کد خبر: 957886
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۴
نشست خبری رئیس فدراسیون فوتبال صبح دیروز در آکادمی ملی فوتبال برگزار شد و مهدی تاج بعد از مدت‌ها سکوت به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.
حامد قهرمانی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: تاج دیروز در حالی برابر اصحاب رسانه قرار گرفت که معضلات و حاشیه‌های بی‌شمار فوتبال به‌خصوص در قسمت باشگاهی آن اینقدر زیاد شده که ظاهراً جناب رئیس دیگر چاره‌ای جز حضور در جمع خبرنگاران نداشت، وگرنه بعید بود که تاج حالا‌حالا‌ها آفتابی شود و بخواهد زیروبم کارش را برای همه توضیح دهد. کاری که دیروز هم با زیرکی خاصی از زیر جواب دادن به آن فرار کرد و بیشتر تقصیر‌ها را گردن دیگر مسئولان و نهاد‌ها انداخت!
اولین موردی که مهدی تاج به آن پرداخت حاشیه‌های بازی فینال جام حذفی در اهواز بود. رئیس فدراسیون فوتبال در ابتدا با عذرخواهی از هواداران فوتبال به‌خاطر اتفاقات روی داده، تلویحاً بقیه را مسئول بروز حاشیه‌ها معرفی کرد و گفت: «ظرفیت ورزشگاه فولاد ۳۰ هزار و ۵۰۰ نفر است که ۲۰ هزار و ۵۰۰ بلیت فروش رفته، یعنی یک‌سوم ورزشگاه خالی بوده است. بقیه آن‌هم بین پرسپولیس و داماش مساوی تقسیم شد. اگر پشت در‌های ورزشگاهی جمعیت باشد، حتی بدون بلیت هم باشند ما نمی‌توانیم آن‌ها را راه ندهیم. این مخلص کلام است. این حرف نیروی انتظامی است که کاملاً درست است. آن‌ها به ما گفته‌اند کسانی را که بدون بلیت می‌آیند نمی‌توانیم به‌عنوان اغتشاشگر با گاز اشک‌آور متفرق کنیم. این‌ها مردمی هستند که برای دیدن یک بازی فوتبال آمده‌اند و ما نمی‌توانیم آن‌ها را پشت در نگه داریم. با توجه به اتفاقاتی که افتاد، نمی‌توانیم به مردم بگوییم این آخرین بار بود که چنین اتفاقی افتاد. قطعاً این آخرین بار نیست و باز هم این اتفاقات می‌افتد. نسبت به گذشته خیلی مسائل بهتر شده، اما چیزی که در اختیار فدراسیون نیست، امنیت ورزشگاه‌هاست.» تاج ادامه داد: «درباره اتفاقات بازی‌های مختلف لیگ برتر و جام حذفی و حواشی مربوط به آن‌ها هم باید بگویم که در فدراسیون فوتبال کمیته اخلاق ما نفرات مورد نظر را احضار و محروم کرده است. در فینال جام حذفی ما باید درخواست ناجا و واجا را می‌پذیرفتیم و بازی را در غدیر برگزار می‌کردیم. متأسفانه درباره سازمان لیگ حرف‌هایی زده می‌شود که باید بگویم این به‌خاطر بی‌خبری برخی از دوستان است. بعضی از اتفاق‌ها مربوط به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال نیست.»

برخی بدون اطلاع حرف می‌زنند
تاج در ادامه با انتقاد از دخالت‌های برخی چهره‌های سیاسی و نمایندگان مجلس در امور فوتبال گفت: «برخی از دوستان مانند آقای قاضی‌زاده‌هاشمی به هر اتفاق فوتبالی واکنش نشان می‌دهند. درباره اتفاقات ورزشگاه شهدای فولاد اهواز کسی مانند محمد دادکان می‌تواند به راحتی صحبت کند. او رئیس فدراسیون بوده و فوتبال را می‌شناسد و حقانیت برای مصاحبه دارد یا آقای مصطفوی یا کسانی که در فوتبال بوده‌اند. جالب است که این‌ها شاید سالی دو بار درباره فوتبال صحبت کنند، اما آقای قاضی‌زاده هفته‌ای پنج بار در مورد فوتبال حرف می‌زند. اگر اینگونه پیش برویم باید درباره ارنج تیم ملی هم با ایشان صحبت کنیم. کسی مثل آقای قاضی‌زاده که این همه اظهارنظر می‌کند باید حداقل‌ها را بداند. باید بداند که سازمان لیگ فقط برگزار‌کننده بازی است و بقیه مسائل دست ارگان‌های دیگر است.»

دولت به ما پول بدهد
رئیس فدراسیون فوتبال بعد از پایان حرف‌هایش در خصوص اتفاقات فینال جام حذفی به مسئله انتخاب سرمربی تیم ملی و حضور ویلموتس و مشکلات مالی فدراسیون هم اشاره کرد: «ما در کشور مشکلات زیادی داریم و حضور یک سرمربی مانند ویلموتس کاری عجیب و بزرگ است. در این میان همه ارگان‌ها کمک کردند تا این اتفاق را شدنی کنیم. در کنار او، هاشمیان حضور دارد و به کمک‌های ویلموتس باز هم اضافه می‌شود. تعداد کمک‌های خارجی را به دو رساندیم و هنگامی که در اردو هستیم، سه نفر دیگر به صورت روزمزد به تمرینات دعوت می‌شوند. وضعیت ما از نظر مالی عادی و خوب نیست. انتظارمان این است که دولت کمک کند تا طلبمان را از فیفا بگیریم. ما حتی انتظار داریم که دولت به ما پول بدهد و مطالبات فیفا را برای خود بردارد. اینکه انتظار زیادی نیست.»

نگران تیم امید هستیم
تاج با اشاره به شرایط سخت تیم امید برای راهیابی به المپیک در خصوص پروسه انتخاب سرمربی این تیم گفت: «در مجموع ما با دو نفر صحبت داشتیم که بعضی از سایت‌ها درباره آن‌ها نوشتند. امید در قسمت سرمربیگری جای نگرانی دارد. با گل‌محمدی قبلاً صحبت کردیم و او نیز هدایت تیم امید را پذیرفت، اما استاندار، اداره کل و هیئت فوتبال و باشگاه پدیده نامه زدند و گفتند که ما به باشگاه‌های آسیا رفته‌ایم و آقای گل‌محمدی مربی ماست. به هرحال، چون آن هم بحث ملی بود نتوانستیم حرف خاصی بزنیم. الان خیلی به گزینه نهایی نزدیک شدیم و با فرهاد مجیدی صحبت داشتیم. باید ببینیم امروز و فردا چه اتفاقی می‌افتد تا در صورت ممکن او به‌عنوان سرمربی تیم امید ایران انتخاب شود.»

باشگاه‌ها پول بدهند «VAR» بیاید
به‌کارگیری سیستم VAR یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های تیم‌های باشگاهی است که رئیس فدراسیون فوتبال اینگونه در مورد آن توضیح داد: «این سیستم برای سال آینده اجرا خواهد شد. ما اگر بخواهیم از این سیستم استفاده کنیم، هر باشگاه باید نزدیک به ۶۰ هزار یورو در هر ورزشگاه ما هزینه کند. الزاماً باید این اتفاق بیفتد، یعنی همه باشگاه‌ها باید ۶۰ هزار یورو برای آمدن VAR پرداخت کنند که این مبلغ در همان ورزشگاه مورد نظر هزینه خواهد شد.»

مهندسی بازی‌ها حرف بی‌ربطی است
تاج به بحث حاشیه‌ای مهندسی شدن بازی‌ها و نتایج مسابقات هم واکنش نشان داد: «اینکه عنوان می‌شود بازی‌ها مهندسی شده، حرف‌های بی‌ربطی است که به زبان می‌آید، اما درباره داوری می‌توان گفت: برخی موارد که عنوان می‌شود، درست است. مثلاً تیم داماش صددرصد به خاطر داوری حذف شد و نتوانست وارد لیگ یک شود. ما باید این اعتراضات را به حداقل برسانیم. اعتراضاتی که کاملاً منطقی هستند. امیدوارم رسانه‌ها کمک کنند تا فضای خوبی در فوتبال ایران حکمفرما شود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار