کد خبر: 957899
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
ملاقات‌کنندگان خیابان‌ها را قفل می‌کنند
مدیر مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز گفت: تغییر زمانی و اعمال محدودیت‌های ملاقاتی بیماران بستری در بخش‌های مختلف این مرکز برای رفاه حال بیماران و نیز بهبود کیفیت خدمات درمانی ارائه شده به آن‌ها اعمال گردیده است.

مهراد اکبری نامدار  در خصوص تغییر زمان ملاقات بیماران در این مرکز اظهار داشت: مرکز آموزشی و درمانی امام رضا ( ع)  تبریز با دارا بودن بیش یک‌هزار تخت بیمارستانی فعال  بزرگ‌ترین و مهم‌ترین  مرکز آموزشی و درمانی شمال‌غرب کشور بوده از این رو تردد و کنترل ملاقات بیماران در این مرکز ضروری به نظر می‌رسد. 

وی افزود: طرح ساماندهی روزها و ساعات ملاقات بیماران حدود یک ماه است که آغاز شده و طبق نظرسنجی که از کارکنان بخش‌های مختلف این مرکز انجام یافته همکاران کادر درمانی به لحاظ بهبود کیفیت ارائه خدمات درمانی به بیماران اقدامات خوب و قابل توجهی را انجام داده‌اند.

اکبری‌نامدار ادامه داد: حضور همراهان بیش از یک نفر در بخش‌ها مانعی برای ارائه خدمات درمانی به بیماران بوده که با اجرایی شدن این طرح هم بیماران و هم همراهان آنها از روند ارائه خدمات درمانی رضایت دارند.

مدیر مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) با تاکید بر اینکه این طرح صرفا برای رفاه حال بیماران اجرا می‌گردد، گفت: همانطور که در ابتدا اشاره کردم  مرکز امام رضا (ع) تنها مرکز جنرال شمال‌غرب هست و به همین دلیل ارجاعات بیماران علاوه بر استان آذربایجان‌شرقی از سایر استان‌های همجوار نیز به این مرکز صورت می‌گیرد و این امر موجب بروز ترافیک سنگینی در خیابان‌های منتهی به بیمارستان شده و در مواردی شاهد بودیم که بیمار ترومایی در نزدیکی بیمارستان به دلیل ترافیک سنگین دچار صدمات جبران ناپذیری شده است.

نامدار ابراز داشت: همه شهروندان باید برای روند اجرایی شدن این طرح یاری‌رسان باشند، چرا که همه بیماران بستری در این مرکز عزیزان و خانواده ما همشهریان هستند، از این رو باید در جهت ارتقاء سطح کیفی درمانی و در سریعترین زمان ممکن تلاش و همکاری کنیم.

نامدار در پاسخ به این سوال که علاوه بر روزهای زوج آیا در مناسبت‌های مختلف امکان ملاقات از بیماران فراهم شده است؟ گفت: علاوه بر روزهای زوج روز جمعه و در برخی اعیاد و مناسبت‌ها نیز ملاقات بیماران در نظر گرفته شده که با تصمیم ریاست و مدیران اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هموطنان باید به روزها و زمان مراجعه به بیمارستان جهت ملاقات دقت نمایند، افزود: روزهای شنبه، دوشنبه، چهارشنبه و جمعه از ساعت 14:30 تا 16 مدت زمان ملاقات برای بخش‌ها و برای بخش‌های آی سی یو از ساعت 15:30  تا 16 در نظر گرفته شده است.

نامدار با اشاره به مراجعه برخی از هموطنان به بخش اورژانس این مرکز برای ملاقات بیماران تحت نظر در اورژانس ادامه داد: امروزه واژه اورژانس و یا همان اقدامات اولیه پیش بیمارستانی برای اکثر هموطنان آشنا و مفهوم خود را دارد و در هیچ مرکزی در دنیا بیمار اورژانسی ملاقات ندارد اما متاسفانه برخی از هموطنان برای ملاقات بیماران تحت نظر در اورژانس مراجعه می‌کنند که این امر باعث ایجاد اختلال در ارائه خدمات درمانی مناسب و به موقع به بیماران می‌شود.

مدیر مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز در پایان ضمن تشکر از همکاری هموطنان ابراز کرد: در یکماه گذشته با همکاری هموطنان و البته رسانه‌ها توانسته‌ایم این طرح را با موفقیت به اجرا درآوریم و امیدواریم همشهریان عزیز با توجه به نکات ضروری و حصول اطلاع از روزهای ملاقات بیش از پیش در این امر یاری رسانند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر