کد خبر: 957878
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸
ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز شنبه بزرگ‌ترین عملیات زمینی ائتلاف سعودی در غرب یمن را دفع کرده و ضربات سختی را به متجاوزان وارد کردند. پهپاد‌های انصارالله هم برای چندمین بار فرودگاه جیزان را هدف قرار دادند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: در سلسله عملیات مختلف نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، شماری از مزدوران سعودی به هلاکت رسیده و زخمی شدند. مرکز رسانه‌ای انصارالله یمن، شنبه‌شب در توئیتر خود با انتشار خبر شکست ائتلاف در حمله زمینی به میدی در شمال غرب یمن، گزارش کرد «صحرای میدی آنان را بلعید». انصارالله توضیح داد که عملیات ائتلاف سعودی بیش از ۲۰ ساعت طول کشید و از پشتیبانی جنگنده‌ها برخوردار بود، اما سرانجام ده‌ها خودروی ائتلاف به آتش کشیده شد و ده‌ها نفر کشته یا زخمی شدند و چند نفر نیز به اسارت درآمدند. به گزارش شبکه المسیره، طبق گفته منابع یمنی عملیات عربستان سعودی بامداد شنبه آغاز شد و جنگنده‌های سعودی پشتیبانی هوایی سختی از آن کردند و عملیات تا غروب شنبه طول کشید، اما نیرو‌های اشغالگر متحمل تلفات سنگین انسانی و مادی شدند. به گفته منابع یمنی، ائتلاف سعودی ده‌ها خودرو خود را مشاهده کرد که در آتش سوخت. ده‌ها نفر کشته و مجروح داد و حتی شماری نیز به اسارت گرفته شدند و سلاح‌های مختلفی نیز به غنیمت نیرو‌های یمنی درآمد. به گفته منبع نظامی یمنی، اجساد نیرو‌های ائتلاف همچنان در محل درگیری روی زمین است.
درحالی که نیرو‌های یمنی بزرگ‌ترین عملیات زمینی متجاوزان را دفع کرده و ضربات سختی را به مزدوران سعودی وارد کردند، اما رسانه‌های سعودی با وارونه کردن تحولات میدانی، سعی کردند خود را پیروز عملیات نشان دهند. خبرگزاری رسمی سعودی (واس) شنبه شب در گزارشی مدعی شد: «عملیات زمینی علیه شبه‌نظامیان حوثی، وسیع و غافلگیرانه بود و منجر به تسلط یافتن بر مزارع نسیم و شماری روستا مثل القص، جبران، بنی عوید و الحجاوره شد». یک منبع در ائتلاف سعودی درباره این عملیات زمینی گفت: «مقدمات این عملیات زمینی از قبل از ماه رمضان آغاز شده بود و نیرو‌های عربستانی و سودانی و دیگر نیرو‌های به خدمت گرفته شده محلی وارد بندر میدی شده بودند و هدف عملیات قطع خط چهارم بین دو شهرستان میدی و حرض و تأمین امنیت نیرو‌های عربستانی مستقر در خط ساحلی و در دو جزیره لکلان و الدویمه در مقابل شهرستان میدی بود.»
عربستان سعودی و متحدانش پنج سال است که حملات ظالمانه خود علیه مردم بی‌دفاع یمن را ادامه می‌دهند، اما تاکنون نتوانسته‌اند موفقیتی کسب کنند و همه عملیات متجاوزان با درایت نیرو‌های انصارالله و ارتش یمن به شکست منجر شده است. حتی نیرو‌های انصارالله با پیشروی در خاک عربستان، ده‌ها کیلومتر از خاک این کشور را به کنترل خود درآورده‌اند. همچنین انصارالله به توانایی‌های قابل‌توجهی در زمینه موشکی و پهپادی دست یافته‌اند و حملاتی را به عمق خاک عربستان و امارات انجام داده‌اند.

وزیر دفاع یمن در خاک سعودی
عملیات بزرگ زمینی عربستان سعودی به غرب یمن، درحالی شکست خورد که همزمان شبکه‌های یمنی از حضور سرلشکر محمد ناصر العاطفی، وزیر دفاع این کشور در خطوط مقدم درگیری یمنی‌ها با سعودی‌ها در نجران در جنوب عربستان خبر دادند. شبکه المسیره یمن شنبه شب گزارش داد که العاطفی، با ورود به عمق خاک عربستان سعودی در منطقه نجران، از نیرو‌های یمنی در این منطقه دیدن کرد و روحیه بالای آن‌ها برای مقابله با متجاوزان را ستود». این اولین بار است که یمنی‌ها از ورود وزیر دفاع این کشور به خاک عربستان و در ارتفاعات مشرف بر شهر نجران تصویر پخش کردند. نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اخیراً در منطقه نجران پیشروی‌های قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند و موفق شده‌اند ۲۰ مقر ارتش سعودی را به کنترل خود درآورده و خود را به مناطق نجران برسانند. از سوی دیگر، نیروی پهپادی ارتش یمن آشیانه هواپیما‌های بدون سرنشین در یک فرودگاه بین‌المللی واقع در جنوب عربستان را هدف قرار داد. به گزارش پایگاه «المسیره نت» یمن، یک منبع در نیروی پهپادی ارتش این کشور اعلام کرد که این نیرو روز یک شنبه با استفاده از چند هواپیمای بدون سرنشین قاصف K۲، چندین عملیات تهاجمی علیه فرودگاه بین المللی «جیزان» در جنوب عربستان سعودی انجام داده است. این منبع یمنی گفت که دلیل انجام حملات پهپادی به فرودگاه بین‌المللی جیزان این است که فرودگاه مذکور به یک پایگاه نظامی مورد استفاده در تجاوز به یمن تبدیل شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار