کد خبر: 957916
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
دادگاه مطبوعات برای دومین بار در پی شکایت سازمان جهاد دانشگاهی از خبرگزاری بسیج با تشکیل جلسه‌ای علنی در محضر هیئت منصفه به اتفاق آراء خبرگزاری بسیج را مجرم نشناخت.
سرویس سیاسی جوان آنلاین:‌ سیدحسین علوى مدیرمسئول خبرگزارى بسیج در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا، گفت: پس از آنکه در فروردین ٩٧ خبرگزارى بسیج و دکتر اسماعیل احمدى (مدیرمسئول سابق خبرگزارى) به اتفاق آراء در برابر شکایت جهاددانشگاهى (مالک ایسنا) تبرئه شدند، متاسفانه این رسانه خاطى و از این مهمتر؛ "دولتى" توانست در اقدامى کم سابقه راى قاضى و هیئت منصفه دادگاه مطبوعات را از طریق دیوان عالى کشور به شعبه اى دیگر کشانده و براى کار زشتى که خودش انجام داده بود مجددا مسئولین خبرگزارى بسیج، هیئت منصفه محترم و قاضى معزز شعبه دیگرى را معطل خود نماید!
علوى در ادامه با اشاره به تشکیل جلسه دادگاه مطبوعات براى بار دوم افزود: دیروز مجددا تمام اعضاى هیئت منصفه به فضل الهى بر برائت خبرگزارى بسیج و دکتر اسماعیل احمدى (مدیرمسئول پیشین) راى دادند!

سیدحسین علوى ادامه داد: ابرام و اصرار هیئت منصفه و قاضى دادگاه مطبوعات در برائت قاطعانه خبرگزارى بسیج از اتهام دروغین نشر اکاذیب و افترا در حالى بود که ما در خبر مورد شکایت، صریحا ایسنا را "کولونى ضدانقلابیون و نیرو‌های وفادار به کودتای آمریکایی - اسرائیلی ۸۸" خطاب کرده و براى اثبات ادعایمان به هزاران خبر این رسانه ى. متاسفانه دولتى، اشاره کرده بودیم که در آن‌ها عناصر فاسد و کودتاگر و ضدانقلاب و سلطنت طلب هدف رپورتاژ خبرى آشکار رسانه ارگان جهاد دانشگاهى قرار گرفته‌اند!

لذا هیئت منصفه دادگاه مطبوعات در اقدامى کم سابقه مجددا تصریح نمود: رسانه اى که ایسنا را کولونى ضدانقلابیون و نیرو‌های وفادار به کودتای آمریکایی - اسرائیلی ۸۸ خطاب نماید نه حرفش دروغ است نه مصداق افتراء به ایسنا خواهد بود!

حالا دیگر توپ در میدان سرورانى است که بار مسئولیت سنگین نظارت بر فضاى رسانه اى کشور را بر عهده دارند. تا ببینیم با این رسانه دولتى آیا برخورد مقتضى و قاطع صورت مى گیرد یا نه؟!

اما ماجرا چه بود؟

به گزارش دانا دادگاه مطبوعات ٢٧ فروردین پارسال در پی شکایت سازمان جهاد دانشگاهی از خبرگزاری بسیج با تشکیل جلسه‌ای علنی در محضر هیئت منصفه به اتفاق آراء خبرگزاری بسیج را مجرم نشناخت.

این خبر را احمد مومنی راد سخنگوی هیئت منصفه دادگاه مطبوعات به خبرگزاری میزان اعلام نمود.

ماجرا از جایی شروع شد که خبرگزاری بسیج در بیش از ۳۰ خبر به افشای خط رسانه‌ای خبرگزاری ایسنا (ارگان رسمی و دولتی جهاد دانشگاهی) مبادرت نموده بود. اخباری که از حمایت علنی این رسانه دولتی از دشمنان انقلاب، سلطنت طلبان و حامیان کودتای آمریکایی- صهیونیستی ۸۸ پرده برمی داشت.

مهم‌ترین خبری که ارگان خبری جهاد دانشگاهیِ اصرار بر شکایت از بسیج برمبنای آن داشت، خبری بود که در آن بسیج ضمن افشای خط رپورتاژ خبری برای آیدین آغداشلو (نقاش عصرپهلوی دوم) توسط ایسنا، این رسانه دولتی را که ١٢٠٠ خبر در تبلیغ این سلطنت طلب تابلودار منتشر کرده بود (!) را یکی از کلونی‌های اصلی ضدانقلابیون و نیرو‌های وفادار به کودتای آمریکایی - اسرائیلی ۸۸ خوانده بود.

مدیرمسئول خبرگزاری بسیج در دفاعیات مستند خود اسناد وابستگی رسمی آغداشلو به دربار پهلوی و حقوق بگیری وی از فرح پهلوی را بیان نمود و با اشاره به همکاری علنی آغداشلو با تشکیلات وابسته به سازمان سیا به دریافت نشان شوالیه لژیون دنور توسط وی از دولت فرانسه بابت خدمت به این کشور تاکید نمود.

در خاتمه هیئت منصفه دادگاه مطبوعات خبرگزاری بسیج را از تمامی اتهامات وارده توسط جهاد دانشگاهی خصوصا بزه دانستن انتساب عنوان خاص «کلونی ضدانقلابیون و عوامل کودتای آمریکایی اسرائیلی ۸۸» به ایسنا مبرّا نمود و مجرم نشناخت.

اکنون پس از یک سال با تشکیل خارق العاده و مجدد جلسه دادگاه دوباره شاهد روسفیدى بسیج در ستیز قانون مدارانه با رسانه اى هستیم که در اوج کودتاى اسراییلى ٨٨ هویت سیاسى خود را آشکار نمود!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار