت غروب آزادی بر دلشان خواهد ماند!»
دانشجویان هم با هشتگ غروب آزادی حسابی از خجالت وی درآمدند. حال سؤال این است که چرا پس از برگزاری انتخابات پرحاشیه و پرابهام کمیته نظارت بر نشریات دانشجویی در سال‌های اخیر، مسئولان وزارت علوم امسال نیز برای جلوگیری از این تخلفات، اقدامات لازم را انجام نداده‌اند؟ گویا «تخلفات از سوی طیف اصلاح‌طلب» دست از سر انتخابات این شورا برنخواهد داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر