کد خبر: 957879
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۱
وزارت خارجه تشکیلات فلسطین شکایت از سفیر امریکا در سرزمین‌های اشغالی را به دلیل اظهارات ضد فلسطینی او بررسی می‌کند. همزمان وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هیچ مذاکرات سیاسی میان اسرائیلی‌ها و فلسطینیان در دوره محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین انجام نخواهد شد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش فارس، واکنش‌های اعتراضی فلسطینی‌ها به اظهارات اخیر «دیوید فریدمن» سفیر ایالات متحده امریکا که روز شنبه در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک‌تایمز گفته بود که تل‌آویو حق دارد بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن را به خود ملحق کند، همچنان ادامه دارد.
وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین یک شنبه اعلام کرد که قصد دارد از فریدمن به دلیل اظهارات ضد فلسطینی‌اش به دیوان کیفری بین‌المللی (لاهه) شکایت کند.
خبرگزاری وفا فلسطین گزارش داد که وزارت خارجه تشکیلات خودگردان طی بیانیه امروز خود اظهارات سفیر امریکا در سرزمین‌های اشغالی را دنباله سیاست‌های جانبدارانه کامل دولت امریکا از اشغالگری رژیم صهیونیستی و سیاست‌های استعماری و توسعه‌طلبانه این رژیم دانست. در بیانیه وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین آمده است: «این وزارتخانه بررسی می‌کند که آیا اظهارات فریدمن در سطحی است که بتوان در دادگاه لاهه علیه آن، به دلیل اظهارات، کار‌ها و تلاش‌هایش جهت تحمیل دیدگاه نژادپرستانه خود شکایت کرد.»
سفیر امریکا در سرزمین‌های اشغالی فلسطین گفته بود: «فکر می‌کنم که تحت شرایطی خاص، اسرائیل حق حفظ بخش‌هایی از کرانه باختری -و نه همه آن- را دارد.» این اظهارت فردیدمن که به جانبداری از صهیونیست‌ها معروف است، اعتراض و خشم گروه‌ها و شخصیت‌های فلسطینی را در پی داشته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار