کد خبر: 957929
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در اردبیل اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، قاسم رحیمی در جلسه هماهنگی اجرای توافقنامه طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در اردبیل اظهار داشت: با امضا و ابلاغ موافقت‌نامه سه‌جانبه در زمینه توانمندسازی اقتصادی 6 هزار زن سرپرست خانوار بر اساس طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در 23 استان کشور این طرح در استان اردبیل اجرایی می‌شود.

 وی افزود: این موافقت‌نامه بین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به عنوان کارفرما، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان ناظر و جهاد دانشگاهی به عنوان مشاور و مجری طرح امضا و مبادله شده است تا به مرحله اجرا و عملیاتی شدن برسد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: به استناد مواد 80 و 102 قانون برنامه ششم توسعه، قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، دستورالعمل اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و نیز الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی این موافقتنامه تدوین شده است.

رحیمی گفت: خوداشتغالی زنان سرپرست خانوار و پیشگیری از ورود به چرخه حمایتی، بهبود معیشت و افزایش رفاه زنان سرپرست خانوار، استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای ایجاد اشتغال پایدار و اتصال صاحبان کسب و کار خانگی به بازارهای هدف و بنگاه‌های پیشرو از مهمترین اهداف کیفی پیش بینی شده اجرای این موافقت‌نامه است.

وی تصریح کرد: گروه مخاطب این موافقت‌نامه زنان سرپرست خانوار هستند و ایجاد اشتغال پایدار برای 6 هزار زن سرپرست خانوار در استان‌های هدف با تاکید بر استان‌های خسارت دیده در سیل امسال در رشته‌های مزیت‌دار منطقه‌ای و مصوب مشاغل خانگی و نیز افزایش سهم مشاغل خانگی در اقتصاد مناطق از مهمترین اهداف کمی این موافقت‌نامه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از اختصاص 510 میلیون ریال اعتبار سهم مالی استان از محل این موافقت‌نامه خبر داد و گفت: در برش استانی 102 نفر زن سرپرست خانوار در استان می‌توانند از مزایای این موافقت‌نامه بهره‌مند شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر