کد خبر: 957902
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره اقدام اخیر سفارت انگلیس در تهران مبنی بر ارسال ایمیل به شرکت‌های ایرانی برای مشارکت آن‌ها در جشن تولد ملکه گفت: وزارت خارجه باید عکس‌العمل جدی و قاطعانه در این باره داشته باشد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین:‌ سیدمحمدحسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره اقدام اخیر سفارت انگلیس در تهران مبنی بر ارسال ایمیل به شرکت‌های ایرانی برای مشارکت آن‌ها در جشن تولد ملکه گفت: اقدامات مشابه و مداخله‌گری‌ها و اقدامات سخیف سفارتخانه‌های کشور‌های اروپایی در تهران بار‌ها صورت گرفته است.

وی افزود: متأسفانه سفارتخانه‌های اروپایی در کشور به جای مراودات سیاسی و توسعه روابط همه جانبه و حل مشکلات فی‌مابین و مقابله با تحریم‌های ظالمانه آمریکا و انجام تعهدات آن‌ها در قبال جمهوری اسلامی با هزینه و اعتبار جمهوری اسلامی و با استفاده از منابع شرکت‌های ایرانی برای جشن تولد ملکه انگلیس کمک جمع‌آوری می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: این اقدام سفارت انگلیس در تهران حرکتی سخیف در سطح دیپلماسی تهران و لندن محسوب می‌شود.

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: انگلیسی‌ها باید توضیح دهند چطور به خود اجازه می‌دهند در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران در شدیدترین تحریم‌های ظالمانه قرار دارد و انگلیسی‌ها هم بخشی از پازل غرب علیه تهران هستند از شرکت‌های ایرانی که در این تحریم‌ها متضرر شده‌اند برای برگزاری جشن تولد ملکه انگلیس کمک جمع‌آوری کند.

وی گفت: وزارت امور خارجه باید عکس‌العمل جدی و قاطعانه نسبت به ایمیل سفارت انگلیس در تهران به شرکت‌های ایرانی و مداخله آن‌ها در امورات داخلی جمهوری اسلامی اتخاذ کند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار